Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

elkemol08 apr 2020, 17:11

654
Ik wou ze alle 12 opschrijven, en was begonnen aan de andere mogelijkheden die door SDZ1992 in het groen waren aangegeven.
En nu kan dat volgens mij technisch gezien allemaal wel. Maar als ik de reacties en lichaamstaal erbij neem blijf ik toch op mijn mol zitten, en met Jolien als rode scherm. (Na eerste keer bekeken te hebben dacht ik aan Christian, maar dat heb ik nu toch anders gezien)
Dus ik denk ook dat Jolien er volgende keer zal uit liggen.

Het is ieder geval lastig om dat allemaal uit te schrijven als je in een tunnel zit...het blijft sowieso gekleurd dan. tenzij het klopt natuurlijk...maar dat gaan we pas in de finale echt weten.

Jimmy08 apr 2020, 17:43

197  Anke
elkemol schreef:... met Jolien als rode scherm .... Dus ik denk ook dat Jolien er volgende keer zal uit liggen.
Diegene met het rode scherm moet nu toch op de juist mol zitten, als je maar 5 nieuwe vragen had om de inhaalbeweging te maken?

Loebas08 apr 2020, 17:52

50
Ik persoonlijk denk dat de mol zowel in deze als in de proef waarbij de volksvertegenwoordigers moesten achterhalen wie niet gesprongen heeft, een actieve rol heeft opgenomen (anders zitten we maar met een saaie mol dit jaar nee?). Zeker omdat Gilles zei bij het dagboek van de mol zei dat hij/zij de kaarten eens goed ging kunnen schudden bij deze opdracht, wat dus in mijn ogen Jolien en Alina uitsluit. Dorien was dan weer bij deze proef rond de eliminatie erg stil, dus ik verdenk haar ook niet. De mol is dus of Bart of Christian in mijn ogen. Bij de feta proef en archeologische proef zou ik als mol dan weer bij deze laatste hebben gezeten door de dubbele beïnvloeding op het te winnen geld bij de opdrachten, wat maakt dat Bart wel eens de geschikte molkandidaat zou kunnen zijn??? Gewoon luidop aan het brainstormen :bomb:

Jansen08 apr 2020, 17:53

3423  Yens
jimmy.dedauw schreef:Diegene met het rode scherm moet nu toch op de juist mol zitten, als je maar 5 nieuwe vragen had om de inhaalbeweging te maken?
Denk het ook, toen ze na haar rode scherm terug ging zitten, zag ze er uit als een bang vogeltje, toen ze uiteindelijk na de 5 vragen, groen kreeg, zag ze er zo overduidelijk opgelucht uit, dat je bijna van haar gezicht kon aflezen dat ze nu eindelijk op de juiste mol zat.

elkemol08 apr 2020, 17:55

654
jimmy.dedauw schreef:Diegene met het rode scherm moet nu toch op de juist mol zitten, als je maar 5 nieuwe vragen had om de inhaalbeweging te maken?
ja daar heb je wel een goed en logisch punt...en dat had ik na die zware schrijfopdracht even uit het oog verloren...
in ieder geval geloof ik echt niet dat ze de mol is...

Torremolinos08 apr 2020, 18:02

264
Klaartje schreef:Dat zijn hierboven allemaal scenario's waar ik maandagvoormiddag ook al aan had zitten denken, maar er zijn meerdere plausibele. Ik zei maandag al dat ik compleet zot zou worden als ik er op door zou denken. Zo'n kluwen van mogelijkheden.
We begrijpen je Klaartje. We weten allemaal dat jij het liever niet te ver zoekt en ook niet zo’n fan bent van lange epistels. 😂
elkemol schreef:Ik wou ze alle 12 opschrijven, en was begonnen aan de andere mogelijkheden die door SDZ1992 in het groen waren aangegeven.
En nu kan dat volgens mij technisch gezien allemaal wel. Maar als ik de reacties en lichaamstaal erbij neem blijf ik toch op mijn mol zitten, en met Jolien als rode scherm. (Na eerste keer bekeken te hebben dacht ik aan Christian, maar dat heb ik nu toch anders gezien)
Dus ik denk ook dat Jolien er volgende keer zal uit liggen.

Het is ieder geval lastig om dat allemaal uit te schrijven als je in een tunnel zit...het blijft sowieso gekleurd dan. tenzij het klopt natuurlijk...maar dat gaan we pas in de finale echt weten.
Ik heb wel geprobeerd om weinig te letten op lichaamstaal, maar meer op welke richting iedereen uitgaat. Lichaamstaal is dubbelzinnig en kan verkeerd geïnterpreteerd worden.
elkemol schreef:Scenario's met Bart als mol...

Eindconclusie voor het scenario met Bart als mol:
Het is zeker mogelijk dat hij hier de mol is.
Het meest plausibele vind ik dat Jolien het rode scherm had, en minder Christian, maar beide scenario's lijken me mogelijk.
Deze lijkt ook zeker mogelijk. Ik hoop het niet, want dan zit ik op de verkeerde mol. 😲

elkemol08 apr 2020, 18:08

654
Torremolinos schreef:Ik heb wel geprobeerd om weinig te letten op lichaamstaal, maar meer op welke richting iedereen uitgaat. Lichaamstaal is dubbelzinnig en kan verkeerd geïnterpreteerd worden.
Daar ben ik het zeker mee eens. Maar anderzijds...wanneer we uiteindelijk de mol kennen, en terug gaan kijken, dan zien we die lichaamstaal wel weer heel duidelijk.
Dus wie in de juiste tunnel zit, ziet die lichaamstaal wss wel goed. alleen, kunnen we nu onmogelijk zeker weten wat de juiste tunnel is.

elkemol08 apr 2020, 18:17

654
Ze deed me hier ook erg aan Hanne denken met de vrijstellingsproef (de paardenrace). Daar had Hanne subliem gelogen terwijl ze ook heel zenuwachtig was.
Idem hier met Jolien, ze was zichtbaar erg zenuwachtig..;om welke reden ook...en ze deed heel erg haar best, het meeste van allemaal (ok, Christian ook) om de anderen van standpunt te doen veranderen of de aandacht bij anderen te leggen.

Zico08 apr 2020, 20:15

30
Torremolinos schreef:Als Bart dus rood had, kan Jolien wel de mol zijn geweest, meer nog, dit scenario klopt van begin tot eind. Alleen de reactie van Bart op Christians vuurpijl zit me wat dwars...
De verbaasde reactie van Bart is makkelijk te verklaren.
Iedere kandidaat heeft ondertussen een groene pijl gekregen wanneer het zijn beurt is. De kans werd dus wel heel groot dat hij na een rood scherm, ook een rode pijl ging krijgen.

geertn44408 apr 2020, 22:08

236
Interessante scenario's.
Maar de scenario's met Christian als "rood scherm", daar heb ik toch mijn vragen bij.
Mijn gevoel zegt ook dat hij een rood scherm had (Christian is de enige die zegt: ik zou dat echt nie doen, de andere zeggen: je gaat teleugesteld zijn etc)
Maar waar blijkbaar niemand al bij heeft stilgestaan: wat kon Christian nog doen om zijn vel te redden ? eigenlijk niks.
Als hij gekozen werd, valt ie af. En of nu Jolien of Alina gekozen wordt, is toch hetzelfde voor Christian ? Hij weet dat ze allebei groen hebben. Dus waarom switchen ?
En hij switched pas wanneer hij weet dat Alina en Bart buiten schot zullen blijven
Ik kan dit niet verklaren als hij een rood scherm had.

De enige verklaring: hij had een groen scherm en Jolien had het rode !

Zou het kunnen dat Christian zelf zeker is van zijn mol en Jolien wou "redden" van de eliminatie (of een tweede kans geven) ? Dan is zijn switch op Alina te begrijpen.

Maar een andere reden kan ook zijn: Christian is de mol EN hij weet niet wie er rood heeft. Hij selecteert "per ongeluk" Jolien die veel weerwerk biedt en daarom denk Christian , shit, ik heb de rode aangeduid (en de keuze is definitief blijkbaar want achter mij gaan ze niet veranderen). Als Christian de rode aanduidt, wint de groep het geld en faalt de mol. Daarom switcht hij op Alina. Ik denk dat Salim dit ook doorhad en daarom switcht ie mee.... jaja... dit lijkt me nog het meest logische: Christian had groen, maar is de mol en wist niet wie rood had.....

sdz1992 schreef:Rood scherm Jolien, mol Christian
Niet mogelijk, want Christian doet er alles aan om pijl Jolien af te vuren.
Neen, Christian doet niet "alles". Hij stemt op Jolien, maar beseft te laat, dat ie een kapitale fout gemaakt heeft !

Dat verklaart ook een beetje zijn opmerking "en let op mannen, die met rood weet dan veel meer want hij weet dat ie fout zit". Dat gaat ge toch niet zeggen als ge zelf rood hebt ?

Jay-Lo08 apr 2020, 22:32

1690  Sven
Ik ben al een aantal x begonnen met een uitleg hier te geven, maar heb die telkens weer gewist. Omdat het te ingewikkeld werd of omdat ik mezelf begon tegen te spreken. Er zijn tal van mensen die denken dat Christian het rode scherm had, maar dan zou hij toch nooit wisselen naar Alina. Het was toch goed.
Nog iets, als je het rode scherm hebt wil je liefst als eerste een keuze maken, en niet wachten tot er al 3 anderen jou hebben gekozen. Daarom vind ik het verdacht dat Bart als eerste Salim kiest, nadien vlot meegaat in de keuze van Jolien. Bij de volgende ronde terug Salim kiest, Jolien terug lijkt te volgen in het kiezen voor Christian, en dan terug schakelt naar Salim.
Op dat moment hebben zowel Dorien als Salim Jolien al genoemd, nog voor de derde ronde. Weet Dorien dat haar maatje op de verkeerde mol zit en probeert ze hem te beschermen? Christian geeft dan het woord aan Jolien om als eerste te kiezen en zij kiest Christian. Hij moet natuurlijk een kandidaat lijken en verweert zich, gaat met Jolien in discussie, lekker tijd verspillen. Met nog 7 seconden gaat Christian dan plots voor Alina. Is zijn opzet mislukt want de tijd niet om, en had Jolien dan wel het rode scherm? Bart gooit dan snel de pijl van Alina om.
Bart wil het scherm van Christian eens testen, zijn mol? Als dat rood zou blijken moet hij snel omschakelen. En Dorien, die Salim tipt dat zij niks vreemd zag aan Christian, was dat haar ultieme poging om haar maatje te redden?

En heeft Christian nu echt weer "echt" gezegd? 😲

Paraceta08 apr 2020, 22:42

717  Sven
Jay-Lo schreef:En heeft Christian nu echt weer "echt" gezegd? 😲
Echt wel ja! Normaal gezien had ik hem opgenomen: Paraceta @ Dagboek van de Mol 😃
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 34