Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Klaartje30 mar 2018, 10:11

2245  Uma
Margot3 schreef:Hoe kunnen ze nu een seintje geven aan de mol dat hij moet bellen? Als je boven staat met 5 andere kandidaten kan de productie het echt niet riskeren om daar een seintje te geven hoor.
Ik denk dat heel veel mensen denken dat de mol met een oortje loopt ofzo dat kan dus niet
Oh, maar dat kan veel subtieler dan met een oortje hoor. Er kan vooraf iets afgesproken zijn dat kan dienen als "signaal": een bepaalde houding van GDC, een bepaald gebaar, het moment waarop GDC iets zegt (bijvoorbeeld aangeven hoeveel tijd ze nog exact hebben) etc.

Frolva30 mar 2018, 10:18

2204
Margot3 schreef:klopt het zal wel chronologisch zijn, maar je kan er wel makkelijk minuten uitknippen. en als je met meerdere camera's werkt kan je wel "knoeien" met chronologie.

Misschien dat Lloyd bij de eerste keer bellen de gsm er nog niet uit was?
Ah nee, als het chronologisch is, werd eerste de telefoon bemachtigd, en dan pas (voor het eerst) gebeld. 😉

Margot330 mar 2018, 10:19

91
Klaartje schreef:Oh, maar dat kan veel subtieler dan met een oortje hoor. Er kan vooraf iets afgesproken zijn dat kan dienen als "signaal": een bepaalde houding van GDC, een bepaald gebaar, het moment waarop GDC iets zegt (bijvoorbeeld aangeven hoeveel tijd ze nog exact hebben) etc.

dan nog vind ik dit riskant maar het kan

Margot330 mar 2018, 10:21

91
Frolva schreef:Ah nee, als het chronologisch is, werd eerste de telefoon bemachtigd, en dan pas (voor het eerst) gebeld. 😉
ja dat weet ik, maar ALS er toch "geknoeid" is kan dat wel

Frolva30 mar 2018, 10:40

2204
Margot3 schreef:ja dat weet ik, maar ALS er toch "geknoeid" is kan dat wel
Inderdaad.

We gaan het nooit weten, vrees ik.

Taupe07730 mar 2018, 10:59

767  Yens
Margot3 schreef:Hoe kunnen ze nu een seintje geven aan de mol dat hij moet bellen? Als je boven staat met 5 andere kandidaten kan de productie het echt niet riskeren om daar een seintje te geven hoor.
Ik denk dat heel veel mensen denken dat de mol met een oortje loopt ofzo dat kan dus niet
De eerste keer werkt de telefoon niet en verliezen ze extra tijd ... de mol die in de kist ligt en telefoon onmiddellijk afduwt want nog net teveel tijd over? Je kan alles van alle kanten bekijken ...

De telefoon die geblokkeerd wordt door iemand van de productie die in de onmiddellijke buurt staat als ze de eerste keer bellen? Of de mol die dat apparaatje bij hem draagt en aanzet op dat moment? Het kan allemaal zomaar!

Frolva30 mar 2018, 11:03

2204
Taupe077 schreef: ... de mol die in de kist ligt en telefoon onmiddellijk afduwt want nog net teveel tijd over?
Had ik zelf nog niet aan gedacht. 😉

Dat zijn in elk geval leuke beelden om te laten zien in de laatste aflevering. :mrgreen:

jonas.wollants30 mar 2018, 12:38

12
Sommigen lijken mij het belang van wat eerder gezegd is te onderschatten: het feit dat de makers zeker goede televisie willen maken. Ik vind dat een heel belangrijk punt: de groots opgezette dramatische openingsscene van dit jaar, de opdracht met de kisten is niet zomaar één van de vele opdrachten, het is de opdracht waarmee ze in het begin uitpakken en direct de spanning willen pakken. Geen kans om deze opnieuw te doen als ze mislukt. Maanden vooraf zijn de programmamakers hiermee bezig, wees maar zeker dat ze alle mogelijke scenario's uitdenken en hiervoor veiligheden inbouwen dat de proef zo spannend mogelijk uitdraait.

Een hoofdrol spelen hierin de kisten van Joke en Steve (2500 eur): stel je voor dat Joke en Steve de opdrachten niet hadden kunnen oplossen, dan zou dat wel een hele anti-climax zijn, want dan zou Gilles de Coster moeten zeggen "kijk, eigenlijk hadden jullie dit moeten doen en dan zou er dat gebeurd zijn en dan zouden jullie ginder de graven gevonden hebben" Geef toe, dat is vanuit de makers gewoon onmogelijk dat ze dit geriskeerd zouden hebben.

Dus voor mij staat eigenlijk vast dat Joke of Steve de mol zijn, met een voorkeur voor JOKE. Nog een paar argumenten die dit ondersteunen:

- De mol heeft zelf gekozen wie in welke kist ligt: In de duurste kist lijkt het logisch dat je als mol daar de domste personen insteekt: Steve is dokter en Joke is dierenarts, niet bepaald de profielen van dommeriken. Tenzij je als mol zelf in de duurste kist gaat liggen, dan neem je natuurlijk best een andere slimmerik mee, zodat deze al geen geld verdient in de andere kisten.

- De mol doet sabotages graag subtiel, Joke doet allesbehalve verdacht in de eerste opdracht, integendeel, de gemiddelde kijker ziet Joke aan het werk die alle opdrachten kan oplossen, ideaal dus om de gemiddelde kijker van bij de start de indruk te geven dat Joke het al niet zal zijn.

- Joke zegt tegen steve eerst "ik heb zelfs in de zaklamp gekeken maar daar zat niets in" , later zegt ze dan toch "ik heb hem toch gevonden in de zaklamp": dit lijkt me de ideale manier van Joke om de timing te bepalen, de bedoeling was dat ze zeker alle raadsels zouden kunnen oplossen, maar wel net te laat om hen op tijd te vinden.

- De telefoon gaat bij de eerste poging niet, Joke zat hier in de ideale positie om haar telefoon even uit te zetten of om een oproep direct af te breken en zo een beetje tijd te winnen.

- Aan de telefoon duurde het lang alvorens Joke de code gaf, Lloyd had al een paar keer gevraagd naar die code alvorens ze die uiteindelijk toch gaf, ook weer wat tijd winnen.

- Ook verder in het spel zie je een Joke die geen geld opbrengt met de domino's en ook bij de afdaling van de rotswand lijkt het me zeer waarschijnlijk dat ze op voorhand hiervoor getraind heeft, ze was een halve minuut sneller dan de tweede. Daardoor komt ze in een positie waar ze op het einde wordt weggebracht, ideaal voor de productie om nog eens een lange tijd samen te zijn met de mol om alles nog eens in detail te kunnen bespreken.

Dus samengevat: ik vind het onmogelijk dat de makers geen veiligheid zouden hebben ingebouwd dat de openingsproef niet tot zijn climax zou kunnen komen. Ze hadden dat perfect kunnen doen, door bijvoorbeeld die GSM los in de kist van Joke te leggen, maar dat hebben ze niet gedaan. Voor de mensen die moesten graven was die veiligheid er wel ingebouwd, de kandidaten konden altijd de stickers wegnemen en het telefoonnummer tevoorschijn laten komen, dus dat telefoonnummer zou altijd gevonden worden, daarvoor was een veiligheid door de makers ingebouwd.

Jullie merken nu dat ik het vooral over Joke heb, binnen die theorie is ook Steve verdacht, maar voorlopig verdenk ik dan Joke meer omdat Steve in een positie zat waarin hij minder kon tijd winnen zoals Joke heeft gedaan met bv de telefoon. Ook in het verdere spelverloop zie je dat Steve Jean Marie Pfaff goed raadt en ook pascal helpt met Pamela Anderson. Bij de afdaling van de rots geeft hij ook een goed antwoord. Mogelijk dat hij dit doet om hem van in het begin niet te verdacht te maken, maar dat vind ik een beetje te veel van het goede.

Dus voor mij is het JOKE, met een klein voorbehoud voor Steve.

ellen.vaneetvelde30 mar 2018, 12:53

4
jonas.wollants schreef:Sommigen lijken mij het belang van wat eerder gezegd is te onderschatten: het feit dat de makers zeker goede televisie willen maken. Ik vind dat een heel belangrijk punt: de groots opgezette dramatische openingsscene van dit jaar, de opdracht met de kisten is niet zomaar één van de vele opdrachten, het is de opdracht waarmee ze in het begin uitpakken en direct de spanning willen pakken. Geen kans om deze opnieuw te doen als ze mislukt. Maanden vooraf zijn de programmamakers hiermee bezig, wees maar zeker dat ze alle mogelijke scenario's uitdenken en hiervoor veiligheden inbouwen dat de proef zo spannend mogelijk uitdraait.

Een hoofdrol spelen hierin de kisten van Joke en Steve (2500 eur): stel je voor dat Joke en Steve de opdrachten niet hadden kunnen oplossen, dan zou dat wel een hele anti-climax zijn, want dan zou Gilles de Coster moeten zeggen "kijk, eigenlijk hadden jullie dit moeten doen en dan zou er dat gebeurd zijn en dan zouden jullie ginder de graven gevonden heb...
Ik volg volledig in je redenering. Dit was de beste plek om te kunnen mollen. Ze moesten de meeste opdrachten doen en daarvoor was toch wel de nodige kennis nodig.

En inderdaad! Ik vind het ook raar wanneer ze de mariachiband horen en steve plots zegt “is het die niet met haar dikke borsten..? Pamela anderson?” Ik als kanditaat zou toch niet meteen aan haar denken, hij wist het toch redelijk snel te zeggen om niet verdacht te lijken. Nu denkt iedereen dat pascal met opzet melania trump zei, terwijl we inderdaad meer richting Steve zouden moeten gaan kijken. 😃

Klaartje30 mar 2018, 13:35

2245  Uma
jonas.wollants schreef:Sommigen lijken mij het belang van wat eerder gezegd is te onderschatten: het feit dat de makers zeker goede televisie willen maken. Ik vind dat een heel belangrijk punt: de groots opgezette dramatische openingsscene van dit jaar, de opdracht met de kisten is niet zomaar één van de vele opdrachten, het is de opdracht waarmee ze in het begin uitpakken en direct de spanning willen pakken. Geen kans om deze opnieuw te doen als ze mislukt. Maanden vooraf zijn de programmamakers hiermee bezig, wees maar zeker dat ze alle mogelijke scenario's uitdenken en hiervoor veiligheden inbouwen dat de proef zo spannend mogelijk uitdraait.

Een hoofdrol spelen hierin de kisten van Joke en Steve (2500 eur): stel je voor dat Joke en Steve de opdrachten niet hadden kunnen oplossen, dan zou dat wel een hele anti-climax zijn, want dan zou Gilles de Coster moeten zeggen "kijk, eigenlijk hadden jullie dit moeten doen en dan zou er dat gebeurd zijn en dan zouden jullie ginder de graven gevonden heb...
Het is allemaal heel logisch wat je vertelt. Wel allemaal op basis van wat de kijker gezien en gehoord heeft.

Als je dus logisch redeneert, is het aantal mensen die de Mol kan zijn, al gereduceerd tot 2, namelijk Joke en Steve. Op basis van 1 spectaculaire openingsproef, die al dan niet in goede banen werd geleid door de mol zelf. Dat lijkt me teveel van het goede: "goede tv" maken en eigenlijk tegelijkertijd aan de kijker zeggen: "Hier zie, niemand anders dan Joke of Steve kunnen de mol zijn, als je logisch redeneert."

Het mooiste moment is natuurlijk wanneer de andere kandidaten ontdekken dat de graven van Steve en Joke leeg zijn. Dat moest er zeker in! Maar ik heb het in dit topic al eens eerder aangehaald: het vinden van die code voor de schoppen en zelfs het vinden van het telefoonnummer waren eigenlijk niet cruciaal om de groep van Lloyd en co de (lege) graven te laten openen. Dat had ook met de hand gekund en dan hadden ze de kaart met de locatie van de echte graven van Steve en Joke ook gevonden. Daarvoor was die telefoon niet eens nodig, want al van in het begin heeft GDC aan Kelly en Lloyd gezegd dat ze "de hulp van de anderen nodig hadden om de laatsten te bevrijden uit hun graf".

Misschien zijn de makers er wel in geslaagd om zowel "goede tv" te maken met hun openingsproef als alle "logische denkers" bij de kijkers op een verkeerd been te zetten. Na 1 proef al 8 man uitschakelen als mogelijke mol door zuiver logisch te denken, mmh, way too easy!

Frolva30 mar 2018, 13:51

2204
Inderdaad ook mijn theorie.

Maar dat gevoel had ik vorig jaar ook bij de 'dierenproef'. Dat er alles aan gedaan werd om als mooie finale toch maar iemand in de leeuwenkooi te krijgen, maar dan net te laat (wat helemaal gelukt is, behalve dat te laat komen).
En weet je wie er niet mee deed aan de dierenproef? :mrgreen:

Ook niet vergeten dat er maar drie raadsels moesten opgelost worden om de telefoon te bemachtigen. Dat was dus makkelijker dan voor Channy en Jeffrey om te ontsnappen.
En - zoals ik reeds schreef - kunnen de makers volgens mij redelijk goed inschatten wie wel of niet gaat kunnen ontsnappen.

Twijfel, twijfel, ... :mrgreen:

jonas.wollants30 mar 2018, 14:12

12
Klaartje schreef:Het mooiste moment is natuurlijk wanneer de andere kandidaten ontdekken dat de graven van Steve en Joke leeg zijn. Dat moest er zeker in! Maar ik heb het in dit topic al eens eerder aangehaald: het vinden van die code voor de schoppen en zelfs het vinden van het telefoonnummer waren eigenlijk niet cruciaal om de groep van Lloyd en co de (lege) graven te laten openen. Dat had ook met de hand gekund en dan hadden ze de kaart met de locatie van de echte graven van Steve en Joke ook gevonden. Daarvoor was die telefoon niet eens nodig, want al van in het begin heeft GDC aan Kelly en Lloyd gezegd dat ze "de hulp van de anderen nodig hadden om de laatsten te bevrijden uit hun graf"...
Ik ben het niet echt eens met je redenering. Als GDC zegt dat ze "de hulp van de anderen nodig hebben om de laatsten te bevrijden uit hun graf" bedoelt hij toch dat ze dat via opdrachten moeten doen, anders moeten ze daar dat bord met die telefoonnummer niet zetten en die kist ook niet. Hij bedoelde toch nooit dat ze maar zelf mochten beginnen die anderen te ontgraven zonder dat ze daarbij iets hadden moeten oplossen?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 34