Interessante scenario's.
Maar de scenario's met Christian als "rood scherm", daar heb ik toch mijn vragen bij.
Mijn gevoel zegt ook dat hij een rood scherm had (Christian is de enige die zegt: ik zou dat echt nie doen, de andere zeggen: je gaat teleugesteld zijn etc)
Maar waar blijkbaar niemand al bij heeft stilgestaan: wat kon Christian nog doen om zijn vel te redden ? eigenlijk niks.
Als hij gekozen werd, valt ie af. En of nu Jolien of Alina gekozen wordt, is toch hetzelfde voor Christian ? Hij weet dat ze allebei groen hebben. Dus waarom switchen ?
En hij switched pas wanneer hij weet dat Alina en Bart buiten schot zullen blijven
Ik kan dit niet verklaren als hij een rood scherm had.
De enige verklaring: hij had een groen scherm en Jolien had het rode !
Zou het kunnen dat Christian zelf zeker is van zijn mol en Jolien wou "redden" van de eliminatie (of een tweede kans geven) ? Dan is zijn switch op Alina te begrijpen.
Maar een andere reden kan ook zijn: Christian is de mol EN hij weet niet wie er rood heeft. Hij selecteert "per ongeluk" Jolien die veel weerwerk biedt en daarom denk Christian , shit, ik heb de rode aangeduid (en de keuze is definitief blijkbaar want achter mij gaan ze niet veranderen). Als Christian de rode aanduidt, wint de groep het geld en faalt de mol. Daarom switcht hij op Alina. Ik denk dat Salim dit ook doorhad en daarom switcht ie mee.... jaja... dit lijkt me nog het meest logische: Christian had groen, maar is de mol en wist niet wie rood had.....
sdz1992 schreef:Rood scherm Jolien, mol Christian
Niet mogelijk, want Christian doet er alles aan om pijl Jolien af te vuren.
Neen, Christian doet niet "alles". Hij stemt op Jolien, maar beseft te laat, dat ie een kapitale fout gemaakt heeft !
Dat verklaart ook een beetje zijn opmerking "en let op mannen, die met rood weet dan veel meer want hij weet dat ie fout zit". Dat gaat ge toch niet zeggen als ge zelf rood hebt ?
De Mol - It is the world that has been pulled over your eyes to blind you from the truth.