Ik ben mij ook al beginnen afvragen, indien Bart de mol is, of die 10.200 euro mss een hint zou zijn.
Met dat deze thread blijft gaan wil ik gewoon mijn bedenkingen eens delen. Deze zijn nog steeds minder concreet, ivm met mijn alfa en omega theorie die ik eens gepost heb na de eerste aflevering. Ik ben ervan overtuigd dat er altijd een zeer subtiele hint in de eerste aflevering van de mol zit. En ik denk dat we deze moeten zoeken met de deal.
Bart heeft dus 10.200 euro geboden en het thema van dit seizoen is verbonden met griekse mythologie en letters:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grieks_alfabet
en als we die "1" en "2" van zijn bod samenzetten dan krijgen we als alfabetische volgorde van het Griekse alfabet de letter Mu of kortweg "M".
Daarna hebben we nog drie nullen over. Als we die 3 nullen letterlijk nemen dan kunnen we zeggen dat dit "30" kan worden en 30 is net de getalswaarde van de griekse Lambda of kortweg "L"
En Bart zit bij de Oriëntatie opdracht, het eerste spel waar Bart als Mol effectief moet samenwerken. Zijn eerste echte alfa proef, en de alfa letter bij Oriëntatie is "O"
Enja, ik heb dit al uitgeprobeerd in alle "belspellekes"-manieren om cijfers te verbinden bij Alina en Jolien. Maar bij hun bod kan ik bij de alfabetische volgorde en getalswaarde van het griekse alfabet en hun specifieke opdracht in de bergen geen link naar die 3 letters maken. Ik kan op één of twee letters komen, maar ik kan bij deze twee kandidaten geen volledige "M" "O" "L" vormen.
Toegegeven, dit is wat strekken en doen, daarom dat ik in het begin van mijn post zeg dat het niet al te concreet/waterdicht is. Maar hoe ik andere mensen theorieën zie opmaken rond dit bedrag en ik dit nu eens herlees wou ik dit ook eens delen.