Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

masterveecee25 apr 2019, 21:39

3547  Sven
Als we sowieso fout zitten, is er dan wel een mol??? 😲

Jay-Lo25 apr 2019, 21:44

1690  Sven
Er is er maar 1 die we haar kunnen noemen. Maar die is zo verdacht ondertussen door de meesten.

masterveecee25 apr 2019, 21:45

3547  Sven
dus, als we goed fout zouden zitten, is de mol dan diegene die het minst verdacht is? Joeri?

Cedric25 apr 2019, 21:46

2834  Uma
BeaVer schreef:of de makers hebben eigenlijk een testrun gedaan, gekeken waar het fout ging, hebben nu echt een mol gekozen en brengen alle kandidaten terug en zorgen ervoor dat wij nog enkele maanden langer naar de mol kunnen kijken?
Jaaaaaa! 🙌🏼 🙌🏼 🙌🏼 :joker: :king: :pirat: :geek: :dwarf: :clown: :drunken: :bomb: 🙌🏼 🙌🏼 🙌🏼

Frolva25 apr 2019, 22:02

2204
masterveecee schreef:Als we sowieso fout zitten, is er dan wel een mol??? 😲
Als Kaat jouw mol is zit je inderdaad sowieso fout. :twisted:

:mrgreen:

Mateo25 apr 2019, 22:17

870
@MasterVeecee Als we de zin van VIER letterlijk nemen en volgens de beginselen van de logica: inderdaad, dan is er vrijwel zeker, of liever 'waarschijnlijk' geen Mol.

Want 'Wie vertrouw jij voor geen haar' is een vraag die gesteld wordt aan iedereen die naar de Mol kijkt, of misschien wel aan heel Vlaanderen...

En 'Wat ZEKER is, je zit waarschijnlijk fout' impliceert dat op enkelen na iedereen fout zou zitten met zijn of haar Mol.

Wanneer bijna alle mensen 'op de foute mol zitten', dan betekent dat dat vrijwel niemand het goed heeft.
Bijna iedereen heeft het fout, dat houdt bij mij in een percentage van pakweg 95.

Hier op het forum is de verdeling in percentages bij de poll 'Wie is de Mol' momenteel als volgt:

Elisabet 35 %
Axel 31 %
Bas 20%
Joeri 14%

Ik weet even niet hoe de percentages zich verhouden in heel Vlaanderen, maar ik ga er wel vanuit dat geen van de kandidaten door 95% van de kijkers verdacht wordt ( en de rest logischerwijs dan slechts 1 of 2 %!).

Ik denk dus dat dit een spelletje blufpoker is met nog een extra scheutje verwarring-zaaierij.
(Over blufpoker gesproken: is het dan toch Joeri, zo onwaarschijnlijk als het voor velen ook lijkt? ; op de Nederlandse fansite is er slechts één persoon die hem als Mol heeft, dat komt dus in de buurt van 'bijna niemand....*'!)

Maar wat zou het mooi zijn wanneer BeaVer gelijk heeft!

* En ik weet wie.

BeaVer25 apr 2019, 22:23

1293  Uma
Mateo Mateo Mateo toch, ik heb ALTIJD gelijk, ook als ik ongelijk heb 😂 😂 😂

Maar nee, serieus, dat zou wel leuk zijn.
Maar je vergeet hier in jouw post wel 1 cruciaal woord in de zin.
Het is niet: wie vertrouw jij voor geen haar
Maar: Wie vertrouw jij NOG voor geen haar

Frolva25 apr 2019, 22:25

2204
Mateo schreef:Wanneer bijna alle mensen 'op de foute mol zitten', dan betekent dat dat vrijwel niemand het goed heeft.
Bijna iedereen heeft het fout, dat houdt bij mij in een percentage van pakweg 95.
Op het woord 'waarschijnlijk' kan je toch geen percentage plakken?
Zelfs indien Elisabet - de hoofdverdachte blijkbaar - de mol blijkt te zijn heeft 65% (dus een ruime meerderheid) het fout.

Dus het klopt wel: iedereen heeft het waarschijnlijk fout. 😉

Mateo25 apr 2019, 22:49

870
Op het woord 'waarschijnlijk' zelf niet, nee, maar wanneer je dit (in mijn optiek juist) verstaat als 'met een grote mate van waarschijnlijkheid' kan het wel.
Een waarschijnlijkheidspercentage bestaat wel degelijk in de statistiek. Zie bijvoorbeeld hier:

https://books.google.nl/books?id=_IcuLW ... ge&f=false

Frolva25 apr 2019, 22:52

2204
Een boek over forensische geneeskunde. 😲

Aha, ik weet wie waarschijnlijk de mol (niet) is. :mrgreen:

Mateo25 apr 2019, 22:59

870
Grappig en toevallig, of niet soms, Frolva!

masterveecee25 apr 2019, 23:35

3547  Sven
Joeri speelde toch poker??
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 23