Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

chicawah.janssen04 mei 2018, 09:45

8153
Taupe077 schreef:Sorry maar deze kon ik niet laten schieten ...
:oops: :oops: :oops:

Frolva04 mei 2018, 09:50

2204
Taupe077 schreef:Hoax misschien niet beste omschrijving, ik bedoel eerder "een valse tip" maar dan wel een schitterende en als het echt de tip is .. WOW!
Ze zeggen dat ze geen valse hints in de uitzending steken.

Een dat kunnen ze niet blijven zeggen indien dit een valse hint zou zijn. 😉

Het is zéker een echte tip, al weten we nog niet goed naar wie. :mrgreen:

Klaartje04 mei 2018, 09:51

2245  Uma
Nog iets dat de samenstelling van het telefoonnummer 0474 90 04 24 kan linken aan Bahador:

Na de obligate 0474 wat een Proximusnummer kenmerkt, bestaat de rest van het gsm-nummer uit getallen/cijfers die je allemaal aan Bahador kan linken:

90 = het geboortejaar van Baha
04 = het grafnummer van Baha in de openingsopdracht afl.1
24 = het getal dat overeenkomt met het begrafenisliedje van Baha in de lijst met begrafenisliedjes in de openingsopdracht

Link dit ook met de 3 moltekens die ontdekt zijn in de toren Torre Latino-americano op verdieping 27 (zie Afl 4 - Vingerafdrukken op verdieping 27; 27 = de leeftijd van Bahador.

Het wordt alsmaar verleidelijker om in de Baha-tunnel te kruipen, maar misschien toch nog effen wachten op wat we gaan zien in aflevering 7. 🙂
Laatst gewijzigd door Klaartje op 04 mei 2018, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

david.vierstraete04 mei 2018, 09:54

73  Yens
eveline.vanhemel schreef:Die datum en uur die David vermeldt is de aanmaakdatum van de account bij WhatsApp. De datum die Frolva vermeldt is de datum dat er het laatst iemand is op ingelogd.
Ok sorry my bad

Heb mij al suf gezocht op die datums , maar niets speciaals op 24 of 26 april in de geschiedenis. Ook niet op die datum in 1926.

michiel.bellinkx04 mei 2018, 09:55

1
robbie.parmentier schreef:Even het nummer gezocht op
Facebook en dan kreeg ik dit bericht

Afbeelding

Is man bijt hond van woestijnvis?
Dit is inderdaad een programma van Woestijnvis.

Curio04 mei 2018, 09:57

53
Het doet mij denken aan de tip met de QR-code van vorig jaar, volgens mij gaan we een duidelijkere tip krijgen naar dit telefoonnummer in afl. 7 (ook al hebben de speurneuzen hier het al vroeger gevonden 😃 ) en moet er nu nog verder gepuzzeld worden met dat deuntje. Ik vraag mij af hoe lang het gaat duren voor de media dit oppikken 😉

masterveecee04 mei 2018, 09:58

3547  Sven
Ik zie de productie al van "sh*t, sh*t, dat telefoonnr was voorzien voor de voorlaatste aflevering als tip, maar ze hebben het nu al!! :s"
En zij nu maar voicemails krijgen 😃

david.vierstraete04 mei 2018, 10:04

73  Yens
Nog iemand zin om aflevering 1 te herbekijken? En op zoek te gaan naar de 0? Want dat missen we nog steeds

tom.vanratingen04 mei 2018, 10:05

50
robbie.parmentier schreef:Even het nummer gezocht op
Facebook en dan kreeg ik dit bericht

Afbeelding

Is man bijt hond van woestijnvis?

Dit bewijst dat het nummer dus al eerder bestond, waardoor we waarschijnlijk niet voor hints moeten zoeken in de nummers van het telefoonnummer zelf.

Tenzij ze achteraf hebben samengezeten: dit is mijn GSM-nummer, verzin er eens een paar hints mee. Wat me redelijk onwaarschijnlijk lijkt 😃

marc.roose04 mei 2018, 10:11

193  Sven
ik heb juist het nummer +32 474 90 04 24 ingegeven in Whatsapp en krijg de melding "geen resultaat gevonden"

maar misschien doe ik iets verkeerd ... ben niet zo vertrouwd met Whattsapp

Frolva04 mei 2018, 10:12

2204
david.vierstraete schreef:Nog iemand zin om aflevering 1 te herbekijken? En op zoek te gaan naar de 0? Want dat missen we nog steeds
De '0' zou als eerste moeten komen, gevolgd door een '4', en dan pas de '7' uit aflevering 1.
Maar dan heb je een cijfer te veel.

Daarom denk ik dat de '0' niet nodig is, of dat daar in de volgende aflevering een hint naar komt. 😉
Frolva schreef:Even recapituleren.

Telefoonnummer van 'de mol' is 0474 900 424.

En daar kom je aan door volgende cijfers die in de afleveringen worden teruggevonden:

AFLEVERING 2: 4
AFLEVERING 3: 74
AFLEVERING 4: 900
AFLEVERING 5: 42
AFLEVERING 6: 4

Maar er is ook nog

AFLEVERING 1: 7

Verschil is dat in afleveringen 2 tot 6 er telkens een cijfer in beeld verschijnt en 'uit het niets' het geluid van telefoontoetsen. In aflevering 1 wordt er enkel '7' gezegd (toch?) en is het een 'logisch' geluid omdat er een nummer wordt ingetoetst.
Zou het kunnen dat in aflevering 1 wordt 'uitgelegd' (gehint :mrgreen: ) dat je op zoek moet gaan naar een telefoonnummer en dat de cijfers worden aangegeven met o.a. biepjes?

En de '0' heb je op zich niet nodig. Als je weet dat het een Belgisch nummer is volstaat ook +32.
Nu ben ik écht wel benieuwd wat Pieter gaat antwoorden op de vraag naar zijn telefoonnummer!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 57