Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

happyfello22 apr 2020, 12:13

326  Uma
Tyflopontika... is wéken geleden al aan bod gekomen. 1) forumpje lezen, 2) berichtje sturen. Thanx !

Tyflopontika22 apr 2020, 12:40

121  Sven
Bijna iedereen zegt dat het flauw zou zijn om €10.200 te bieden als mol. Mission accomplished.
Puntjes 2 en 3 van Sherlockmolmes zijn correct, maar het bedrag hebben de kandidaten dus wél zelf gekozen.

Mollenjager-DT22 apr 2020, 13:20

767  Yens
Maar waarom dan net van de laatste 5 kandidaten volgens het alfabet?

JBB22 apr 2020, 13:22

439  Uma
Nee, niet "flauw", maar gewoon oneerlijk en totaal tegen de filosofie van het programma in.

Meer zelfs, ik zou het schandalig vinden als Bart de mol blijkt te zijn.

En uw rekensom is best wel van de pot gerukt. Waarom zouden ze de som van 5 kandidaten gebruiken? Waarom niet gewoon het hoogste bod + 100 euro meer? Het slaat helemaal nergens op (tenzij je in de Bart tunnelvisie zit).

Cedric22 apr 2020, 13:24

2834  Uma
Zoals ik het zie:
- Bod van 0€ = vol voor de groep gaan (Gilles, Christian)
- Bod tussen 0€ en 2000€ = verwaarloosbaar (Jolien)
- Bod tussen 2000€ en 6000€ = gemiddeld, aanvaardbare en te verwachten boden (Salim, Laure, Dorien, Els, Alina)
- Bod tussen 6000€ en 10000€ = bovengemiddeld (Bruno)
- Bod hoger dan 10000€ = overdreven, niets geven om de groepspot (Bart)

Ik denk dat de Mol het liefst bij de "gemiddelde" categorie zit, want die valt het minst op. En van die "gemiddelde" bedragen, bood Alina het hoogste.

KwaliteitVerzekerd?22 apr 2020, 13:29

14
Als Bart de mol blijkt te zijn vind ik deze eerste 'proef' tegen de filosofie van het programma ingaan.
Als Jolien de mol blijkt te zijn vind ik dit wel echt een heel vreemd bedrag om te bieden als mol, dan kun je veel beter gewoon 0 bieden.

Frolva22 apr 2020, 13:44

2204
KwaliteitVerzekerd? schreef:Als Jolien de mol blijkt te zijn vind ik dit wel echt een heel vreemd bedrag om te bieden als mol, dan kun je veel beter gewoon 0 bieden.
Als het een heel vreemd bedrag is om te bieden als mol, dan is het dus eigenlijk een heel goed bedrag om te bieden als mol. :mrgreen:

elkemol22 apr 2020, 13:55

654
Frolva schreef:
Als het een heel vreemd bedrag is om te bieden als mol, dan is het dus eigenlijk een heel goed bedrag om te bieden als mol. :mrgreen:
ja, in dat geval is 10200 ook een goed bedrag hé, als mol :mrgreen:

schotte.jelle22 apr 2020, 13:59

143
Als ik er zo wat over nadenk, sluit ik mij toch ietwat aan bij de mening van een aantal onder ons:
Als je als productie het bedrag tot een bepaald maximum wilt beperken, was dit "deontologisch" niet de juiste manier.
Je kan dat op andere manieren ook bekomen.
Ik denk dat die, wat mij betreft teréchte, kritiek, door de makers ook wel wordt meegenomen...

Ik denk dus niet dat ze hun mol ene dermate hoog bedrag hebben laten bieden, zeker gezien het verschil met de nummer 2....

KwaliteitVerzekerd?22 apr 2020, 14:00

14
Frolva schreef:Als het een heel vreemd bedrag is om te bieden als mol, dan is het dus eigenlijk een heel goed bedrag om te bieden als mol. :mrgreen:
Wat ik bedoel is dat het voor ons als kijker niet verdacht is, maar ze valt voor de andere kandidaten wel meteen op. Maar je hebt gelijk, je kan het natuurlijk altijd op 2 manieren bekijken, daarom vind ik dit programma vaak zo frustrerend 🙂

elkemol22 apr 2020, 14:02

654
discussies over dit onderwerp blijven sowieso bepaald door persoonlijke voorkeur en het blijft hier rondjes draaien :drunken:

Tyflopontika22 apr 2020, 14:09

121  Sven
JBB schreef:Nee, niet "flauw", maar gewoon oneerlijk en totaal tegen de filosofie van het programma in.

Meer zelfs, ik zou het schandalig vinden als Bart de mol blijkt te zijn.

En uw rekensom is best wel van de pot gerukt. Waarom zouden ze de som van 5 kandidaten gebruiken? Waarom niet gewoon het hoogste bod + 100 euro meer? Het slaat helemaal nergens op (tenzij je in de Bart tunnelvisie zit).
Je moet alle puzzelstukken samenleggen:
In proeven Mensenkennis (M), Oriëntatie (O) en Logisch denken (L) zit een link naar de mol.
Proef Logisch denken is met 5 klokken, ondersteboven. Die verwijzen naar de geldklokken.
De 4 groene schermen verwijzen naar het alfabet en de kandidaten wiens bedrag niet meetelt.

Afbeelding

Waarom 5 klokken:
De proef is met 5 klokken.
Met 4 klokken zou het bedrag van Els wegvallen (€5.100) en dan heeft Bruno de vrijstelling.
Met 9 klokken zou het bedrag te hoog zijn, en is er geen hint met de groene schermen.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 29