Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

TNCNV07 apr 2020, 20:13

2
Een vreemde wending sowieso, maar wel eentje die zijn vel heeft gered. Ik denk dat Christian het gewoon heel slim gespeeld heeft door gebruik te maken van de discussie en het feit dat Alina niks te zeggen had, buiten te stemmen op personen met een groen scherm vanuit haar goede positie.

chicawah.janssen07 apr 2020, 20:15

8153
Misschien had Christian schrik dat het zaakje nog zou kantelen? Jolien wilde zijn pijl afschieten en hij de hare. Salim en Alina kozen zijn kant, maar Jolien liet zich niet doen.
Ik vind het vreemd dat Dorien zei dat haar stem en die van Bart er niet meer toe deden. Stel dat zij allebei met Jolien mee gegaan waren tegen Christian, dan was het 3 tegen 3. Het volstond dan dat of Salim of Alina van mening veranderde en Christian had het vlaggen.
Het lijkt mij de enige verklaring voor zijn bizarre switch. Hij moest zijn vel redden. Wel raar dat Salim en Jolien daar zo gemakkelijk in meegingen.

EDIT
Was eigenlijk een reactie op Jay-Lo. Intussen heeft TNCNV ongeveer hetzelfde geschreven.

Jay-Lo07 apr 2020, 21:10

1690  Sven
Zowel Salim als Dorien hadden in de vorige ronde al voor Jolien gekozen. Als Dorien daar zegt dat het niet meer uitmaakt is omdat alleen Bart nog een stem heeft. Christian was daar safe.Ze stemmen de laatste ronde toch nog allemaal voor Alina, hoewel niemand snapt vanwaar die ommekeer, omdat de tijd bijna om is.

chicawah.janssen07 apr 2020, 21:16

8153
Mja, maar het is niet omdat ze in de vorige ronde Jolien aanduidde dat ze dat nu weer moest doen. Ze kon toch door de discussie tussen Christian en Jolien van gedacht veranderden? Ik denk dat Christian schrik kreeg dat dat zou gebeuren en dus snel eieren voor zijn geld koos.

barten.sofie07 apr 2020, 21:18

2
mijn denkpiste:
Stel :
Bart had een ROOD scherm:
Salim en Dorien zeggen onmiddellijk mijn pijl mag je afschieten, Bart heeft een rood scherm en speelt blufpoker met te zeggen ... de mijne ook. Dan komen de conversaties.
Als gevolg Dorien haar pijl wordt als eerste afgeschoten... Dorien wordt dus niet als mol bekeken in de groep. Goed voor Bart 1 kans minder... maar ook voor de mol . Daarna volgt Salim, ook niet als mol bekeken in de groep. Bart is stil en de mol ook , weeral de verkeerde dus 1 kans minder.
En nu begint het... de discussie tussen Jolien en Christian... als zij de mol zijn zullen ze dat niet doen dus ideaal voor Bart.
De mol heeft naar alle waarschijnlijkheid de naam van de afvaller meegekregen op het scherm. Dus zolang dat ze Bart niet verdenken .... geen probleem. De discussie eindigt op Alina .... haha geen probleem want zij is de mol en Barts naam is niet gevallen dus... laat maar knallen. Tuurlijk is Bart rap om haar pijl neer te leggen met zijn rode schermpje...
Ik zit al een tijdje op Alina te broeden... in het vorige spel met die pasvragen moest ze haar ook niet moeien want ( dankzij Kaat , prachtig opgemerkt trouwens) weten we dat GDK de mol de info had doorgespeeld.
Niet onnodig opvallen dus net zoals nu
Ps de mol in mijn tuin heb ik nog niet te pakken 😃

julieke.vdw07 apr 2020, 23:04

106  Uma
elkemol schreef:ik kan je dan al meteen garanderen dat enkel vaststaande leugen-feiten, nooit voor iedereen van toepassing zijn. Ik doe heel vaal zaken met lichaamstaal (onbewust) die anderen als leugens zouden interpreteren en dat voor mij helemaal niet zijn.
Weet niet of dit iets is, maar het viel mij wel op dat Jolien als enige terug gaat zitten en meteen haar benen kruist. De rest heeft allemaal een 'open' houding. Of dit wijst naar Jolien als onzekere kandidate met rood scherm of als onzekere mol, kan ik er niet uit afleiden, maar ik concludeer er alleszins uit dat ze een andere houding heeft dan de rest vd groep.

PS: benen zijn een lichaamsdeel dat moeilijk te controleren is wanneer men liegt.

elkemol07 apr 2020, 23:07

654
julieke.vdw schreef: Weet niet of dit iets is, maar het viel mij wel op dat Jolien als enige terug gaat zitten en meteen haar benen kruist. De rest heeft allemaal een 'open' houding. Of dit wijst naar Jolien als onzekere kandidate met rood scherm of als onzekere mol, kan ik er niet uit afleiden, maar ik concludeer er alleszins uit dat ze een andere houding heeft dan de rest vd groep.
Dit heb ik ook gezien. En ja ik zou dat ook doen moest ik nerveus zijn, of gesloten, om 'mezelf' toch onder controle te houden. Ofwel is ze de mol en zenuwachtig, ofwel kandidaat en zenuwachtig. Maar zenuwachtig lijkt ze me idd wel te zijn.
Maar het kan ook dat ze de spanning van de groep voelt en daarom deze houding aanneemt. Who knows...

sdz199208 apr 2020, 08:14

66
Is er eigenlijk niemand die doorheeft dat er één persoon is die er NIET mee instemt dat de pijl van Alina omgegooid wordt? Namelijk Dorien. Zij vraagt meteen uitleg waarom Christian opeens bij Alina terecht komt en spreekt ook niet uit dat zij wil dat haar pijl omver gegooid wordt.
Voor mij een extra reden om te denken dat Dorien op Alina als mol zit.

commisaris Witse08 apr 2020, 08:50

260
Jay-Lo schreef:....
We weten ook helemaal niet of de mol op de hoogte was van de afvaller.
Velen lijken dat normaal te vinden dat de naam van de afvaller aan de mol bekend werd gemaakt. Ik mag hopen dat dat niet het geval was : immers er kon 2000 Eur worden verdiend en dat zou dan toch spelvervalsing zijn als de mol wist in wiens pijl moet worden afgeschoten !

Torremolinos08 apr 2020, 09:14

264
Ik ben ook niet zeker of de mol het wist. Maar als hij het wist, is dit toch niet meer ‘spelvervalsing’ dan bij alle andere keren dat de mol briefings heeft gehad en voorkennis heeft van zaken? Dat is ook het concept van het spel, dat de mol een trawant is van de programmamakers.
Bekijk het ook eens zo:
Enkel als de mol hier wist wie ging afvallen, kunnen ook wij proberen de mol te vinden. Want als hij het weet, zal hij subtiel moeten sturen als een verkeerde (rode) pijl gekozen zou worden.
Als hij het niet wist, dan zit hij daar eigenlijk voor niks. Hij kan niks zeggen of suggereren, want iedere gok kan in zijn nadeel zijn. Het enige dat hij dan kan doen is proberen zijn eigen pijl te laten afschieten.

In het geval van de mol Pieter en de koffertjes op de luchthaven, kon je achteraf bekeken ook zien dat Pieter bepaalde situaties subtiel gestuurd had. Dat is leuk voor de kijkers, als je in de reveal dan kan zien waar je op had kunnen/ moeten letten.

Frolva08 apr 2020, 09:24

2204
Helemaal eens met Torremollinos.

Al vind ik het zelf ook wel moeilijk om te bepalen waar juist de grens ligt (Eline met de duikproef, vond ik er bijvoorbeeld over - Elisabet in de tunnels dan weer niet). 😉

Torremolinos08 apr 2020, 09:39

264
Klopt, Eline in de duikproef was erover, omdat ze beschikte over meer middelen dan de anderen in de vorm van duikers die haar zuurstof gaven en meenamen (of dat was de bedoeling geweest). Zolang een mol voorkennis en informatie extra heeft is er niks aan de hand, maar hij moet ter plaatse wel improviseren met dezelfde middelen als andere kandidaten. Maar dat even terzijde...
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 34