Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Frolva30 mar 2018, 14:16

2204
Klaartje schreef: het vinden van die code voor de schoppen en zelfs het vinden van het telefoonnummer waren eigenlijk niet cruciaal om de groep van Lloyd en co de (lege) graven te laten openen. Dat had ook met de hand gekund en dan hadden ze de kaart met de locatie van de echte graven van Steve en Joke ook gevonden. Daarvoor was die telefoon niet eens nodig, want al van in het begin heeft GDC aan Kelly en Lloyd gezegd dat ze "de hulp van de anderen nodig hadden om de laatsten te bevrijden uit hun graf".
Dat weet ik toch niet hoor, Klaartje.

Iedereen kon zomaar uit de kist stappen of andere kisten gaan openen.
Op het kaartje dat Joke bij de telefoon vond stond:
Afbeelding

Dus om de opdracht (2.500 euro) te doen slagen moesten ze opgegraven worden door de anderen.
En dat moest met de schoppen gebeuren (niet met zoveel woorden gezegd, maar het is wel duidelijk dat de spelregels op TV niet tot in detail worden uitgelegd, dat was vorig jaar niet anders).

Dus voor mij blijft: om de legen kisten te ontdekken moesten Joke en Steve al hun raadsels oplossen.

Klaartje30 mar 2018, 14:39

2245  Uma
jonas.wollants schreef:Ik ben het niet echt eens met je redenering. Als GDC zegt dat ze "de hulp van de anderen nodig hebben om de laatsten te bevrijden uit hun graf" bedoelt hij toch dat ze dat via opdrachten moeten doen, anders moeten ze daar dat bord met die telefoonnummer niet zetten en die kist ook niet. Hij bedoelde toch nooit dat ze maar zelf mochten beginnen die anderen te ontgraven zonder dat ze daarbij iets hadden moeten oplossen?
Natuurlijk bedoelt GDC dat ze dat via dat bord met die liedjes moesten doen en dan dat telefoonnummer vinden, maar het had ook gekund dat Lloyd en co niet overeen hadden kunnen komen om het geld dat Pascale en Katrien waard waren op te offeren om dat telefoonnummer volledig te kennen. Of het had ook gekund dat Baha en Pieter en/of Channy en Jeffrey niet uit hun graf waren geraakt. Stel dat enkel Lloyd en Kelly erin geslaagd waren om uit hun graf te komen, dan hadden ze maar een paar cijfers van dat telefoonnummer gevonden en wat dan? De opdracht was "de laatsten bevrijden": in het uiterste noodgeval dat Lloyd en Kelly daar alleen stonden na pakweg 50 minuten, hadden zij toch ook de graven van "de laatsten" kunnen openen en vaststellen dat die leeg waren.

Mijn punt is: ook zonder telefoon en schoppen hadden de eerste twee de graven van de laatsten kunnen openen, de kaart kunnen vinden en de echte graven van Steve en Joke kunnen vinden, mits wat doortastendheid en handen uit de mouwen. In de opdracht "de laatsten bevrijden" school eigenlijk ook al deze "veiligheidsmaatregel". Overigens, wat zou jij gedaan hebben moest je daar met zijn tweeën gestaan hebben en de tijd hebben zien verstrijken zonder dat er anderen uit hun graven kwamen? Inderdaad, de koe bij de horens vatten en met handen en voeten de graven van 2500 euro openen. Niks doen, dat zou pas slechte tv zijn geweest!

sara.pantoja30 mar 2018, 14:47

100
Klaartje schreef:... Overigens, wat zou jij gedaan hebben moest je daar met zijn tweeën gestaan hebben en de tijd hebben zien verstrijken zonder dat er anderen uit hun graven kwamen? Inderdaad, de koe bij de horens vatten en met handen en voeten de graven van 2500 euro openen. Niks doen, dat zou pas slechte tv zijn geweest!
Mocht ik in hun plaats zijn, en in het geval we er maar met 2 staan, dan denk ik dat je uiteindelijk de bedragen van de andere graven eerst opoffert om toch het telefoonnummer te hebben en te kunnen bellen.
Uiteraard zit hier wel de voorwaarde aan dat Joke en Steve hun opdrachten wel zouden moeten kunnen oplossen om hen te kunnen bellen.

Denk niet dat mijn eerste reactie dan zou zijn om maar gewoon die graven van 2500 euro te gaan open doen.

jonas.wollants30 mar 2018, 14:51

12
Klaartje schreef:Natuurlijk bedoelt GDC dat ze dat via dat bord met die liedjes moesten doen en dan dat telefoonnummer vinden, maar het had ook gekund dat Lloyd en co niet overeen hadden kunnen komen om het geld dat Pascale en Katrien waard waren op te offeren om dat telefoonnummer volledig te kennen. Of het had ook gekund dat Baha en Pieter en/of Channy en Jeffrey niet uit hun graf waren geraakt. Stel dat enkel Lloyd en Kelly erin geslaagd waren om uit hun graf te komen, dan hadden ze maar een paar cijfers van dat telefoonnummer gevonden en wat dan? De opdracht was "de laatsten bevrijden": in het uiterste noodgeval dat Lloyd en Kelly daar alleen stonden na pakweg 50 minuten, hadden zij toch ook de graven van "de laatsten" kunnen openen en vaststellen dat die leeg waren.

Mijn punt is: ook zonder telefoon en schoppen hadden de eerste twee de graven van de laatsten kunnen openen, de kaart kunnen vinden en de echte graven van Steve en Joke kunnen vinden, mits wat doortastendheid en ...
Voor de makers was het nodig dat er minstens één ander duo zou kunnen ontsnappen uit een kist, en daar konden de makers wel van uitgaan dat dat zou lukken. Dat éne duo zal als de tijd bijna verstreken is altijd ervoor kiezen om in extremis toch het telefoonnummer zichtbaar te maken. Dus langs die zijde is er altijd de garantie voor de makers dat het telefoonnummer gevonden wordt.

Jansen30 mar 2018, 14:55

3423  Yens
sara.pantoja schreef:Denk niet dat mijn eerste reactie dan zou zijn om maar gewoon die graven van 2500 euro te gaan open doen.
Niet onmiddellijk maar toch nadat Pieter en Baha uit hun graf waren... die waren er heel snel uit, maar tussen hen en Channy en Jeffrey is er heel wat tijd verstreken. Toen Channy en Jeffrey uit hun graf waren waren er nog 20 minuten over. Ik zou dan al eerder voor de 2.500 € gegaan zijn. Maar niet iedereen reageert hetzelfde 🙂.

Klaartje30 mar 2018, 14:56

2245  Uma
sara.pantoja schreef:Mocht ik in hun plaats zijn, en in het geval we er maar met 2 staan, dan denk ik dat je uiteindelijk de bedragen van de andere graven eerst opoffert om toch het telefoonnummer te hebben en te kunnen bellen.
Uiteraard zit hier wel de voorwaarde aan dat Joke en Steve hun opdrachten wel zouden moeten kunnen oplossen om hen te kunnen bellen.

Denk niet dat mijn eerste reactie dan zou zijn om maar gewoon die graven van 2500 euro te gaan open doen.
Dat is juist. Je kan alle bedragen opofferen voor dat telefoonnummer. Maar dan is het hopen dat er iemand opneemt als je belt.

Iedereen zijn aanpak, natuurlijk. Ik zou eerder "out of the box" :mrgreen: denken en meteen die graven van 2500 euro gaan openen. No time to lose!

Klaartje30 mar 2018, 15:20

2245  Uma
jonas.wollants schreef:Voor de makers was het nodig dat er minstens één ander duo zou kunnen ontsnappen uit een kist, en daar konden de makers wel van uitgaan dat dat zou lukken.
Je zegt daar zoiets: wie weet heeft de Mol wel gehoord dat de eerste twee uit hun graf waren en was dat het sein om er ook maar uit te komen. We horen Baha zelfs zoiets zeggen: "er zijn er precies al uit hun graf, zo te horen." 🙂

Margot330 mar 2018, 15:24

91
Klaartje schreef: Iedereen zijn aanpak, natuurlijk. Ik zou eerder "out of the box" :mrgreen: denken en meteen die graven van 2500 euro gaan openen. No time to lose!
Dit zou absoluut niet mogen van de makers. en als je het toch zou doen dan verlies je waarschijnlijk wel die 2500 euro. je moet het spel spelen zoals het hoort

Klaartje30 mar 2018, 15:29

2245  Uma
Margot3 schreef:Dit zou absoluut niet mogen van de makers. en als je het toch zou doen dan verlies je waarschijnlijk wel die 2500 euro. je moet het spel spelen zoals het hoort
Dat ze mij eens tegenhouden dan! Het spel spelen zoals het hoort, mijn botten! Af en toe de regels aan je laars lappen, anders kom je nergens! :mrgreen:

sophie.fastré30 mar 2018, 15:30

32  Bert
Ik blijf toch maar denken aan Katrien en Pascale in hun kist:

Je krijg een uur de tijd om uit te kist te geraken en ze halen opdracht 1 nog niet eens dus wat doe je dan voor een uur?
Je hebt een tekst, een lamp en een slot met 10 letters / band waarvan elke band is hetzelfde.

In slaap vallen?
:roll:

PS: Katrien zegt dat ze claustrofobie heeft

Symptomen bij claustrofobie:
Niet meer helder kunnen denken.
Trillen/ zweten.
Droge mond/ tintelingen/ duizelingen.
Hoge adem/ hyperventilatie.
Snelle hartslag/ pijn op de borst.
Gevoel flauw te vallen/ dood te gaan.

Het zal maar een heel lichte vorm zijn dan 😃

Klaartje30 mar 2018, 16:05

2245  Uma
Frolva schreef:Inderdaad ook mijn theorie.

Maar dat gevoel had ik vorig jaar ook bij de 'dierenproef'. Dat er alles aan gedaan werd om als mooie finale toch maar iemand in de leeuwenkooi te krijgen, maar dan net te laat (wat helemaal gelukt is, behalve dat te laat komen).
En weet je wie er niet mee deed aan de dierenproef? :mrgreen:
Inderdaad! Toen leek het er op dat Robin daar er van alles aan deed om van die proef "goede tv" te maken. :mrgreen:
Terwijl de echte Mol elders een stukske vals stond te kwelen.

Ook blij dat je die dierenproef aanhaalt. Eindelijk was er eens iemand die "out of the box" dacht en op het idee kwam om dat sleuteltje aan die vlotter in de buis eruit te vissen met een zelf gebogen haakje in plaats van "het spel volgens de regels te spelen" en die cilinder te proberen vullen met geitenmelk (wat nooit zou gelukt zijn binnen de tijd).

In tegenstelling tot anderen op dit forum ben ik niet van mening dat je steeds het spel "volgens de regels" moet spelen. By the way, heeft ooit iemand van de produktie de kandidaten in de dierenproef toen tegengehouden toen ze Robins idee aan het uitvoeren waren en komen zeggen: "Ja maar, jongens, zo niet hé. Je moet je wel aan de regels van de opdracht houden, of anders verdien je niks met deze proef." Dacht het niet. Zo kinderachtig zijn die mannen van de Mol niet.

Margot330 mar 2018, 17:11

91
Klaartje schreef:Dat ze mij eens tegenhouden dan! Het spel spelen zoals het hoort, mijn botten! Af en toe de regels aan je laars lappen, anders kom je nergens! :mrgreen:
Dit is al een reden waarom je nooit gaat mogen mee doen
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 34