Ik heb al mijn hoofd gebroken over hoe de mol hier de verdeling doet, en in welke kist de mol zou liggen.
Kist 1: Lloyd en Kelly:
- Het kleinste bedrag
- De mol is snel uit de kist, en kan het spel beïnvloeden.
- Maar kan niet inschatten hoe lang iedereen er over zal doen om eruit te
geraken. Stel dat Pascale en Katrien er nog voor Jeffrey en Channy uit
waren? Dan waren er nog 20m over.
Kist 2: Baha en Pieter:
- 500e, maar voor de rest dezelfde bedenking als bij 1
Kist 3: Pascale en Katrien:
- 750e, gemiddeld bedrag
- De mol blijft onder de grond, kan voor de rest het spel boven de grond niet beïnvloeden.
- De kandidaten kunnen ervoor kiezen om de graven op te geven met nog ruim de tijd om de
duurste graven te halen. In dat geval zou de mol 750e uit de pot weten te houden.
Kist 4: Channy en Jeffrey:
- dure kist, 1000e
- De mol is uit de kist op 20 minuten van het einde, ze blijven nog
wachten tot op 10m voor ze kist 3 opgeven.
Kist 5: Steve en Joke:
- Duurste kist 2500e
-De mol lost de raadsels op.
- De mol heeft geen enkele invloed op het spel, de kandidaten kunnen snel uit hun kisten zijn en
de 2500e binnen halen.
Mijn bedenking is dat de mol in kist 3 of 4 moet zitten. Nu zullen er wel mensen zijn om dit allemaal te weerleggen, heel graag dan, ik wil niet in een tunnel belanden en een logisch overzicht houden voor mezelf.
Zou de mol inderdaad zoals Jeffrey zei " hem (en dan ook Channy) laag hebben ingeschat", zij hadden toch de meeste raadsels.
En dan de 2 dames: Geen enkel raadsel oplossen, ze hadden er 3, en dan zo vlak voor het einde opgeven. Als de mol daarin zat, en de anderen dachten dat ze hooguit 5 minuten nodig hadden om die laatste 2 nog te openen, dan is dat goed ingeschat.