Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

nele.pottie20 feb 2019, 11:38

62
masterveecee schreef:ja, idd. los van die ladder, dat gebouw links van hem vind ik totaal niet. moet ergens bijgebouwd zijn. Mss op die fietsenstalling?
Afbeelding
Ik weet via mijn opleiding dat ze daar zo'n 4 jaar geleden van plan waren om iets met die ruimte te doen. (De fietsenstalling was niet meer onderhouden en ze hadden er vaak last van sluikstorten ed.) Wat het geworden is weet ik niet maar blijkbaar hebben ze een gebouw gezet op die fietsenstalling.

masterveecee20 feb 2019, 11:41

3547  Sven
nele.pottie schreef:Ik weet via mijn opleiding dat ze daar zo'n 4 jaar geleden van plan waren om iets met die ruimte te doen. (De fietsenstalling was niet meer onderhouden en ze hadden er vaak last van sluikstorten ed.) Wat het geworden is weet ik niet maar blijkbaar hebben ze een gebouw gezet op die fietsenstalling.
Bedankt voor de info!
Indien Lloyd hier stond, dan klopt de redenering met het wijzen naar het noorden :albino:

masterveecee20 feb 2019, 11:42

3547  Sven
masterveecee schreef:Bedankt voor de info!
Indien Lloyd hier stond, dan klopt de redenering met het wijzen naar het noorden :albino:
http://www.lloydishetnoordenkwijt.be/ werkt allesinds niet 😃

jarne.devroe20 feb 2019, 13:57

3
robbe.vermesen schreef:Foto tegengekomen op Facebook. Ik heb dat nummer eens gebeld. Ik hoor een enge stem die zegt:” Jij weet helemaal niets” en nog wat dingen. Dit is heel raar.....
Zou er een kandidaat uit die regio komen?
Afbeelding
Credits: Mollengroep op Facebook

Kan iemand dit eens opnemen?
Op die folder staat ook “Vang de mol: BRENG ZIJN ACTIEGEBIED IN KAART en tracht de mol in de val te lokken, zodat hij uw tuin niet kan saboteren.” Misschien willen ze dat we locaties zoeken.
Ik denk dat we dit ook kunnen afleiden uit de foto’s van Lloyd.
kirsten.vanautreve schreef:Lloyd wijst niet naar de tekst, maar doet een raar handgebaar...
Afbeelding
masterveecee schreef:Hier wijst ie ook raar
Afbeelding
Misschien wil hij zeggen dat we de locaties moeten aanwijzen?
De locaties van de affiche’s en de locatie van het vliegtuigje komen volgens mij overeen.
yevo schreef:Ik heb even de tot nu toe gevonden plaatsen omcirkelt op een kaart in de hoop misschien een cijfer te kunnen vormen of een patroon te vinden, maar helaas. Misschien jullie? De rode cirkels zijn onzeker / geen bewijs.
SPOILER
Ik heb ook geprobeerd de foto's samen te voegen om misschien zo iets in elkaar te puzzelen, maar de kwaliteit van de afbeeldingen die ik kon vinden was helaas te slecht.
Lodewijk schreef:Betreffende het vliegtuigje: Het gaat over de PH-PHX, een Nederlands geregistreerde taildragger, die deze voormiddag is opgestegen net ten oosten van Roosdaal (NL). Volgens de posts op de mollengroep van Facebook, is het vliegtuigje eerst gespot boven Knokke-Heist, waarschijnlijk dan naar Oostende gevlogen, teruggekeerd naar Brugge en dan koers gezet richting Gent. Vanaf Gent kon het getrackt worden via Flightradar24. Vreemdgenoeg maakt het boven bepaalde steden cirkeltjes. Iets aantonen? Hier het "vluchtplan" van het vliegtuigje:

EHSE->Knokke->Oostende->Brugge->Gent->Aalst->Duffel (om de drukke gecontroleerde zone van Zaventem vermijden) ->Hasselt->Geel->Turnout?->Rijkevorsel->EHSE

Afbeelding

rucogo20 feb 2019, 13:59

57
de instagram stories van : gillesvanbouwel , janikazaltzis , lloydvermeulen
bevatten nu een video van "jij weet niets"

zijn er verschillen ?
zijn er nog meer accounts met deze video ?

Lodewijk20 feb 2019, 14:20

146
rucogo schreef:de instagram stories van : gillesvanbouwel , janikazaltzis , lloydvermeulen
bevatten nu een video van "jij weet niets"

zijn er verschillen ?
zijn er nog meer accounts met deze video ?
Die van Gilles De Coster heeft het filmpje ook, lijkt mij toch allemaal hetzelfde filmpje te zijn

kirsten.vanautreve20 feb 2019, 14:20

8
Net voor het nieuws van 14u was er op stubru een radiospot van de mol. Het begon met "Jij weet niets. Zeg het eens..."
Die "zeg het eens" is nieuw.
Kan iemand het audiofragment terugvinden?

Cedric20 feb 2019, 14:25

2834  Uma
Toch even inpikken op wat Jarne zegt.

Ik vind het ook net iets té opvallend dat Lloyd de affiche aan de boekentoren hangt, maar dan wel tot 2 keer toe naar ergens anders in de stad wijst.

Ook de affiches in de steden die lijken overeen te komen met de steden waar het vliegtuigje over gevlogen is...

Is er iets te halen uit de aangehaalde locaties/steden?

Hebben we een volledige lijst van steden waar affiches gangen en steden waar het vliegtuigje over gevlogen is? Also, wat zouden al die locaties in Vlaanderen te maken kunnen hebben met wat zich in Vietnam is afgespeeld? Of wordt het iets stoms zoals "Café De Mol" dat op locatie gaat in verschillende steden zoals Villa Vanthilt destijds wisselende locaties had? 10 weken CDM, 10 afleveringen, 10 steden?

ex-molinator20 feb 2019, 14:35

3483  Uma
Soms wordt de meest simpele mogelijkheid over het hoofd gezien.
bvb: Er zijn of zullen 10 plaatsen zijn (hypothese) en er zijn 10 kandidaten ... conclusie: elke deelnemer heeft een woonplaats. :mrgreen:
Stel dat er toch maar 9 plaatsen zijn ... dan is De Mol snel ontmaskerd. 😲
Stel dat er maar 8 plaatsen zijn ... dan zijn beide mollen ontmaskerd. 😎

Lodewijk20 feb 2019, 14:38

146
Als je ziet wat er in de mol al zoal is prijsgegeven aan hints en tips, zijn dat voornamelijk kleine zaken die ze gewoon te grabbel gooien.
Het telefoonnr in het vorige seizoen, 1 aflevering later werd het bekendgemaakt
De "Vietnam" die verborgen zat op nietnaarluxemburg.be, een paar dagen later werd Vietnam bevestigd.
Nu de affiches/vliegtuigje... 10 steden/dorpen? daar kun je wel van uit gaan als de kandidaten daar vandaan komen. Wel vreemd dat er in Kuurne een affiche hangt en er nergens een report is geweest dat dat vliegtuigje daarover vloog... Jammer dat het nergens voor Gent te tracken was...
Trouwens, is het Zandvoorde (bij Oostende), Zandvoorde (bij Zonnebeke) of Zandhoven (bij Antwerpen?) waar er een affiche hing?

masterveecee20 feb 2019, 14:45

3547  Sven
kirsten.vanautreve schreef:Net voor het nieuws van 14u was er op stubru een radiospot van de mol. Het begon met "Jij weet niets. Zeg het eens..."
Die "zeg het eens" is nieuw.
Kan iemand het audiofragment terugvinden?
https://www.zegheteens.be/ 😃
Je kan via RadioPlus de aflevering nog niet herbeluisteren, is pas vanaf 16h wsl

rucogo20 feb 2019, 14:56

57
masterveecee schreef:https://www.zegheteens.be/ 😃
Je kan via RadioPlus de aflevering nog niet herbeluisteren, is pas vanaf 16h wsl
had een mailtje gestuurd en kreeg snel antwoord
Dag,
Leve radioplus.be waar je, eens een programma voorbij is, het kan herbeluisteren
Dus bij zender studio brussel wachten tot iets over 15u
En dan kan je het namiddagblok (13-15u) opnieuw aanhoren
En mogelijks een verscholen boodschap vissen uit de de mol spot
Good luck
steven
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 25