Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Cedric10 apr 2019, 14:06

2834  Uma
Dus zo'n 10 minuten verloren door enerzijds de lus die Joeri maakt en anderzijds Bruno die van het uitzicht geniet.

Het punt waar Bruno zichzelf opoffert is wel aan de andere kant van die oranje pijl, maar goed, ik ben aan't muggenziften 😛

Ben Jones10 apr 2019, 14:11

44
Ja ik wilde duidelijk maken dat ze er voorbij waren rond minuut 22 😉

Torremolinos10 apr 2019, 14:11

264
Eventjes Ben Jones kaart geplakt op een google earth foto van de locatie. Daarop merk je toch echt wel dat achter het sanitary block makkelijk op een weg geraakt kan worden die zeer makkelijk in verbinding staat met de jeeplocatie.
Mijn Kaattunnel is inmiddels al dieper dan de tunnel waar Bas zat...

Afbeelding

Cedric10 apr 2019, 14:22

2834  Uma
Ik vind die 'loophole' ook nog wel raar. Was die loophole een shortcut richting een andere locatie? Is het daarom dat Axel net daar werd afgeschoten, zodat hij zich via die loophole (een ondergrondse tunnel bvb?) snel kon verplaatsen naar ergens anders om te gaan mollen?

De GoogleMaps-projectie is ook wel erg handig om te weten dat start en einde van de opdracht echt niet ver van elkaar lagen. De Mol kon dus makkelijk van het ene punt naar het andere gebracht worden of lopen. De vraag is dan alleen wat de Mol zou hebben uitgestoken?
De ideale molacties (Bas neerschieten, de kandidaten ophouden door op hen te schieten, et cetera) zijn namelijk niet gebeurd. De enige "molacties" die ik zie - achteraf bekeken - zijn de tijdsverliezen door Joeri en Bruno. Eventueel kan je hier het kaartverlies door Elisabet ook bij rekenen want was die kaart niet gevonden zouden ze ook nog veel tijd kunnen hebben verloren.

gilles.claeys10 apr 2019, 14:24

28  Philippe
Ik vond de woordkeuze van Elisabet wel wat raar toen ze een rondje hadden gelopen. ...het is een loop. Waarom zegt ze dit zo en niet gewoon "we hebben een rondje gelopen". Zegt ze dit omdat er op de eerste kaart "Bunker with loophole" stond? Ik weet echt niet of er hier iets moet achter worden gezocht. Of misschien is de mol in deze opdracht wel de key voor de loophole?

Ik heb de beelden van de verloren kaart (waardoor ze uiteindelijk verkeerd lopen) ook nog eens wat beter bekeken en Elisabeth lijkt echt de kaart gewoon op de grond te werpen voor de voeten van Joeri. Ze leek toch een beweging te maken met haar linker arm.

Kite10 apr 2019, 14:46

87
Maar waarom zou ze de kaart achter zich op de grond laten vallen, als ze weet dat er nog iemand achter haar loopt :?:

Cedric10 apr 2019, 14:53

2834  Uma
Kite schreef:Maar waarom zou ze de kaart achter zich op de grond laten vallen, als ze weet dat er nog iemand achter haar loopt :?:
Exactly.

chicawah.janssen10 apr 2019, 14:59

8153
Kite schreef:Maar waarom zou ze de kaart achter zich op de grond laten vallen, als ze weet dat er nog iemand achter haar loopt :?:
Omdat het Joeri is die achter haar loopt en hij een te duchten concurrent is. Dus hoopt ze zich verdacht te maken bij hem (maar ik denk niet dat dit lukt). Ze probeerde zich in het restaurant (waar ze rechtover hem zat) ook al verdacht te maken met haar overdreven alcoholgebruik en haar te korte speech.

gilles.claeys10 apr 2019, 15:05

28  Philippe
Misschien is Joeri honderdmiljoenmiljard % zeker dat Elisabet de mol is en heeft hij haar al eens geconfronteerd en wou ze wraak nemen? Ofwel is Elisabet zo zeker van haar mol dat ze Joeri probeerde verdacht te maken en dat Joeri gewoon meespeelde?

jos.jansen10 apr 2019, 15:18

328  Uma
Cedric schreef:Ik vind die 'loophole' ook nog wel raar. Was die loophole een shortcut richting een andere locatie? Is het daarom dat Axel net daar werd afgeschoten, zodat hij zich via die loophole (een ondergrondse tunnel bvb?) snel kon verplaatsen naar ergens anders om te gaan mollen?
Ik vermoed dat de loophole de positie van de schutter was. Die zat namelijk in een soort bunker met 360° visie

Cedric10 apr 2019, 15:25

2834  Uma
Hmm, ja, zo kan je de term ook bekijken natuurlijk.. Een "hole" met een "loop" (360°) zicht.. Kan ook inderdaad.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 27