Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

mollig1810 apr 2018, 16:50

229  Bert
Gilles zegt zelf letterlijk door wat ik nu gezegd heb, weet de mol wie de afvaller is.
Ik denk dat je het moet gaan zoeken in de manier waarop Gilles de opdracht uitlegt.
Anderzijds is het denk ik onmogelijk om het te vinden aangezien je niet weet wie uiteindelijk de afvaller was en het moeilijk is om een verband te zoeken als je niet weet met wie

brian.jason10 apr 2018, 16:53

22
Yvo schreef:...of wilden.
Uiteindelijk hadden ze dat toch gewoon moéten doen, willen of niet?
Als er niemand het initiatief zoals Jeffrey genomen had en bleef volharden, konden ze in feite niet anders dan de verdeling van de koffers op basis van een lotterij bepalen.

Yvo10 apr 2018, 17:00

1111  Uma
brian.jason schreef:Uiteindelijk hadden ze dat toch gewoon moéten doen, willen of niet?
Als er niemand het initiatief zoals Jeffrey genomen had en bleef volharden, konden ze in feite niet anders dan de verdeling van de koffers op basis van een lotterij bepalen.
Als Jeffrey het initiatief niet had genomen, was het misschien iemand anders geweest die het wel deed. Maar ik ben er zeker van dat het dan op een andere manier was opgelost, maar niet door loterij.

Vermoljoen10 apr 2018, 17:12

2354  Uma
Volgens mij is het ook een goede tactiek om als Mol een koffertje te nemen van 0 euro. Dan is de kans kleiner dat de afvaller dat koffertje van 0 euro heeft, en je kan het zelf nog altijd een beetje sturen... Vind ik..

Margot310 apr 2018, 17:39

91
[quote="brian.jason"]Ik vond het vooral raar dat niemand op de goeie ouwe lotterij was gekomen. quote]

dacht ik ook direct. zo kan de mol in dat deel al niets doen. gewoon de nul koffers verdelen via lotje trek en dan de rest zoals ze gedaan hebben.
maar mss mochten of wilden ze dit niet

billie.holiday10 apr 2018, 17:47

462  Bert
sophie.fastré schreef:1) Pieter was oorspronkelijke afvaller
2) Mol weet dat hij het is
3) Mol wacht af tot er actie wordt ondernomen en houdt zich erbuiten want Pieter wilt een hoog bedrag
4) Pieter krijgt van Baha 3000 euro
5) Mol doet niets meer => ofwel Pieter naar huis = -3000 ofwel koopt hij pasvragen = -(pasvragenx500) -3000
6) indien Mol een koffer heeft met geld dan koopt hij/zij niets want het plan was toch al mooi gelukt, hierdoor wordt de mol ook minder verdacht

Wat we ook kunnen weten is dit:
mogelijke afvallers => Steve/Pieter/Jeffrey/Joke (1 pasvraag juist omzetten en snelste tijd hebben=> kans is zeer klein maar mogelijk )
Zeker geen afvallers => Katrien/Lloyd/Baha/Pascale
Van welk feit ga je ervan uit, dat Pieter de oorspronkelijke afvaller was. Ik heb niks gezien, alleen dat hij aangaf dat hij nee had geantwoord op die vraag.

beagle10 apr 2018, 18:12

77
Pascal gaf bij begin discussie voorzet om het "toeval" te laten beslissen, maar dat werd direct afgeblokt.

Afbeelding

chicawah.janssen10 apr 2018, 18:33

8153
beagle schreef:Pascal gaf bij begin discussie voorzet om het "toeval" te laten beslissen, maar dat werd direct afgeblokt.
Maar alleen over de koffertjes van € 0 wilde ze het toeval laten beslissen.

rolhad10 apr 2018, 18:37

434
chicawah schreef:Maar alleen over de koffertjes van € 0 wilde ze het toeval laten beslissen.
Ook "misschien" voor dat van 6000
Afbeelding

chicawah.janssen10 apr 2018, 19:01

8153
rolhad schreef:Ook "misschien" voor dat van 6000
Afbeelding
Dat was eigenlijk wel een goed voorstel.

rolhad10 apr 2018, 19:08

434
chicawah schreef:Dat was eigenlijk wel een goed voorstel.
Opzich wel, tot ze zelf vlak erna afkomt met :"Tenzij iemand zegt: Ik wil die van nul pakken of ik wil die van 6000 pakken."
Natuurlijk gaan er meerderen 6000 willen.
Laatst gewijzigd door rolhad op 10 apr 2018, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

chicawah.janssen10 apr 2018, 19:10

8153
rolhad schreef:Opzich wel, tot ze zelf vlak erna afkomt met :"Tenzij iemand zegt: Ik wil die van nul pakken of ik wil die van 6000 pakken."
Natuurlijk gaat er iemand 6000 willen, waardoor er een reactie ontstaat.
Jaja... Die Pascale... 😉
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 33