Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Cadfael11 apr 2020, 12:09

229  Uma
Over deze proef zou ik toch ook wel nog iets willen zeggen.
Er is al veel geschreven over of de mol wel €10200 zou bieden.
Volgens mij was de taak van de mol hier vooral om te beïnvloeden. De mol moest ervoor zorgen dat de kandidaten zo hoog mogelijk boden. Zo vraagt hij aan Bruno hoeveel hij ervoor over zou hebben om de eerste aflevering te overleven. Bruno zegt: "€5000". Dan zegt de mol: "Wees niet zo naïef". De mol is er goed in geslaagd om Bruno te manipuleren. Want Bruno gaat uiteindelijk tot €7500.
Wat heeft dit voor zin als de mol er toch eigenhandig €10200 uit de pot haalt. Uiteindelijk weet je ook niet wat de mol juist tegen Bart heeft gezegd om hem misschien iets hoger te laten bieden.

Mateo11 apr 2020, 12:20

870
Wat voor zin?
Mogelijk om het verschil tussen beide hoogste bieders wat te verkleinen?

schotte.jelle12 apr 2020, 23:14

143
Krijgen we bij iedereen enkel letterlijk te horen dat ze erbij zijn?
Of zijn er deelnemers waarbij we enkel de reactie te zien/horen krijgen? En waar de mededeling dus zou kunnen zijn dat ze de mol zijn?

elkemol12 apr 2020, 23:16

654
schotte.jelle schreef:Krijgen we bij iedereen enkel letterlijk te horen dat ze erbij zijn?
Of zijn er deelnemers waarbij we enkel de reactie te zien/horen krijgen? En waar de mededeling dus zou kunnen zijn dat ze de mol zijn?
zonder herbekijken (dus kan mis zijn) dacht ik dat we die zin niet bij iedereen horen.

salb14 apr 2020, 11:10

352  Sven
Ik heb aflevering 1 nog eens bekeken.

Wanneer Bart zijn vrijstelling krijgt gevolgd door kritiek op die 10200 euro vraagt hij of ze meedoen voor het geld of het vinden van de mol.

Jolien antwoordt meteen met: "Niet voor het geld, tuurlijk niet".

Als Jolien dan de mol is spreekt ze wel snel de waarheid. 😂

chicawah.janssen14 apr 2020, 12:16

8153
Maar niemand doet toch mee voor het geld? Als je wint is het geld mooi meegenomen, maar je doet het toch voor het avontuur, de opdrachten, de ervaring, de zoektocht naar de mol...

salb14 apr 2020, 12:26

352  Sven
chicawah.janssen schreef:Maar niemand doet toch mee voor het geld? Als je wint is het geld mooi meegenomen, maar je doet het toch voor het avontuur, de opdrachten, de ervaring, de zoektocht naar de mol...
Deze gelden niet als je zelf de mol bent natuurlijk.
Voor mij is Alina de mol maar moest het Jolien zijn vind ik het gewoon grappig dat ze zo snel reageert. Zo kon antwoorden dat ze er is om de mol te vinden zoals Bart zegt maar ze zegt enkel dat ze niet voor het geld meedoet nadat ze eerst kritisch is over die 10 200 euro.

chicawah.janssen14 apr 2020, 12:40

8153
Die 10200 was er toch wel echt over? Zelf had ik wel 5000 durven bieden, maar ik zou toch tegen Bart gezegd hebben dat zijn bod er ver over was. Niet voor het geld, maar gewoon voor de groep.

Mer2814 apr 2020, 12:41

302
chicawah.janssen schreef:Die 10200 was er toch wel echt over? Zelf had ik wel 5000 durven bieden, maar ik zou toch tegen Bart gezegd hebben dat zijn bod er ver over was. Niet voor het geld, maar gewoon voor de groep.
Strategisch gezien was het wel heel slim, hij wist dat dit een bedrag was waar iedereen van zou zeggen 'Is dat er niet over?' en hij wist dus dat hij zo goed als zeker was van die vrijstelling.

Frolva14 apr 2020, 12:42

2204
chicawah.janssen schreef:Die 10200 was er toch wel echt over? Zelf had ik wel 5000 durven bieden
't Is net omdat er mensen zijn zoals jij die zonder verpinken 5.000 euro bieden voor een eigen vrijstelling, dat je wel tot 10.200 euro moet gaan om er 'zeker' van te zijn dat je ze hebt. :mrgreen:

salb14 apr 2020, 12:46

352  Sven
10200 euro is veel maar als mol vind je dit natuurlijk perfect. En Jolien reageert altijd hevig als ze geld mislopen door vrijstellingen maar zelf vind ze het geld blijkbaar ook niet belangrijk als ze het aan haar vragen. Ze kan dit goed acteren als ze de mol is .
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 29