eveline.vanhemel schreef:Je hebt helemaal gelijk
. Ik heb dat ook al ergens gepost dat Katrien haar claustrofobie niet echt realistisch overkomt. Zoals je zegt moet het een echte nachtmerrie zijn om een uur opgesloten te zitten in een kist onder de grond...
Ik kan mij ook prettiger zaken, mooiere omgevingen en comfortabeler omstandigheden voorstellen dan een uur in een doodskist onder de grond liggen...
Echte claustrofobie "pur sang" zal ze wel niet hebben, dus ofwel zegt Katrien alleen maar dat ze claustrofobie heeft en gebruikt ze dat als excuus om niets te (hoeven) doen, ofwel heeft ze een heel lichte vorm van claustrofobie (lees: zich ongemakkelijk voelen in kleine, afgesloten ruimtes - zo zijn er veel mensen) en heeft ze dus geen/nauwelijks last van de symptomen hierboven beschreven, maar toch last die haar verhindert actief bezig te zijn en helder te denken. Best mogelijk dat ze zo passief was omdat ze zich concentreerde op niet panikeren en op rustig blijven door bv. haar ogen te sluiten en zich te concentreren op haar ademhaling enz.
Als ik alle andere duo's hier nu even volledig buiten beschouwing laat, zie ik 3 mogelijkheden:
- Katrien is de mol en faket claustrofobie. Zij en Pascale geraken niet uit hun kist. Maar hierdoor maakt ze zich verdacht, in de eerste plaats bij Pascale (die een gans uur samen met Katrien onder de grond lag), maar ook bij de rest van de groep en bij de kijkers.
- Katrien heeft het echt benauwd en geeft het zoeken naar de juiste oplossing al snel op om zich te concentreren op rustig blijven en niet in paniek te geraken, waardoor Pascale ook niet verder geraakt.
- Pascale is de mol (en vooraf op de hoogte van Katriens probleem met kleine ruimtes) en heeft in Katrien een schitterende bliksemafleider gevonden om niets te hoeven doen.
Maar wat is de impact daarvan op het geheel van de opdracht? Hun € 750 komt niet in de pot, maar ze kunnen verder niets beïnvloeden. Alles hangt af van hoe snel de rest kan opstaan uit de dood en hoe lang de zombies op hen willen wachten voor ze hen opgeven en hun € 750 begraven.
En op de tijd tussen het ontdekken van de graven zonder en die met menselijke inhoud hadden ze al helemaal geen invloed.
Proud PPP-er (Professioneel Paraceta- en Panamahoedfan)