Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

bbbrrrt11 apr 2018, 21:25

24  Uma
eva.timmermans schreef:hij legt die even later op de tafel, duidelijk op zak dus...en zet hem ook op
Ah, zo bedoel je het.
In het warm land is het natuurlijk niet onlogisch dat je die op zak draagt, maar anderzijds is hij - tijdens die opdracht - wel de énige kandidaat die een zonnebril draagt ! Had hij voorkennis? Of een handig brillenzakje aan zijn broek 😉

annelies-a.-a..vanbelle11 apr 2018, 21:33

263
bbbrrrt schreef:Ah, zo bedoel je het.
In het warm land is het natuurlijk niet onlogisch dat je die op zak draagt, maar anderzijds is hij - tijdens die opdracht - wel de énige kandidaat die een zonnebril draagt ! Had hij voorkennis? Of een handig brillenzakje aan zijn broek 😉
ik vind dat wel echt niet abnormaal dat je een zonnebril op zak hebt hoor

Klaartje11 apr 2018, 21:40

2245  Uma
eva.timmermans schreef:niemand opgevallen dat Baha met een zonnebril uit de kist stapt? ze zijn toch geblinddoekt in die kist gestoken, niemand neemt een zonnebril mee tenzij je niet geblinddoekt was...
Scherp opgemerkt Eva!

Ik begin een patroon te zien in bepaalde zaken uit de eerste aflevering. Ik was eigenlijk nog op zoek naar een titel voor de verborgen hints die ik in aflevering 1 had menen te zien, nu heb ik hem, denk ik.

Ik kom zelfs bijna in de verleiding om na de 5-theorie en de 6-theorie een nieuwe te lanceren: de 1-theorie. Een lijst verborgen hints naar de identiteit van de mol met de 1 als centraal thema.

Bahador, is he the one? 🙂

chicawah.janssen11 apr 2018, 21:46

8153
Klaartje schreef:Scherp opgemerkt Eva!

Ik begin een patroon te zien in bepaalde zaken uit de eerste aflevering. Ik was eigenlijk nog op zoek naar een titel voor de verborgen hints die ik in aflevering 1 had menen te zien, nu heb ik hem, denk ik.

Ik kom zelfs bijna in de verleiding om na de 5-theorie en de 6-theorie een nieuwe te lanceren: de 1-theorie. Een lijst verborgen hints naar de identiteit van de mol met de 1 als centraal thema.

Bahador, is he the one? 🙂
:roll:
Waarom, edele dame, spreekt gij steeds in raadselen :?:
Verlos ons uit ons lijden, verklaar u nader, leid ons tot die ene en meteen ook tot die ene en waarachtige mol!

Klaartje11 apr 2018, 21:56

2245  Uma
chicawah schreef::roll:
Waarom, edele dame, spreekt gij steeds in raadselen :?:
Verlos ons uit ons lijden, verklaar u nader, leid ons tot die ene en meteen ook tot die ene en waarachtige mol!
Het zijn nochtans voor de hand liggende "verborgen hints", vergelijkbaar met de hints uit de voorbije twee seizoenen.
Vorig jaar hebben ze in de eerste aflevering ook al twee hints gestoken (zo bleek uit de reveal-aflevering) naar mol Eline.
Misschien hebben ze dat dit jaar ook weer gedaan en moeten we niet al te ver zoeken. Soms herhalen tips zich: Eline stak net als Gilles ook hints in haar playlist, misschien deed de mol dit seizoen iets gelijkaardigs.

Als ik tijd heb, dan smijt ik mijn 1-theorie vanavond nog op het forum. Maar verwacht geen wereldschokkend nieuws. 🙂

Jay-Lo11 apr 2018, 22:45

1690  Sven
Klaartje schreef:Het zijn nochtans voor de hand liggende "verborgen hints", vergelijkbaar met de hints uit de voorbije twee seizoenen.
Vorig jaar hebben ze in de eerste aflevering ook al twee hints gestoken (zo bleek uit de reveal-aflevering) naar mol Eline.
Misschien hebben ze dat dit jaar ook weer gedaan en moeten we niet al te ver zoeken. Soms herhalen tips zich: Eline stak net als Gilles ook hints in haar playlist, misschien deed de mol dit seizoen iets gelijkaardigs.

Als ik tijd heb, dan smijt ik mijn 1-theorie vanavond nog op het forum. Maar verwacht geen wereldschokkend nieuws. 🙂
Nu ben ik wel benieuwd hoor 😃

chicawah.janssen11 apr 2018, 23:20

8153
Klaartje schreef:Het zijn nochtans voor de hand liggende "verborgen hints", vergelijkbaar met de hints uit de voorbije twee seizoenen.

In herhaling vallen :roll:
Zo flauw! Enerzijds gefundenes fressen, zeker voor een heel aantal molloten op dit forum die tot in het oneindige oude wijn in nieuwe zakken willen gieten, anderzijds frustrerend voor al diegenen die denken dat de makers zo creatief zijn dat ze zo goed als niet recycleren en zelf dus creatief onbekende terreinen exploreren.

Klaartje11 apr 2018, 23:54

2245  Uma
chicawah schreef:In herhaling vallen :roll:
Zo flauw! Enerzijds gefundenes fressen, zeker voor een heel aantal molloten op dit forum die tot in het oneindige oude wijn in nieuwe zakken willen gieten, anderzijds frustrerend voor al diegenen die denken dat de makers zo creatief zijn dat ze zo goed als niet recycleren en zelf dus creatief onbekende terreinen exploreren.
Tja, wij werken nu eenmaal niet voor Woestijnvis, anders zouden er wel creatievere en elk seizoen originele hints in zitten. :mrgreen:

Ik heb een broer die soms naar de mol kijkt, gewoon als hij het programma al zappend tegenkomt, zonder te zoeken naar wie de mol is en die vindt er eigenlijk "gene zak" aan, want altijd gelijkaardige opdrachten, variaties op hetzelfde thema, zegt hij me. Zo is dat ook een beetje met bepaalde verborgen hints. Gefundenes fressen. Al valt het niet te ontkennen dat bepaalde tips de voorbije jaren dat ook effectief waren.

Mateo12 apr 2018, 00:31

870
Ik wilde zojuist aflevering 1 nog eens bekijken, maar helaas kan ik deze niet (meer?) afspelen.
Hopelijk is dat een tijdelijk mankementje op de site van VIER...

Een geluk bij een ongeluk, want wat me daardoor nu opviel: het allereerste beeld van aflevering 1, de begin afbeelding dus zoals die op de site te zien is vóórdat de episode start, toont het blauwe kruis van het graf van Katrien, met haar foto erop.

En ja, Katrien brengt tot nu toe weliswaar geld binnen, maar ze draagt er wel degelijk, op behoorlijk onopvallende en vaak onverdacht lijkende wijze, aan bij om ook weer veel geld uit de pot te halen. Ze was mede verantwoordelijk ervoor - in mijn ogen was ze zelfs de voornaamste aanstichtster hiertoe - dat er geen geld in de pot kwam tijdens de achtervolging van Joke.
Bij de koffertjesopdracht toont ze nauwelijks initiatief. Ze blijft volledig kalm en laat alle andere deelnemers de kastanjes uit het vuur halen. Ze hoeft ook geen pasvraag (niet nodig?) en zegt bovendien in het tweegesprek met Gilles dat ze meer weet dan anderen...

chicawah.janssen12 apr 2018, 00:44

8153
Mateo schreef:Ik wilde zojuist aflevering 1 nog eens bekijken, maar helaas kan ik deze niet (meer?) afspelen.
Hopelijk is dat een tijdelijk mankementje op de site van VIER...

Een geluk bij een ongeluk, want wat me daardoor nu opviel: het allereerste beeld van aflevering 1, de begin afbeelding dus zoals die op de site te zien is vóórdat de episode start, toont het blauwe kruis van het graf van Katrien, met haar foto erop.
😲
Maar Mateo toch! Merk je nu pas dat de foto op het blauwe graf in de trailer vóór de 1ste aflevering en de afbeelding van aflevering 1 op de site van 4 de foto van Katrien is?
Dan moet jij wel heel de tijd blind geweest zijn en ondergronds geleefd hebben! :roll:
Jouw winterslaap heeft blijkbaar iets te lang geduurd, want over die trailer, graven en foto's is hier al flink wat digitale inkt gevloeid.

Als het je kan troosten: ik heb gisteren tig keren geprobeerd om online op de site van 4 de 3de aflevering te bekijken en het na 3 kwartier en tientallen pogingen opgegeven. Het lukte echt niet. Het was nog frustrerender dan kippen met sombrero's te proberen vangen.

Mateo12 apr 2018, 09:06

870
Dank je, Chicawah.

Ja, ik vind het zelf ook verbijsterend. Ik heb vrijwel alles gelezen hier, heb zo nu en dan ook iets bijgedragen wat al dan niet vergezocht of nuttig was, heb de afleveringen tot nu toe (op zijn minst deels) ook al een tweede maal bekeken.

Opmerkingen over een foto van Katrien bij het graf had ik wel gezien, maar dat dit beeld betreffende Katrien het allereerste beeld van uitzending 1 is (wat nogal een verschil maakt in mijn optiek met zomaar een afbeelding die tussendoor terloops in de aflevering is gemonteerd) heb ik compleet over het hoofd gezien dan wel uit mijn geheugen gewist. :albino:

Ik ga me maar ergens in een holletje onder de grond verstoppen, om te overpeinzen wat dit hiaat in mijn oplettendheid heeft veroorzaakt. En nee: ik drink geen tequila en ook geen (mis-)wijn.

chicawah.janssen12 apr 2018, 09:24

8153
Mateo schreef:Dank je, Chicawah.

Ja, ik vind het zelf ook verbijsterend. Ik heb vrijwel alles gelezen hier, heb zo nu en dan ook iets bijgedragen wat al dan niet vergezocht of nuttig was, heb de afleveringen tot nu toe (op zijn minst deels) ook al een tweede maal bekeken.

Opmerkingen over een foto van Katrien bij het graf had ik wel gezien, maar dat dit beeld betreffende Katrien het allereerste beeld van uitzending 1 is (wat nogal een verschil maakt in mijn optiek met zomaar een afbeelding die tussendoor terloops in de aflevering is gemonteerd) heb ik compleet over het hoofd gezien dan wel uit mijn geheugen gewist. :albino:
Niet alleen het allereerste beeld van afl. 1 maar in de trailer tonen ze dat beeld ook op het ogenblik dat er gezegd wordt "ik ben het verraad" :twisted:

Ik ga me maar ergens in een holletje onder de grond verstoppen, om te overpeinzen wat dit hiaat in mijn oplettendheid heeft veroorzaakt. En nee: ik drink geen tequila en ook geen (mis-)wijn.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 34