Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Stars Hollow14 apr 2020, 14:15

35
Dat was volgens mij in de aflevering waarbij ze moesten graven naar voorwerpen en er bij sommige plaatsen een vlaggetje met een vraagteken op stond.

Cadfael14 apr 2020, 14:29

229  Uma
commisaris Witse schreef:Ik meen me te herinneren dat ze al eens "bankroet" uitgesproken heeft in een andere aflevering dan de zesde ... waar dat niet aan de orde was. Ben aan het terugkijken maar vind het niet zo gauw terug.
Dat was bij de auto's. Bij de poortjes waar een vraagteken was.

commisaris Witse14 apr 2020, 14:48

260
Dank Cadfael !

IkBenDeMol14 apr 2020, 14:55

287
Mollenspeurder schreef:Hoop oprecht dat Bart niet de mol blijkt. Zou ik persoonlijk het failliet van het programma vinden dat dit zomaar kan en voor mij de druppel om niet meer te kijken.

10.200 euro waar andere kandidaten niets tegen kunnen doen. Trucje van de producers om de kosten te drukken.
Hiermee sluit ik Bart ook volledig uit alhoewel hij het wel mag zijn van mij omdat hij gewoon al de rest naar huis (pun not intended) speelt.

chicawah.janssen14 apr 2020, 14:58

8153
Ik zou liever hebben dat hij wint (en ik zie hem in staat om te pot te delen met de anderen).

robin.bastaens15 apr 2020, 02:39

71  Uma
Afgaande op het idee dat Jolien de Mol zou zijn, en in een link met het diner met de Mol, werd er in dat topic gesuggereerd door Poirot dat Jolien en de Mol de zelfde persoonlijkheid zijn ( In WIDS Nederland zag je het spiegelbeeld van de mol in het water. Het was een officiële hint, en als omschrijving zeiden ze dat de mol 2 persoonlijkheden heeft. Als kandidaat en als Mol).

Bij de deal zijn er vier kandidaten die Mol aankijken op beeld. Salim, Laure, Gilles & Jolien. De rest van de kandidaten worden nooit samen in beeld gebracht met de Mol.

EN wanneer Bart zijn vrijstelling krijgt, vraagt hij 'Wie is er hier voor het geld of wie is is hier voor de Mol de vinden?' Jolien zegt vrijwel meteen 'Ja tuurlijk niet voor het geld'. En heeft ze dan als Mol zelf 400 geboden omdat ze weet dat er nog 7 kandidaten meer hebben geboden? Want je moet toch een beetje naïef zijn om te denken dat je het met 400 euro zou halen voor een vrijstelling? Dus misschien was het met het idee van 'ik heb geen vrijstelling nodig, het lukt me zo wel'?

Paraceta15 apr 2020, 08:50

717  Sven
Als er ook andere kandidaten samen met de Mol in beeld komen, zou dit nogal een flauwe hint zijn, nee? Als Jolien nu de enige was, zou ik het nog geloofwaardig vinden.
Ik zou ook niet snappen waarom Jolien als Mol €400 zou bieden: dit is juist een opvallend bedrag, terwijl €0 of €1000 veel minder zou opvallen tussen de andere bedragen. Ze zet zichzelf hier meer mee in de kijker dan iets anders (natuurlijk is Barts bedrag nog opvallender, maar die €400 is toch ook apart te noemen).

Kite15 apr 2020, 10:19

87
Paraceta schreef: Ik zou ook niet snappen waarom Jolien als Mol €400 zou bieden: dit is juist een opvallend bedrag, terwijl €0 of €1000 veel minder zou opvallen tussen de andere bedragen. Ze zet zichzelf hier meer mee in de kijker dan iets anders (natuurlijk is Barts bedrag nog opvallender, maar die €400 is toch ook apart te noemen).
Jolien zet zichzelf wel in de kijker, maar ze heeft er wel meteen een verhaal aan gekoppeld: "Ik dacht dat ik het onnozel schaap was, met amper €400 te bieden, gelukkig waren er toch nog andere die een beter hart hadden."
Dit zorgt ervoor dat ze als relatief naïef overkomt, wat misschien haar tactiek was als mol.
Anderzijds is het ook mogelijk dat ze effectief tijdens gesprekken met de mol te naïef is, denk aan het diner met de mol in aflevering 6. Wat hier dan weer contrasteert, is dat de naïviteit in twee richtingen gaat: bij deze opdracht volgt ze de mol niet (die zou willen dat ze meer biedt, zie Bruno), bij de andere opdracht vertrouwt ze de mol volledig.

tom.kleine15 apr 2020, 15:24

49
Het enigste wat ik opmaak uit deze opdracht is dat Bart niet de mol is. Het zou heel flauw zijn als de mol eerst 10200 inzet als hoogste bod van iedereen en daarna het meeste geld verdient bij de opdrachten. Normaal is de taak van de mol hier om de kandidaten te manipuleren om het meeste te bieden en niet om zelf het meeste te bieden.

Daarnaast maakt het niet zoveel uit als mol hoeveel je bied, zolang je niet het meeste bied

corné.scheel16 apr 2020, 21:00

27
Stel dat Bart de mol blijkt te zijn, ik zou het niet tof vinden dat de mol dan hier gewoon een bedrag naar keuze uit de pot heeft kunnen halen. Een mol hoort wat mij betreft een opdracht te saboteren, maar dit zou gewoon super easy zijn. Naar mijn mening zou een mol dit niet MOGEN doen (het hoogste bieden). Wat mij betreft zou ik daardoor automatisch de hoogste bieder altijd afstrepen als verdachte (in dit geval dus Bart). Maar ook dat is natuurlijk niet leuk en niet de bedoeling, iemand kunnen afstrepen gebaseerd op zoiets. Ik vind dit soort 'opdrachten' dus eigenlijk niet thuis horen in de mol, wat mij betreft moet er in ieder geval iets van een strijd tussen de kandidaten zijn voor de vrijstelling of een max bedrag of wat dan ook. Of bijvoorbeeld 'het hoogste bod krijgt de vrijstelling, maar alleen als iemand anders tussen de 0 en 500 minder dan je heeft geboden'. Dus dat dan bij een bod van 10.2k 7.5k 4k 3.5k 2800 etc de gene met 4k hem krijgt. Iets van een catch in ieder geval, wat is jullie mening over deze opdracht?

chicawah.janssen16 apr 2020, 21:29

8153
Ik geef je 100% gelijk.
Die twist die jij bedenkt voor het bod dat de vrijstelling wint vind ik echt super! Eigenlijk raar dat de makers zelf niet op zo'n idee gekomen zijn.

happyfello16 apr 2020, 21:45

326  Uma
Is het bod van € 10.200 in wezen niet een bod voor een vrijstelling ? Ja.... dus in eender welk moment van het spel biedt de mol altijd mee en de mol mag ook het hoogste bieden om als 'kandidaat' over te komen... De mol is de mol hé Molloten.. op zich is dit gewoon één van de vele proeven... JA, het is flauw om als mol € 10.200 uit de pot te halen, maar velen onder ons zijn zooooo bezig met analyseren van beeldframes, uitspraken, kleuren of achtergrondmuziekjes dat een mindf*ck zoals dit wel ons allemaal op een vals spoor zou kunnen brengen. Dus.. kop in 't zand en verder zoeken me dunkt, er zijn al veel leuke hints gevonden, soms denk ik witte rook... maar ik vrees de witte rook komt bij de eindaflevering... Mocht uiteindelijk Bart de mol zijn, I accept and move on... leuk scenario. Indien niet, als mol of niet, als ik een top 10 Mol zou moeten maken met kandidaten... hij is er bij, net zoals Christian
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 29