Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Frolva04 mei 2018, 12:20

2204
david.vierstraete schreef:En op whatsapp op 26/04/2018 laatst online om 11:01. Dit lijkt me geen willekeurig tijdstip. Dit nummer is speciaal aangemaakt en volgens mij zit hier dan ook een tip in naar het vervolg toe als we weten waarom net laatst online die dag (een donderdag) om 11u01.
HAPPYFELLO legde de link tussen de Torre Latinoamericano en de toren van Babel.

Frolva @ Afl 4 - Vingerafdrukken op verdieping 27

Toren van Babel = Genesis 11:1

Toeval?
Laatst gewijzigd door Frolva op 04 mei 2018, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

happyfello04 mei 2018, 12:27

326  Uma
Potentiële link naar Pieter want geschilderd door Pieter Brueghel de Oude
+
Potentiële link naar Bahador want Babel => Babylon => Iran

commisaris Witse04 mei 2018, 12:45

260
molpaca schreef:
Op 0:03:23 ongeveer hoor je wat lijkt op het geluid van een telefoontoets, bij dit beeld:
(het cijfer 4 is hier te zien op het tshirt, het geluid van toets 4?)

Ik heb vandaag nog eens aflevering 5 gekeken op mijn laptop met hoofdtelefoon en gelet op cijfers
deze keer is het minder duidelijk, maar op ongeveer 0:51:40 hoor je OPNIEUW telefoontoetsen

volgens mij kan dit zeker geen toeval zijn
DE POST VAN HET JAAR
Afbeelding

JKpowned04 mei 2018, 13:11

259
Vergeet niet dat geluiden vervormen op een telefoon ik klink namelijk ook anders op een telefoon dan als je met mij zou praten dus met het gefluit hetzelfde vooral omdat dit meestal hoge tonen zijn.

david.vierstraete04 mei 2018, 13:14

73  Yens
Bekijk nog eens hier Lloyd met zijn (blok)fluit.
http://newsmonkey.be/article/87881
Dit klinkt echt hetzelfde als die voicemail hoor. Mijn vrouw zei onmiddellijk dat het te hoog was om zo te doen.
Ik begin meer en meer te denken dat dit blokfluit is.

david.vierstraete04 mei 2018, 13:26

73  Yens
Net nog eens die tuut herbekeken in da shoppingpand. Met die 42 op de muur.
Vind het nu wel extreem verdacht dat Bahador zijn vriendin zegt :
"Misschien moeten we toch beter rondkijken, tips op de muur of zo.
En bahador antwoordt : "Dat is waar, tips op de muur."

En erna die tuut met 42 op de muur vlak na een shot van Lloyd

masterveecee04 mei 2018, 13:33

3547  Sven
Mja, kan gewoon zijn dat ze ervoor erover bezig zijn geweest van "amai, hier staat veel op de muren geschilderd. mss zit er wel een tip tussen"

chicawah.janssen04 mei 2018, 13:38

8153
masterveecee schreef:Mja, kan gewoon zijn dat ze ervoor erover bezig zijn geweest van "amai, hier staat veel op de muren geschilderd. mss zit er wel een tip tussen"
Ik denk dat het eerder zoiets is. De zus van Joke zei ook al "Joke, dit kan toch de opdracht niet zijn?" , waarbij ze heel goed rondkeek, waarschijnlijk in de hoop "iets" te ontdekken.

Curio04 mei 2018, 13:48

53
masterveecee schreef:Mja, kan gewoon zijn dat ze ervoor erover bezig zijn geweest van "amai, hier staat veel op de muren geschilderd. mss zit er wel een tip tussen"
Inderdaad, dat zal wel zo geweest zijn. Maar volgens mij heeft de montage dit er expres in gelaten als tip naar de kijkers.

Frolva04 mei 2018, 13:52

2204
david.vierstraete schreef:Bekijk nog eens hier Lloyd met zijn (blok)fluit.
http://newsmonkey.be/article/87881
Dit klinkt echt hetzelfde als die voicemail hoor. Mijn vrouw zei onmiddellijk dat het te hoog was om zo te doen.
Ik begin meer en meer te denken dat dit blokfluit is.

Voor mij is het duidelijk: in de voicmail is het gefluit zonder blokfluit (behalve de laatste toon, dat is een biepje).

Ik heb wel nog niet zelf gebeld en ga dus af op deze opname:
hannes.bossuyt schreef:Voor de liefhebbers: hierbij de opname https://randomize.be/storage/Mol.m4a
Dit kan je perfect tegelijk laten afspelen met het filmpje van de blokfluit, en dan hoor je overduidelijk een verschil (dat volgens mij niet enkel te wijten kan zijn aan vervorming door een telefoon. 😉

Klaartje04 mei 2018, 14:23

2245  Uma
Om nog even terug te komen op het eerste cijfer dat in aflevering 1 gekoppeld werd aan een telefoongeluidje.

De speurders hier in dit topic hebben aanvankelijk gevonden dat er een geluidje is te horen op het moment dat Lloyd het laatste cijfer intikt van het telefoonnummer dat de kandidaten moesten vinden, namelijk 7.

Aangezien het gsm-nummer dat we nadien hebben gedraaid en dat leidt naar de (met de mond) gefloten moltune van 7 tonen echter 0474900424 was, zou het logischer zijn dat er ergens in afl.1 een telefoongeluidje te horen zou zijn als er een nul in beeld verschijnt.

Ik heb bij het herbekijken en vooral herbeluisteren misschien wel de gezochte nul gevonden. In afl.1 na 1h00min55sec staan Kelly en Pascale klaar om te gaan rappellen. Bovenaan zie je de klok (chrono) op 00:00 staan. Net op dat moment hoor je een telefoongeluidje, dat tevens aangeeft dat de tijd begint te lopen.

Dat geluidje zou wel eens de nog ontbrekende 0 kunnen zijn. En dan moeten we misschien de eerste 7 niet bij het nummer nemen. Hierbij een still van het betreffende beeld uit afl.1:

Afbeelding
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 57