Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

astridm23 mar 2021, 21:53

287
JBB schreef: ↑23 mar 2021, 21:02 Die rugnummers, dat is nog zo iets.

Waarom moeten die daft punkertjes allemaal een nummer hebben op hun pak?
De enige die daar iets aan zou kunnen hebben, is toch de mol, indien deze zou weten welk nummer de reservemol heeft...
Ik heb niet zo heel vaak paintball gespeeld, maar volgens mij hebben alle paintballpakken een nummer. Het is geen ongevaarlijke sport en de spelers zijn allemaal hetzelfde gekleed en dragen een helm. Als er iets mis gaat is de persoon daardoor onherkenbaar en weet je alleen door z'n nummer wie het is.

BeaVer23 mar 2021, 22:11

1293  Uma
Jay-Lo schreef: ↑23 mar 2021, 19:26 Jamoneeje, alleen als de mol erin kwam, zou de overeenstemmende mol hetzelfde geslacht hebben. Als er een reservemol is voor wanneer er iets gebeurt waardoor de mol niet mee kan, moet die wel hetzelfde geslacht hebben.
Daar zou ik echt niet van uit gaan... stel nu dat er een vrouw in de auto zat en Jens viel af, dan konden we die toch niet sowieso afstrepen als mol omdat het geslacht niet overeen kwam...

En een reservemol in het geval er iets zou gebeuren... daar geloof ik ook niet echt in.

astridm23 mar 2021, 22:15

287
Jason schreef: ↑22 mar 2021, 19:32 Ik ben ook een man en ken ook praktisch niks van voetbal laat staan champions league.
Niet elke man hoeft een voetbalsupporter te zijn, dit vind ik wat stereotyp denken.
Ik ben een vrouw en ook geen voetbalsupporter, maar ik lees wel kranten. Ik had dan ook moeiteloos een aantal grote bekende clubs kunnen noemen, allicht dat daar CL winnaars bij zouden hebben gezeten. Maar ja, als Nederlander heb je het sowieso al makkelijk, dan heb je al meteen 3 clubs te pakken. 😃

ex-molinator23 mar 2021, 22:20

3483  Uma
Voor NL clubs hoef je maar een paar letters te gebruiken en je hebt al een voetbalclub.
PSV, ADO, NEC en NAC, AZ, pfff too easy

Cedric23 mar 2021, 22:29

2834  Uma
ik vraag me af of je op het moment zelf echt wel zo denkt...

Bijvoorbeeld hebben wij het nu makkelijk zeggen bij 2 van de vragen.
"Noem 5 alcoholische ingrediënten van een Long Island Iced Tea" => Gewoon alle alcoholische dranken opnoemen die je kent.
"Noem 5 Champions League-winnaars" => Gewoon grote steden opnoemen en je bent er al niet ver af (madrid, barcelona, roma, ...) voor zover ze dat al zouden meetellen
Zelfs voor "Noem 5 landen die met een M beginnen" zou je gewoon alle landen ter wereld kunnen opnoemen, ooit kom je er wel.

Maar op het moment zelf, als je daar straat, in the heat of the moment, dénk je dan wel zo ver? Of ga je onder tijdsdruk te snel denken van "pff, geen idee, ik weet het niet" en afhaken?

Cadfael23 mar 2021, 22:55

229  Uma
Ze kiezen hun mollen echt wel op basis van wie zij als goede mol zien. Dat maakt niet uit of dat een man of een vrouw is. Het kan dus perfect dat de mol een man is en de reserve-mol een vrouw of omgekeerd.

Het is nu ook toevallig dat een West-Vlaamse jongeman vervangen werd door een andere West-Vlaamse jongeman. Als echter een vrouw in de auto was geraakt en Jens had de vragenlijst het slechtst ingevuld, viel hij ook af en was de vergelijking ook 6-4. Net zoals het omgekeerd had kunnen geweest zijn. De persoon die de vragenlijst het slechtst had ingevuld, viel af. Ongeacht of het een man of een vrouw was geweest. Tenzij natuurlijk het de reserve-mol was geweest die er was geraakt, dan viel de mol af. Maar ik zou dus niet zomaar uitsluiten dat de mol en de reserve-mol hetzelfde geslacht zouden hebben gehad.

In het seizoen kan het bijvoorbeeld ook op een gegeven moment zijn dat er nog 5 vrouwen overblijven en 2 mannen, eh 😉

Torremolinos23 mar 2021, 23:12

264
Ik vraag me ook af of er zomaar opgenoemd kon blijven worden. Misschien was de regel wel dat ze maar een aantal dingen mochten zeggen. Dan wordt het al moeilijker om die long island tea of zelfs die 5 clubs te antwoorden als je er totaal geen benul van hebt.
Ik heb de indruk dat de montage een beetje doet vermoeden dat er niet veel moeite werd gedaan, terwijl het misschien niet zo simpel was. Uiteindelijk wist iedereen dat hun plaats op het spel stond en zullen ze wel keihard hun best hebben gedaan.

foxhunter23 mar 2021, 23:18

100  Sven
Jasmien is de mol.
Zij zou bij de snuggeren moeten staan, maar is strategisch en organiseert de verdediging met driepoten, guns en en ijzerdraad.
Maar wij zien de verdeling niet. grr. lijkt NL wel.
Wordt van de drie strategische het meest uit beeld gehouden.
Gilles feliciteert haar na afloop nog met het verlies van 5000 euro.

Bakkieryer24 mar 2021, 00:21

183  Sven
foxhunter schreef: ↑23 mar 2021, 23:18 Jasmien is de Mol

Waarom kies je dan voor Noah ?

Dat leek me eerder aan de hele groep gericht, maar haar reactie op het geklap van Sven was overduidelijk mols. “Daar moet ge niet voor klappen 😡 waar Sven op reageert met “ Allez, dat zijn de eerste centjes die binnen zijn” Maar voor Jasmien is de groepspot geen winst maar verlies !!!

Jansen24 mar 2021, 07:30

3423  Yens
Kevin zei in eerste instantie "ik ken niks van voetbal" en daarna "ik weet zelfs niet of het een binnenlandse of buitenlandse competitie is" (of iets in die strekking). Hij kent toch wel een beetje Engels neem ik aan? ChampionS League is toch in het meervoud, dan zou je toch moeten weten dat het een "Liga van Kampioenen" is. En zoals iemand anders al gezegd heeft, je hoeft niks van voetbal te kennen om dit toch te weten. Of leeft hij op de maan?

chicawah.janssen24 mar 2021, 07:37

8153
@Bakkieryer ???

foxhunter schreef: ↑23 mar 2021, 23:18 Jasmien is de mol.
Zij zou bij de snuggeren moeten staan, maar is strategisch en organiseert de verdediging met driepoten, guns en en ijzerdraad.
Maar wij zien de verdeling niet. grr. lijkt NL wel.
Wordt van de drie strategische het meest uit beeld gehouden.
Da's kort en bondig.
Toch zie ik bij jouw info staan dat Dami de mol is 😁

Jansen24 mar 2021, 07:40

3423  Yens
@chicawah.janssen
Zijn antwoorden (cursief) zitten in de quote verwerkt 😉 . Heb ook even moeten kijken.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 37