Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

BeaVer09 apr 2018, 21:25

1293  Uma
tom.vanratingen schreef:]
1) Pieter/Pascale is de mol en wil Jeffrey tegenhouden. Een heel logische zet voor een mol, want de mol wil dat de afvaller toch op z'n minst een deel van het geld meeneemt.
Dat is een schoontje!

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 21:26

263
Ivm 'de afvaller heeft nee geantwoord op de vraag: heeft de mol kinderen?'

De molmakers kennende zal hier niet het meest logische uit afgeleid moeten worden, nl. de mol heeft wél kinderen, anders was de afvaller niet afgevallen met zijn/haar fout antwoord.

Misschien antwoordde bijna iedereen wel nee op deze vraag, misschien was het zelfs het goede antwoord.

Iets zegt mij daarom dat de mol géén kinderen heeft. Baha, Joke, Pieter of Lloyd dus.

Met mijn molverdachte Baha op kop 😎

chicawah.janssen09 apr 2018, 21:29

8153
frank.nivelle schreef:Bahador wenst Pieter zelfs proficiat 🙂 .
Wist Bahador dat Pieter zou afvallen?!
Waar haal/hoor/zie je dat? Wat zegt Baha precies?

joachim.morrens09 apr 2018, 21:37

200  Yens
joachim.morrens schreef:Een bedenking. Jeffrey zei dat hij zeker was van zijn mol. GDC zegt dat de afvaller "neen" heeft geantwoord op de vraag of de mol kinderen heeft, en dat de afvaller zijn eliminatie nog kan beinvloeden. Er is tot dan bij Jeffrey nog altijd geen teken dat hij zich plots onzeker voelt. Hij stelt eerst voor om voor 700 euro te gaan, en stelt daarna zelfs voor om voor 0 te gaan. Nog altijd is hij niet helemaal onzeker, tot het natuurlijk hem begint te dagen dat de rest heel wat pasvragen kan afkopen. Feit blijft dat Jeffrey zegt dat hij zeker was van de mol, en dat hij toch vrij lang niet echt ongerust was... Kunnen we daaruit dan afleiden dat Jeffrey "ja" heeft geantwoord op wie de mol is, en kunnen we dan iedereen met kinderen uitsluiten als mol?
Natuurlijk houdt mijn redenering geen steek. In de laatste stap ga ik ineens heel kort door de bocht. We kunnen alleen maar uitsluiten op wie Jeffrey heeft gestemd, en niet op iedereen met kinderen.

Ik heb ook alles nog eens gelezen hier, en de move van Baha is idd de meest verdachte. Het rare blijft wel dat ik aanneem dat Katrien, Pascale en Lloyd (en waarschijnlijk ook Joke; anders had dat competitiebeest wel meer dan 1 pasvraag genomen) op iemand zitten met kinderen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het Baha niet kan zijn ... Waarschijnlijk zit een deel van de kandidaten ook, met verschillende graden van overtuiging (gaande van relatief onzeker tot zekerheidsgevoel met Thibautaanse proporties), op de foute Mol, wat wel logisch is in dit stadium van het spel.

Ik vrees dat we hieruit weinig kunnen halen, ondanks alle mogelijke theorieen, en dat deze opdracht pas echt nieuwe inzichten zal kunnen leveren net voor de finale (dus als we weten wie de 3 finalisten zijn). Zo vond ik ook vorig jaar, nadat ik uit mijn Robin-tunnel was geschoten, bij het herbekijken van de Rode scherm discussie met Marzena Exit dat het gedrag van Eline volledig in lijn was met dat van de mol (de groep proberen sturen naar Annelies, van wie ze wist dat die op haar zat, en dat zij dus sowieso niet het rode scherm zou hebben, en dus de opdracht zo zou mislukken). Misschien levert dat deze keer ook iets op.

Yvo09 apr 2018, 21:57

1111  Uma
Yvo schreef:Ten slotte nog een observatie. Het draagt niks bij aan de zoektocht naar de mol denk ik, maar ik wil het toch even vermelden. Tijdens de eliminatie, voor Bahador zijn groene scherm te zien kreeg tuitte hij zijn lippen met in mijn ogen de implicatie dat alles wel goed komt. Enerzijds is dit als mol een vreemde reactie. De mol moet gespannen acteren voor het groene scherm en opgelucht erna. Anderzijds is het als kandidaat een vreemde reactie. Elke kandidaat is normaal toch gestresseerd voor een eliminatie. Geen enkele kandidaat is toch 100% zeker dat hij/zij de eliminatie overleeft.
Ik vond het hoe dan ook een vreemde reactie.
Even een update. Als Bahador de mol is denk ik niet dat de makers dit zouden laten zien in de aflevering na de montage omdat het hem dan mogelijk verdacht maakt. En dit vind ik dan weer onverdacht voor Baha. Maar ik weiger hem uit mijn top 3 te schrappen.

frank.nivelle09 apr 2018, 22:13

7
chicawah schreef:Waar haal/hoor/zie je dat? Wat zegt Baha precies?

Afbeelding

Na het groene scherm van Pieter.

chicawah.janssen09 apr 2018, 22:15

8153
frank.nivelle schreef:Afbeelding

Na het groene scherm van Pieter.
Ah, OK, zal ik op letten als ik opnieuw kijk (hopelijk morgen).

julieke.vdw10 apr 2018, 08:09

106  Uma
Het is niet omdat de mol iets verdacht doet, dat dit niet in beeld kan gebracht worden. Vorig jaar deed Eline heel wat verwachte dingen, zoals bv. met die Oostkantons, en dit werd ook nogal fel in beeld gebracht.

julieke.vdw10 apr 2018, 08:09

106  Uma
julieke.vdw schreef:Het is niet omdat de mol iets verdacht doet, dat dit niet in beeld kan gebracht worden. Vorig jaar deed Eline heel wat verdachte dingen, zoals bv. met die Oostkantons, en dit werd ook nogal fel in beeld gebracht.

Jansen10 apr 2018, 08:27

3423  Yens
Laten we het eens over een andere boeg gooien. Stel dat Baha de mol is - voor een goed begrip: ik denk dat echt niet - ga je dan als Pieter het groene scherm krijgt, jezelf dan weg geven en zeggen: "Proficiat Pieter"? Dan geef je jezelf toch weg? Zo van, jij had moeten afvallen en je doet dat niet. Een bedenking: zei hij dit enkel bij Pieter toen hij het groen scherm kreeg of ook bij andere kandidaten?

itchy.tzekrallo10 apr 2018, 08:35

129
Wanneer ik alle mogelijke afleidingen en opties buiten beschouwing laat dan moest de mol hier in feite heel weinig doen :
liefst de koffer met 0 euro meenemen en voor de rest kon hij haast op vertrouwen dat de ene of andere medekandidaat wel voor passvragen zal gaan en dan nog eens geld uit de pot is. En de antwoord van de afvaller te geven diende om de onzekerheid van de rest aan te zwengelen en ze in de verleiding brengen om voor de passvragen te kiezen.

ex-molinator10 apr 2018, 08:43

3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:. Een bedenking: zei hij dit enkel bij Pieter toen hij het groen scherm kreeg of ook bij andere kandidaten?
Volgens mij enkel bij Pieter.
En het leek ook een gemeende proficiat, niet beschuldigend of verwijtend dat Pieter zichzelf zou gered hebben met het kopen van pasvragen.

't Is een kerel die graag lacht en een "so what"-pose heeft maar hij verraadt toch serieus wat innerlijke spanning. En toch vond ik hem in heel aflevering 3 wat natuurlijker overkomen dan in het begin.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 33