Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Jay-Lo07 apr 2018, 07:40

1690  Sven
chicawah schreef:Ik heb pas een paar uren geleden (eindelijk!) een 2de keer opnieuw kunnen kijken en ik heb hetzelfde opgemerkt, maar ik zou, op dit ogenblik, niet weten wat ik ervan moet denken.
Misschien, in tegenstelling tot wat velen denken, dat de mol niet in die auto zat.

chicawah.janssen07 apr 2018, 10:58

8153
Jay-Lo schreef:Misschien, in tegenstelling tot wat velen denken, dat de mol niet in die auto zat.
Volgens mij zat de mol op een paard 😉

Kobe07 apr 2018, 11:23

429
chicawah schreef:Volgens mij zat de mol op een paard 😉
Inderdaad, dat dacht ik dus ook direct! Waarom zou de mol verkeerd willen rijden? Om Joke nog langer de kans te geven om pasvragen te bemachtigen en potentieel geld te verminderen? Of wilt de mol net Joke zo snel mogelijk vinden om dan te kunnen onderhandelen en zo met hun auto alle pasvragen te gaan brandmerken (dit lijkt mij zelf het meest logische, maar niemand van de auto doet eigenlijk moeite om te onderhandelen) dus->wilt de mol net Joke zo snel mogelijk dood?

Ik denk dat we het even moeten laten rusten, naarmate de finale nadert, kunnen we zeer zeker deze proef gebruiken om de mol te ontmaskeren, nu zijn bovenstaande vragen nog té onduidelijk en zijn er nog té veel opties om zonder echte mening/vooroordeel besluiten te trekken, IEDEREEN KAN NOG DE MOL ZIJN :roll:

chicawah.janssen07 apr 2018, 11:31

8153
Kobe schreef:Ik denk dat we het even moeten laten rusten, naarmate de finale nadert, kunnen we zeer zeker deze proef gebruiken om de mol te ontmaskeren, nu zijn bovenstaande vragen nog té onduidelijk en zijn er nog té veel opties
Deze proef en ook de allereerste met de doodskisten kunnen we dan nog eens goed bestuderen.

Kobe07 apr 2018, 11:33

429
chicawah schreef:Deze proef en ook de allereerste met de doodskisten kunnen we dan nog eens goed bestuderen.
Ja inderdaad, dan pas zal alles duidelijk worden. Belangrijkste is nu om te zien wat precies de opties zijn voor de mol. Waar we wel op moeten letten is het feit dat hoe verder het spel vordert iedereen zo wat zijn eigen mol heeft en dus met steeds meer 'vooroordelen' zal kijken, ook naar deze proef dus...Nu is dat nog veel minder

billie.holiday07 apr 2018, 13:00

462  Bert
Er zitten twee kanten aan het verhaal . Als Joke de haciënda bereikt hebben ze geen geld in de pot. Dit is een winsituatie voor de mol en Joke. Maar bijna onmogelijk voor Joke omdat de helikopter maar 20 minuten brandstof heeft. De helikopter is 10 minuten later opgestegen , dus die zijn op 30 minuten in de haciënda. Daar moet de mol toch ook rekening mee houden als hij niet in de helikopter zit.
Ik heb geen flauw benul van de snelheid van een getrainde loopster. Kon Joke het halen als ze maar 4 schijven had gebrand. Want het leek dat zij veel minder moeite had dan Steve om die schijven te brandmerken.
Als je opteert om Joke af te schieten wint de mol.
Die proef was gewoon gedoemd om te mislukken. Niemand gunt Joke die pasvragen, en de mol maakt het niet uit wie ze heeft. Of Joke nu pasvragen heeft of niet ze knallen haar af, de mol wint sowieso.
Maar als Steve (als kandidaat ) zegt we schieten haar af ,zvelen volgen hem daar in , speelt hij in de kaart van de mol. Dan kan Pascale met haar grandioze plan afkomen en desnoods schieten ze Joke af bij de haciënda.

chicawah.janssen07 apr 2018, 18:14

8153
billie.holiday schreef:Kon Joke het halen als ze maar 4 schijven had gebrand. Want het leek dat zij veel minder moeite had dan Steve om die schijven te brandmerken.
Steve "besefte niet" dat je met gas alleen dat stamperke niet heet krijgt. En hij bleef heel lang niet beseffen dat je om iets warm te maken een vlam moet hebben... 😉 En Pieter en Baha stonden erbij en keken ernaar... 😉
Conclusie?

james.waker07 apr 2018, 18:31

417
chicawah schreef:Steve "besefte niet" dat je met gas alleen dat stamperke niet heet krijgt. En hij bleef heel lang niet beseffen dat je om iets warm te maken een vlam moet hebben... 😉 En Pieter en Baha stonden erbij en keken ernaar... 😉
Conclusie?
Steve is redelijk verdacht , alleen vind ik dat hij nogal in een rare positie zit bij de allereerste proef. alhoewel, kan ook een hint zijn ttz de mol blijft zolang mogelijk ondergronds, voor de rest is hij passsief en doet Joke het werk... ook bij deze opdracht hier vind ik zijn positie redelijk raar... bij de paarden waar eigenlijk niet veel te saboteren valt.... wat hij doet met dat stamperke maakt weinig uit uiteindelijk en er zijn nog andere mee aan't prutsen geweest, hij wordt zelfs beschuldigd door Baha dat hij aan het prutsen is, dus wellicht wat de opzichtig , net zoals aan het schoolbord waar het er iets te dik opligt naar mijn gevoel ....als kandidaat vertrek je natuurlijk met een strategie, en je verdacht maken kan heplen om ver te geraken, en ik denk dat Steve eerder dit type is.... hmmm... uiteindelijk zie ik maar 2 kandidaten die de mol kunnen zijn, Lloyd of Steve.

Mola Lisa07 apr 2018, 18:41

328  Uma
Ik denk niet dat ik dat al gelezen heb (en probeer echt alles te lezen). Waarom probeert Joke niet om, nadat ze de 4 pasvragen gebrand heeft, onmiddellijk naar de haciënda te lopen ? Ze kan dan de weg verlaten en proberen om uit het zicht van de helikopter te blijven. De truck en de paarden is ze dan sowieso kwijt. Met 4 pasvragen, zeker in de 2de aflevering waar toch nog veel gegokt wordt, is ze toch zo goed als zeker van deelname aan de 3de aflevering. Zelfs al staan Channy en Pascale haar op te wachten aan de haciënda, er is nergens gezegd dat ze via de ingangspoort naar binnen moet gaan. Rondom de haciënda is voldoende groen om ongezien binnen te sluipen. Dan zou het in mijn ogen toch geen onmogelijke opdracht geweest zijn zoals hier toch meermaals is geschreven. Om in het thema te blijven “een duivelszak is nooit vol” :twisted:

billie.holiday07 apr 2018, 19:00

462  Bert
tsjoep schreef:Ik denk niet dat ik dat al gelezen heb (en probeer echt alles te lezen). Waarom probeert Joke niet om, nadat ze de 4 pasvragen gebrand heeft, onmiddellijk naar de haciënda te lopen ? Ze kan dan de weg verlaten en proberen om uit het zicht van de helikopter te blijven. De truck en de paarden is ze dan sowieso kwijt. Met 4 pasvragen, zeker in de 2de aflevering waar toch nog veel gegokt wordt, is ze toch zo goed als zeker van deelname aan de 3de aflevering. Zelfs al staan Channy en Pascale haar op te wachten aan de haciënda, er is nergens gezegd dat ze via de ingangspoort naar binnen moet gaan. Rondom de haciënda is voldoende groen om ongezien binnen te sluipen. Dan zou het in mijn ogen toch geen onmogelijke opdracht geweest zijn zoals hier toch meermaals is geschreven. Om in het thema te blijven “een duivelszak is nooit vol” :twisted:
Ik stel mij nog steeds die vraag , met 4 had ze toch genoeg , wetende dat die helikopter op 20 minuten kon landen.

Bristol07 apr 2018, 19:40

19
billie.holiday schreef: Als Joke de haciënda bereikt hebben ze geen geld in de pot.
Zoals ik het begrepen heb, zijn de geldschijfjes die in de kruik worden gedropt voordat Joke wordt afgeknald wel altijd voor de groepspot.
Het afknallen van Joke beëindigt het spel, en dit gebeurt dan voordat Joke de hacienda heeft kunnen bereiken: geen pasvragen .

Als Joke de hacienda heelhuids bereikt, en er liggen geldschijfjes in de kruik, dan zijn er pasvragen en geld.
Nog onduidelijk misschien: wanneer eindigt dan het spel? Allicht na afloop van de maximum voorziene speeltijd?

Bristol07 apr 2018, 19:50

19
Bristol schreef: Als Joke de hacienda heelhuids bereikt, en er liggen geldschijfjes in de kruik, dan zijn er pasvragen en geld.
Nog onduidelijk misschien: wanneer eindigt dan het spel? Allicht na afloop van de maximum voorziene speeltijd?
Na nog eens kijken zie ik het zelf: alleen geld ( wat dus in de kruik ligt) als Joke wordt afgeknald voordat ze de hacienda bereikt, dan geen pasvragen, en spel ten einde.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 23