Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

badhabits04 mei 2018, 14:27

3
Is het ook niet heel toevallig dat de laatste datum online 24/04 is en dat er in het telefoonnummer ook 24 04 voorkomt?

Jansen04 mei 2018, 14:28

3423  Yens
Klaartje schreef:Om nog even terug te komen op het eerste cijfer dat in aflevering 1 gekoppeld werd aan een telefoongeluidje.

De speurders hier in dit topic hebben aanvankelijk gevonden dat er een geluidje is te horen op het moment dat Lloyd het laatste cijfer intikt van het telefoonnummer dat de kandidaten moesten vinden, namelijk 7.

Aangezien het gsm-nummer dat we nadien hebben gedraaid en dat leidt naar de (met de mond) gefloten moltune van 7 tonen echter 0474900424 was, zou het logischer zijn dat er ergens in afl.1 een telefoongeluidje te horen zou zijn als er een nul in beeld verschijnt.

Ik heb bij het herbekijken en vooral herbeluisteren misschien wel de gezochte nul gevonden. In afl.1 na 1h00min55sec staan Kelly en Pascale klaar om te gaan rappellen. Bovenaan zie je de klok (chrono) op 00:00 staan. Net op dat moment hoor je een telefoongeluidje, dat tevens aangeeft dat de tijd begint te lopen.

Dat geluidje zou wel eens de nog ontbrekende 0 kunnen zijn. En dan moeten we misschien de e...
Hoe zit het met de start van de andere kandidaten? Hoor je dan ook een geluidje? Als dat niet het geval is, dan lijkt het wel zeker dat dat de ontbrekende 0 is 🙂.

Jansen04 mei 2018, 14:31

3423  Yens
badhabits schreef:Is het ook niet heel toevallig dat de laatste datum online 24/04 is en dat er in het telefoonnummer ook 24 04 voorkomt?
Al gezegd in dit topic.... het gsm nummer bestaat al zeker van in 2011 en toen was het zelfs al een nummer dat door Woestijnvis werd gebruikt (in Man bijt hond). 24/04 is trouwens de datum dat de What's App account werd aangemaakt. De laatste datum online was 26/04.

nele.pottie04 mei 2018, 14:33

62
Klaartje schreef:Om nog even terug te komen op het eerste cijfer dat in aflevering 1 gekoppeld werd aan een telefoongeluidje.

De speurders hier in dit topic hebben aanvankelijk gevonden dat er een geluidje is te horen op het moment dat Lloyd het laatste cijfer intikt van het telefoonnummer dat de kandidaten moesten vinden, namelijk 7.

Aangezien het gsm-nummer dat we nadien hebben gedraaid en dat leidt naar de (met de mond) gefloten moltune van 7 tonen echter 0474900424 was, zou het logischer zijn dat er ergens in afl.1 een telefoongeluidje te horen zou zijn als er een nul in beeld verschijnt.

Ik heb bij het herbekijken en vooral herbeluisteren misschien wel de gezochte nul gevonden. In afl.1 na 1h00min55sec staan Kelly en Pascale klaar om te gaan rappellen. Bovenaan zie je de klok (chrono) op 00:00 staan. Net op dat moment hoor je een telefoongeluidje, dat tevens aangeeft dat de tijd begint te lopen.

Dat geluidje zou wel eens de nog ontbrekende 0 kunnen zijn. En dan moeten we misschien de e...
Die 7 tel ik zoiezo al niet mee aangezien het van een echt toestel komt doordat Lloyd net op die toets drukt. De andere telefoongeluidjes zijn achteraf in de beelden gezet en die zijn dus expres erin gestoken. Terwijl die 7 eigenlijk 'per ongeluk' erin verwerkt zit.

james.waker04 mei 2018, 14:42

417
Klaartje schreef:

er is precies bij alle kandidaten wel een signaal te horen op 00:00, lijkt me eerder een start signaal dan wel een telefoontoets die ingedrukt wordt

Klaartje04 mei 2018, 14:51

2245  Uma
james.waker schreef:er is precies bij alle kandidaten wel een signaal te horen op 00:00, lijkt me eerder een start signaal dan wel een telefoontoets die ingedrukt wordt
Inderdaad, James, het is hetzelfde geluidje bij alle kandidaten op het moment dat de klok begint te lopen. Dus waarschijnlijk gewoon het startsignaal, maar het geluid lijkt volgens mij wel op een telefoontoets die wordt ingedrukt (net iets langer dan de andere telefoongeluiden).

Het geluid lijkt mij toch meer daarop te gelijken dan dat de gefloten tonen van het moltunetje lijken op blokfluitgeluid. 😉

sara.pantoja04 mei 2018, 14:51

100
Ik ben er ff uit geweest en had dus suuuuuuuuuuperveel bij te lezen. Maar wat fijn wat hier allemaal gebeurd is ! Proficiat aan iedereen die mee geholpen heeft om deze tip te vinden !

Misschien moeten we de 0 zoeken in de eerste trailer ? Al maakt het volgens mij allemaal niets meer uit, want het gaat er om dat jullie het nummer gevonden hebben. Denk niet dat er nog een extra hint zit in op welk moment die biepjes te horen zijn.

Klaartje04 mei 2018, 14:53

2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Hoe zit het met de start van de andere kandidaten? Hoor je dan ook een geluidje? Als dat niet het geval is, dan lijkt het wel zeker dat dat de ontbrekende 0 is 🙂.
Heb het nog eens gecheckt en inderdaad (misschien helaas), hetzelfde geluidssignaal is te horen bij de start van de chrono bij alle kandidaten.

Dus waarschijnlijk is het gewoon een startsignaal, zoals James hierboven al wist op te merken.

Ik was tegelijkertijd aan het uitkijken of ik nergens een geluidje hoorde als er een 32 zou te zien zijn, maar heb niks gehoord of gezien. Die 32 zou dan kunnen slaan op het internationale prefix als je naar een Belgisch nummer belt (het landnummer of hoe heet dat officiëel?).
Laatst gewijzigd door Klaartje op 04 mei 2018, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Frolva04 mei 2018, 14:55

2204
Klaartje schreef:Aangezien het gsm-nummer dat we nadien hebben gedraaid en dat leidt naar de (met de mond) gefloten moltune van 7 tonen echter 0474900424 was, zou het logischer zijn dat er ergens in afl.1 een telefoongeluidje te horen zou zijn als er een nul in beeld verschijnt.

Ik blijf erbij dat de '0' op zich niet nodig is (omdat je die bijvoorbeeld ook kan vervangen door +32).

Als je dan toch per se een '0' wil :mrgreen:
Afbeelding

Deze gaat weliswaar niet gepaard met een biepje, maar off-screen zegt GDC op dat moment wél: "Het telefoonnummer is nu volledig".

Maar nogmaals, volgens mij heb je de '0' niet nodig. 😉

annelies-a.-a..vanbelle04 mei 2018, 15:07

263
Sorry gasten, maar wie hier een blokfluit in hoort die zit toch serieus in een tunnel.

Dat is iemand die fluit, en die dus niet zeer goed kan fluiten! Wellicht niet Lloyd want die is daarvoor te muzikaal.

Ik hoor er eigenlijk onmiddellijk Pieter in!

james.waker04 mei 2018, 15:13

417
.....
Laatst gewijzigd door james.waker op 04 mei 2018, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

nele.pottie04 mei 2018, 15:15

62
Ik ga er van uit dat ik zondag extra goed moet letten op iemand die fluit. Of dat het nu hetzelfde deuntje is als in de voicemail of niet 😉
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 57