Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Klaartje14 apr 2020, 21:55

2245  Uma
astridm schreef:Ik kijk altijd meer naar het gedrag van de kandidaten en probeer te vergeten dat iemand is ingehuurd om de boel te frustreren.
Jolien heeft altijd alleen maar voor het geld gespeeld, niet voor het spel, niet om de mol te vinden, maar voor het geld. Ze wil duidelijk ook alleen maar winnen om dat geld in handen te krijgen en de mol biedt haar nu een kans om dichterbij die pot te komen. In haar hebberigheid vergeet ze om na te denken en maakt ze dus een verkeerde keuze.
De 'kut' en vooral de 'kak' daarna kwamen wel van heel diep hoor. Als dat gespeeld was, heeft ze echt een Oscar verdiend en ook nog een César erbij. 🙂
Nou Astrid, ik ben het helemaal niet eens met jouw stelling dat die 'kut' en die teleurstelling van zo diep kwamen. Ik vond dat eigenlijk heel fake overkomen. Als Jolien de Mol is, dan is ze wel de slechts acterende Mol van de laatste jaren. Heel dat diner was een toneelstukje en de beste acteur daarin was nog Gilles De Coster. De acteerprestatie van ons Jolientje vond ik beneden alle peil. Absoluut geen Oscar-materiaal. Maar ja, meningsverschillen over hoe goed een acteur of actrice is, steunen op subjectieve gronden. 🙂 De meeste mensen vinden Robert De Niro een goeie acteur, maar er zijn er ook die hem helemaal niet goed vinden. Smaken verschillen.

Je stelling dat Jolien enkel voor het geld zou meedoen vind ik ook wel een heel gevaarlijke, tenzij jij haar persoonlijk kent en weet hoe ze in het echte leven is. Wat als ze straks de mol blijkt te zijn en ze met nul euro huiswaarts keert? Ze zal dan in ieder geval een prachtige ervaring rijker zijn, die niemand haar nog kan afpakken. Ja, ze bestaan echt hoor en niet alleen in Vlaanderen, ook in Nederland: mensen die dingen doen die ze niet voor het geld doen. 🙂

Jay-Lo14 apr 2020, 22:06

1690  Sven
Als ze de mol is en zo fake overkomt kunnen ze die take toch gewoon opnieuw doen?

Klaartje14 apr 2020, 22:14

2245  Uma
Dat heeft geen zin denk ik. Misschien was het al de derde of vierde take. Ze kan niet beter, dat is het probleem. :mrgreen:

Je merkt ook dat er enorm geknipt is in het stukje wanneer GDC binnenkomt en dat gesprekje met haar heeft. Wie weet zijn daar ook een vijftal takes voor nodig geweest en dan maar als zotten knippen en plakken om er toch nog iets uitzendbaars van te maken. Misschien heeft zelfs Gilles zich niet serieus kunnen houden, dat gaan we ongetwijfeld te zien krijgen bij de bloopers op het einde van de revealaflevering. 😂

chicawah.janssen14 apr 2020, 22:15

8153
Klaartje schreef: Maar ja, meningsverschillen over hoe goed een acteur of actrice is, steunen op subjectieve gronden. 🙂 De meeste mensen vinden Robert De Niro een goeie acteur, maar er zijn er ook die hem helemaal niet goed vinden. Smaken verschillen.
Ergens in een wit huis in de USA is er zelfs iemand die Meryl Streep fake vindt. :mrgreen:

Jay-Lo schreef:Als ze de mol is en zo fake overkomt kunnen ze die take toch gewoon opnieuw doen?
Niet gezegd dat het dan beter is. Ze kunnen het zo 10 keer doen tot het goed is. Zou flauw zijn.
Bovendien zitten ze dit jaar nogal op hun centjes. :mrgreen:

Klaartje schreef:Dat heeft geen zin denk ik. Misschien was het al de derde of vierde take. Ze kan niet beter, dat is het probleem. :mrgreen:

Je merkt ook dat er enorm geknipt is in het stukje wanneer GDC binnenkomt en dat gesprekje met haar heeft. Wie weet zijn daar ook een vijftal takes voor nodig geweest en dan maar als zotten knippen en plakken om er toch nog iets uitzendbaars van te maken. Misschien heeft zelfs Gilles zich niet serieus kunnen houden, dat gaan we ongetwijfeld te zien krijgen bij de bloopers op het einde van de revealaflevering. 😂
Door jou begin ik gewoon te geloven dat ze de mol is*. Maar wat hoop ik van niet!

*Zeker door wat je aanhaalt ivm het klokkenraadsel.

ex-molinator14 apr 2020, 23:05

3483  Uma
Dit jaar is het lastig maar om andere redenen.
Bart zou een goede mol zijn maar die initiële "roof" geeft hem toch te veel vrijheid. Maar als hij de Mol is dan kan ik niet zeggen dat hij een slecht gemold heeft (alhoewel hij toch wat kansen heeft laten liggen)
Jolien ? heeft veel molachtige dingen gedaan maar ik zie amper subtiele zaken. (ook niet de nachtwacht bij de doos van Pandora) (ik denk trouwens dat mocht Jolien toch de Mol zijn, dat de nachtwacht de bedoeling had om eventueel toch de doos te kunnen openen en daar op een of andere wijze de zware consequentie vrij te laten).

Alina? daar zijn me niet echt duidelijke molacties opgevallen maar als ze er waren, dan zijn ze wel subtiel uitgevoerd (te bevestigen in de reveal aflevering uiteraard). Voor mij toch diegene die het sluwst over komt.

En Christian - dat zou echt een verrassende Mol zijn want hij komt echt over (bij mij) als de kandidaat die zich 100% inzet.

Delirivm14 apr 2020, 23:16

101  Sven
Ik ben benieuwd hoe goed de forumleden hun acteerprestaties zouden zijn.
Als ik de reacties hier lees...

Toegegeven, ik heb m'n twijfels ook wel bij de echtheid van Jolien haar reacties, maar om ze dan zo af te breken zoals hier soms gebeurt, dat is ook nergens goed voor.

geertn44414 apr 2020, 23:30

236
Ik moet Klaartje gelijk geven: ik vond het maar slecht geacteerd.
Ik vond ook dat ze een heel schijnheilig glimlachje ophad bij de eliminatie ook. Ik kreeg er de creeps van.

Ik snap eigenlijk de proef zelfs niet: waarom moet een kandidaat uberhaut met de mol overleggen ?
4 van de 5 stolpen hebben een voordeel (voor een kandidaat). 1 heeft een nadeel.

Dus ik zou gewoon add random 2 stolpen omdraaien en redelijk zeker 2 voordelen hebben. Als ik de bankroet trek, so be it, dan niks. De verdubbelaar is ook een voordeel.

Nota bene: de kans dat dit lukt voor 2 voordelen is 60%, voor 3 voordelen 40%, 4 voordelen 20%

IkBenDeMol14 apr 2020, 23:35

287
Als Jolien de Mol is en dit was geacteerd, sorry, maar dan heeft de productie mijns inziens toch wel een blunder gemaakt met de keuze van hun Mol. Je zou zoiets toch zeker op voorhand kunnen testen?

Zou ik het zelf beter kunnen? Absoluut niet.
Kan iedereen goed acteren? Natuurlijk niet.

Maar van een Mol verwacht je toch meer? Alleszins ik toch.

tom.kleine15 apr 2020, 00:17

49
Eerlijk gezegd kun je hier niet met zekerheid hier informatie halen over de mol (tenzij er een verborgen hint is). Maar je kunt wel een aantal dingen analyseren:

-ofwel is Jolien de mol en wil ze even toneel spelen met Gilles

voordeel: je bent zo goed als zeker dat er geen geld in de pot komt

nadeel 1: je moet wel goed kunnen acteren als mol (Ik vond dat Jolien niet zo overtuigend geacteerd heeft als ze de mol is)

nadeel 2: je maakt jezelf wel hierbij verdacht bij de tv kijkers

-ofwel wil de mol met de voeten rammelen van één van de andere kandidaten (meest waarschijnlijk volgens mij)

voordeel: je kan je eigen kunnen als mol nu wel op de proef stellen door de kandidaten te manipuleren (bv: omdat ik je vriend ben. Dit is volgens mij geen hint maar gewoon de mol die de keuze probeert te beinvloeden van Jolien door haar doen te geloven dat hij haar gewoon al de voordelen laat nemen en dat de mol daarmee al tevreden is.)

nadeel: je weet niet zeker dat de kandidaat bankroet zal openen, hoe goed je ook aan het liegen bent

Volgens mij is het minst verdacht als je ergens in het midden afvalt als mol omdat je dan niet te veel voorbereidingstijd hebt maar ook niet overkomt als iemand die zich heeft voorbereid voor de proeven

Cedric15 apr 2020, 00:49

2834  Uma
Dus we zijn hier al iemand aan het beoordelen op haar acteerprestaties als Mol terwijl nog absoluut niet geweten is wie de Mol is?

Kom zeg mensen, jullie zijn toch beter/slimmer dan dat, mag ik hopen?

Tyflopontika15 apr 2020, 03:25

121  Sven
JVL schreef:Even mijn redenering plaatsen als 'mol'.

Als mol zou ik sowieso in de laatste kamer willen geraken omdat je zo geld uit de pot kunt houden. Bij de eerste 4 kamers zou ik niet overdreven veel geld verdienen, maar ook niet te weinig. Dit om hiermee de voordelen te kunnen kopen en niet verdacht over te komen tegenover de kijker en medekandidaten.

De molboekjes, enveloppe verdachte Salim en pasvragen kosten samen al €1500.
Waarom zou je dan voor bankroet gaan als je hiermee toch voordelen kunt kopen en zo geld uit de pot houdt (stel: als je 1000-1500€ hebt verdiend in de vorige kamers)?

Christian sluit het meest aan bij mijn persoonlijke redenering aangezien hij het minst heeft verdiend na 2 ronden (€850). Daarnaast stelt hij in de 3de ronde voor om maar voor 10 stukjes te gaan (€250) ipv 20 (€500). In de tweede ronde leek hij mij de afstand naar de balon plotseling goed te kunnen inschatten (3-4 stapjes rechtdoor), natuurlijk na een aantal keren te hebben gekeken.
Verdorie...
Christian heeft ook een aangepaste helm, waarbij zijn oren niet zichtbaar zijn. Misschien eerst tot €250 gaan en dan laten leiden door de regie? Hij zegt ook "Wat?". En op de tonen van An der schönen blauen Donau ploft zijn blauwe ballon.
In de volgende proef is hij ook zeker van het kleinere rode kostuum.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21