Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

bert.dekimpe13 apr 2021, 16:11

57
Sven had de bal kunnen terugkaatsen en zeggen: "3 opties:
1. We wisselen de pasvragen
2. We gaan voor het geld
3. Ik sta recht en niemand heeft iets
Je hebt 10 seconden om te beslissen!"

Taupe07713 apr 2021, 17:22

767  Yens
stefan.luyckx schreef: ↑13 apr 2021, 15:35 Ik had in die scène de indruk dat Sven denkt dat Annelotte de mol is. En dat hij dus tevreden is met 1 pasvraag omdat hem dat een voordeel oplevert tegenover ALLE kandidaten. En hij geen zin had om met zijn mol in discussie te gaan.
Daar snap ik nu eens niks van.
* Of Sven is de mol ... trekt wat tijd voor de show en die pasvraag kan hem eigenlijk niet schelen want geen geld in de pot.
* Of Sven is de mol niet maar is zeker van zijn stuk en dat helpt die éne pasvraag nauwelijks en ga je beter voor geld. Want dat is tenslotte zomaar eventjes 5000 euro die je kan hebben als winnaar.
* Of Sven is de mol niet en twijfelt nog en dan ga je toch altijd in discussie ... ik zou zelf desnoods liever niks hebben dan iemand zo'n voordeel te geven!

Cedric13 apr 2021, 17:47

2834  Uma
Hij had het zelfs nog harder kunnen spelen. Bijvoorbeeld door te zeggen "ok, je mag de 5 pasvragen hebben, maar enkel op voorwaarde dat ik een kwartier je molboekje mag doorbladeren".

stefan.luyckx13 apr 2021, 17:55

34  Bert
Taupe077 schreef: ↑13 apr 2021, 17:22 Daar snap ik nu eens niks van.
* Of Sven is de mol ... trekt wat tijd voor de show en die pasvraag kan hem eigenlijk niet schelen want geen geld in de pot.
* Of Sven is de mol niet maar is zeker van zijn stuk en dat helpt die éne pasvraag nauwelijks en ga je beter voor geld. Want dat is tenslotte zomaar eventjes 5000 euro die je kan hebben als winnaar.
* Of Sven is de mol niet en twijfelt nog en dan ga je toch altijd in discussie ... ik zou zelf desnoods liever niks hebben dan iemand zo'n voordeel te geven!
* Of Sven is de mol niet en is zeker van zijn stuk en wil Annelotte niet laten zien dat hij het weet.
De manier waarop hij meteen voor de pasvragen ging was denk ik zijn test. Als hij zelf pasvragen had in de domino-opdracht dan weet hij dat Annelotte daar voor geld heeft gekozen. Dat ze nu meteen akkoord gaat met de pasvragen zonder enige discusssie kan voor hem de confirmatie zijn die hij zocht.

jos.jansen13 apr 2021, 17:56

328  Uma
chicawah.janssen schreef: ↑13 apr 2021, 08:33 Slim bekeken! Maar dan moet je er wel op rekenen dat ze woord houdt.
Ik denk dat zelfs de meest fanatieke kandidaat wel zijn woord zal houden als dat de reden is dat ze 4 extra pasvragen hebben. De rest van de kandidaten moet dat natuurlijk niet weten.

SiMol13 apr 2021, 18:00

264
@jos.jansen , maar de meest fanatieke kandidaat zal nooit zijn/haar molboekje laten in kijken 🤔😋

Tenzij het in het Arabisch of Spaans geschreven is 😅

anja.mathijs13 apr 2021, 19:30

391  Uma
Ofwel kan het zijn dat Sven zelf al vrij zeker van zijn mol is, en dat zijn mol Annelotte is.

Hij stelt haar zelfs nog eens de vraag : Ben jij de mol?
Al zou hij in de beperkte tijd waarover hij beschikt , beter nuttiger besteden.

Dus zou het wel eens kunnen zijn dat hij Annelotte als mol heeft en hij daardoor zo weinig verzet toont, de 5 pasvragen maken van Annelotte een perfecte kandidate, en dat komt hem goed uit.

Taupe07713 apr 2021, 19:56

767  Yens
stefan.luyckx schreef: ↑13 apr 2021, 17:55 * Of Sven is de mol niet en is zeker van zijn stuk en wil Annelotte niet laten zien dat hij het weet.
De manier waarop hij meteen voor de pasvragen ging was denk ik zijn test. Als hij zelf pasvragen had in de domino-opdracht dan weet hij dat Annelotte daar voor geld heeft gekozen. Dat ze nu meteen akkoord gaat met de pasvragen zonder enige discusssie kan voor hem de confirmatie zijn die hij zocht.
Met alle respect maar dit is totaal zinloos imo. Waarom zou Sven niet willen laten zien aan Annelotte dat hij weet wie het is en daardoor 5000 euro mislopen? Dit is toch te gek voor woorden? Mocht hij nu 3 dagen op een Olsjt Carnaval gevierd hebben en dan zo reageren maar in elk ander geval is dit toch onlogisch zoals Data zou zeggen!

simon13 apr 2021, 19:59

4  Uma
Hier nog wat zaken die eerder al benoemd zijn maar die ik graag op een rijtje zou willen zetten betreffende de rol van Sven in de laatste proef (bom).

Ik keer eerst nog even terug naar de uitspraak van Gilles: “met in hun midden een mol”
 Sven staat duidelijk al klaar om een positie in te nemen wanneer Gilles dit zegt. Hij aarzelt niet om zich direct in het midden te plaatsen. In
mijn ogen is hij er zeker van dat deze stoel verbonden is met de bom. Jasmien heeft dit (denkik) als enigste opgemerkt.

- Opvallend dat Annelotte van in het begin ‘zweert’ dat zij op een bomstoel zit. Sven wacht hier geduldig met af tot er nog maar 4 personen rond de tafel zitten. Sven blijft hoe dan ook het hele spel op de achtergrond, ondanks hij bij de laatste twee over blijft. Hij ondergaat het spel. Ideale tactiek van de mol? Het enige moment dat hij echt in actie schiet, is wanneer ze voor de keuze worden gesteld voor pasvragen of geld. Hij kiest hier direct voor pasvragen (ideale positie voor de mol want hij heeft toch niets te verliezen bij de eliminatie). Annelotte gaat hier natuurlijk in mee aangezien zij eerder al voor pasvragen wou gaan tijdens het dominospel met Lennart. Vanaf dan laat Sven (mogelijke mol) alles leiden door Annelotte. Je ziet hem twijfelen maar gaat er verder niet echt op in.

Opvallend: Op de bom staat een morsecode (vertaald: dit is geen tip). Op het moment dat Sven de pasvraag in handen krijgt, begint hij er nerveus met te tikken op tafel. Is dit een andere morsecode die wel een mogelijke tip zou kunnen zijn? Of is hij gewoon nerveus?

-Op het einde van het spel vertelt Gilles aan de groep dat al de rest met gelijke wapens strijd. Dit werd al eerder besproken hier op het forum maar wijst wel op het feit dat de mol sowieso een pasvraag heeft kunnen verzilveren. Want zoals anderen al hebben gezegd: De mol strijdt nooit met gelijke wapens.
Hoe dan ook heeft deze proef mij in een enorme tunnelvisie gebracht.

ex-molinator13 apr 2021, 20:27

3483  Uma
simon.pots schreef:Op het einde van het spel vertelt Gilles aan de groep dat al de rest met gelijke wapens strijd. Dit werd al eerder besproken hier op het forum maar wijst wel op het feit dat de mol sowieso een pasvraag heeft kunnen verzilveren. Want zoals anderen al hebben gezegd: De mol strijdt nooit met gelijke wapens.
Een feit? Waar??
Het is een feit dat je 1 kans op 3 hebt om gelijk te hebben, maar 2 kansen op 3 dat het fiction is.

ben.vanmassenhove13 apr 2021, 20:35

10
Ik vind niet dat Sven op de achtergrond blijft hier.

Wanneer Philip opnieuw terug begint met liegen (en iedereen heeft het door, waaronder zeker Sven), neemt Sven het voortouw en vraagt hij de groep om Philip weg te stemmen en hem voor 1 keer het vertrouwen te geven hierover. De groep volgt hem daarin. want Philip wordt weggestemd. En Sven had het blijkbaar bij het rechte eind. (Daarom ook dat Annelotte zegt: "ik heb het gevoel dat jij beter speelt of ik").

Ik concludeer daaruit dat Sven genoeg had van Philip zijn spelletjes toen die weer begon en zeker wist dat flupke dus op een stoel zat zonder ontstekingsmechanisme. Of heb ik dit zo verkeerd gezien? Wel interessant hoe we zo anders van mening kunnen zijn. 😃

sophie.buyse13 apr 2021, 20:36

16
Ik denk dat we vooral niet mogen vergeten dat Sven en Annelotte (als ze beide kandidaten zouden zijn), geen uren denk- en analysetijd hadden. Onder tijdsdruk neem je misschien andere (minder rationele) beslissingen of vergeet je mogelijke alternatieven? Mijn eerste indruk was ook dat Sven redelijk zeker is van zijn mol en niet direct zag hoe hij Annelotte zou kunnen overtuigen op enkele minuten om ofwel voor het geld te gaan ofwel de pasvragen te wisselen.

Wat zei Gilles exact over die 'gelijke wapens'? Want de andere kandidaten strijden wel met gelijke wapens he (de mol is namelijk geen kandidaat).
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 22