Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Mollenjager-DT22 apr 2020, 21:42

767  Yens
Een vereiste van die tips is ook dat ze niet té ingewikkeld mogen zijn, zodat iedereen ze kan vinden, als je maar goed genoeg zoekt. Ze zitten wel goed verstopt, maar als ze jouw 'waterdichte' theorie moeten uitleggen hebben ze een dubbele aflevering nodig en dan nog snap ik het waarschijnlijk niet. Hoewel ik niet denk dat ik dom ben... :|

marjan.bert23 apr 2020, 07:25

25
Om nog even terug te komen op mijn hoofdknik turfactie...
Ondertussen bekeek ik alle afleveringen terug. Ik zag dat 'knikken' opvallend vaak bij Dorien terug en in veel mindere mate bij de andere kandidaten. Tja... Een werkje voor niets dus. Maar geen probleem, ik vond het wel eens plezant.

O ja... En Klaartje.... Ik zag jouw kleine verwijzing ernaar in TNVH (Mijn complimenten voor jouw prachtige schrijfsels, trouwens. En dat al seizoenen lang). Dus TNVH it was!

Torremolinos23 apr 2020, 08:04

264
Tyflopontika schreef:Het doel van de makers is duidelijk bereikt. 🙂

Ik zal het samenvatten in een kleine collage:

Afbeelding
Fantastische theorie, maar ik geloof er niet echt in. Op het moment dat de mol moet bieden, weet hij ook nog niet wie de eerste 5 afvallers zullen zijn. Dan moet hij al bijna in heel wat verschillende takes verschillende bedragen noemen (voor iedere mogelijke combinatie van eerste 5 afvallers), zodat ze dit kunnen laten kloppen. Lijkt me niet te doen en te ver gezocht.

Maar nu we toch zotte theorieën naar Bart maken... Als je de letter M laat vertalen naar binaire code, krijg je dit: 01001101. De eerste 01 kun je eigenlijk weglaten, want iedere letter begint in binaire code met 01. Dus houd je 001101 over. Als we dat spiegelen (de mol zat achter een spiegelraam) krijgen we 101100. Vervang nu nog de dubbele 1 in een 2 en je komt op 10200.
Allez, zodat je nog dieper in je Bart tunnel kunt kruipen... 😃

Vermoljoen23 apr 2020, 12:49

2354  Uma
Ik zal eens proberen het bod van Bart te verklaren:
Bart wil er alles aan doen om de vrijstelling te behalen en heeft er veel voor over. Hij dacht aan een bedrag van 10.000 euro, maar als je slim bent, dan bied je nog 100 erover zodat je de andere kandidaten te slim af bent omdat die op het exacte getal bieden. Bart heeft het nog slimmer gespeeld, want hij dacht dus dat iemand met 100 euro erover zou bieden, dus hij is er met 200 euro over gegaan, zodat hij quasi zeker is van de vrijstelling.

Tyflopontika23 apr 2020, 21:05

121  Sven
Misschien heeft Bart de verdubbelaar ingezet op Els: 2x€5.100 = €10.200 onder thema "Geen geld en inzet x2"?
De keuze van Els, die kan ik niet verklaren. 🙂

Cadfael23 apr 2020, 21:13

229  Uma
Tyflopontika schreef:De keuze van Els, die kan ik niet verklaren. 🙂
De keuze van Els is nog het best te verklaren. €5000 is een normaal bedrag om te bieden. Ze denkt misschien dat er nog mensen €5000 gaan bieden en dus gaat ze er €100 boven.

kristof.allaerts24 apr 2020, 10:13

364  Uma
Echt meesterlijk hoe dit seizoen in mekaar zit. Alles is zo duidelijk en wordt open en bloot getoond. En 80% van de kijkers wil het niet geloven.

Hoe die dag in Vilvoorde is verlopen:

Bart komt als eerste aan (met dan nota bene nog 2 schermen die verwijzen naar het dubbelleven)
Dan volgt het gewone gesprek tussen Gilles en Bart, "je mag mee".

Volgende shots tonen duidelijk de transformatie van Bart naar zijn rol als mol.
Afbeelding

Dan komen alle kandidaten, spreken met Gilles en mogen bieden op het aanbod van de mol / Bart.

Dan wordt alles berekend en mag hij zelf "bieden".

Als laatste zien we Bart opstaan en vertrekken.

Bart is de enigste die we zien aankomen, als eerste = Alpha
En de enigste die we zien opstaan en vertrekken, als laatste = Omega

Ik zie ook niet in waarom Els een probleem vormt in de berekening?
Er zijn talloze mogelijke scenario's mogelijk in het gedrag en de biedingen van de kandidaten.
Hiervoor zijn evenveel oplossingen om een hint voor te bereiden voor de eerste eliminatie.
In dit geval werd gekozen om alfabetisch te sorteren en de laatste groep te nemen. In een andere situatie kon men bv. de biedingen van alle vrouwen nemen om aan het hoogste bedrag te komen. Indien er geen duidelijk profiel mogelijk is, dan krijgt de hint minder kracht, maar is daarom niet minder waard.
Doet allemaal niet ter zake. Het enigste wat telt is een duidelijke opdeling in de 2 groepen (bijgedragen vs niet-bijgedragen).
Tijdens de eliminatie wordt het rode scherm getoond die de opsplitsing in de 2 groepen duidelijk maakt. En klaar is kees.

Paraceta24 apr 2020, 10:28

717  Sven
kristof.allaerts schreef:Bart is de enigste die we zien aankomen, als eerste = Alpha
Ik zie Els anders ook duidelijk aankomen:
Afbeelding

chicawah.janssen24 apr 2020, 10:57

8153
kristof.allaerts schreef:Echt meesterlijk hoe dit seizoen in mekaar zit. Alles is zo duidelijk en wordt open en bloot getoond. En 80% van de kijkers wil het niet geloven.

Hoe die dag in Vilvoorde is verlopen:

Bart komt als eerste aan (met dan nota bene nog 2 schermen die verwijzen naar het dubbelleven)
Dan volgt het gewone gesprek tussen Gilles en Bart, "je mag mee".

Volgende shots tonen duidelijk de transformatie van Bart naar zijn rol als mol.
Afbeelding

Dan komen alle kandidaten, spreken met Gilles en mogen bieden op het aanbod van de mol / Bart.

Dan wordt alles berekend en mag hij zelf "bieden".

Als laatste zien we Bart opstaan en vertrekken.

Bart is de enigste die we zien aankomen, als eerste = Alpha
En de enigste die we zien opstaan en vertrekken, als laatste = Omega
Tot daar vind ik het een plausibele piste.
Maar al die waanzinnige theorieën over zijn exuberante bod waarbij allerlei rare berekeningen gemaakt worden om te kloppen met de eigen tunnelvisie volg ik niet.
Als Bart de mol is en dan echt het hoogste bod moest doen, had hij ook een klein beetje boven Bruno kunnen bieden, 8100 bv. Dat was nog altijd erg veel.

JBB24 apr 2020, 10:59

439  Uma
Bon, ik denk dat iedereen in deze discussie zijn of haar mening heeft gevormd, en daar niet meer van wil afwijken 😂

Mijn mening blijft dat ik ontzettend teleurgesteld zou zijn indien Bart de mol was en zo maar eventjes 10200 euro uit de groepspot heeft gegraaid, zonder eerlijke kans voor de kandidaten om dat tegen te houden. Ja, zelfs als dat bedrag berekend werd volgens een of andere geflipte telsleutel (die ik nog altijd niet begrijp) aan de hand van wat bepaalde kandidaten geboden hebben, dan nog blijft het niet eerlijk.

SiMol24 apr 2020, 11:02

264
Ik zou het zoals sommige hier al vermeld hebben, een soort van bedrog vinden dat de Mol vanaf het begin zo een grote som geld kan doen verdwijnen zonder dat ALLE kandidaten daar invloed op hebben.

In sommige opdrachten heb je geen directe invloed op de Mol omdat je bijvoorbeeld in een andere groep dan de Mol zit.
Echter heb je dan wel de keuze gehad of toch minstens invloed op de keuze van de indelingen van de groepen (discussie voor de proef met alle kandidaten).

De enige manier waarop ik de €10200 van Bart (moest hij Mol zijn) kan aanvaarden, is dat er vooraf een verdeelsleutel is bepaalt om aan dat bedrag te komen, waarbij alle kandidaten hun bod in verrekend is.

Een (fictief) voorbeeld zou kunnen zijn, som van alle bedragen en voor elk 0 bod valt het hoogste bod weg.
((7500+5400)+5100+5000+2600+2100+400+(0+0)=15200)
In bovenstaand voorbeeld zou elke kandidaat invloed hebben op het bedrag en zou de Mol door de andere te overtuigen dit bedrag omhoog kunnen krijgen.

Bij de theorie, reeds beschreven is in dit onderwerp (groene schermen en dergelijke), heeft niet elke kandidaat een invloed op het bedrag (tenzij ik het fout zie?) en net daarom sluit ik ze uit.
De makers lijken mij altijd wel correct/eerlijk in het opstellen van de proeven en zouden dit nu dan niet zijn.
Enige proef dik ik onmols vond van de makers, was de hulpmiddelen bij het duiken van Elien.
Ikzelf had het er toen moeilijk mee bij de reveal.
De proef van Gilles met de Metro, waar er hem iemand van de montage meldt dat hij mag instappen omdat er geen geld verdiend is, vond ik op het randje.

Dus samengevat, tenzij er iemand een verdeelsleutel vindt met invloed van alle kandidaten, sluit ik Bart als Mol uit door deze proef (en andere proeven). Voor mij is het bedrag gewoon te hoog als Mol en stuit het tegen de ethiek van het programma. Maar ik daag alle Molloten uit om een verdeelsleutel te vinden om mijn ongelijk te bewijzen :p

chicawah.janssen24 apr 2020, 11:02

8153
JBB schreef:Mijn mening blijft dat ik ontzettend teleurgesteld zou zijn indien Bart de mol was en zo maar eventjes 10200 euro uit de groepspot heeft gegraaid, zonder eerlijke kans voor de kandidaten om dat tegen te houden. Ja, zelfs als dat bedrag berekend werd volgens een of andere geflipte telsleutel (die ik nog altijd niet begrijp) aan de hand van wat bepaalde kandidaten geboden hebben, dan nog blijft het niet eerlijk.
Volkomen mee eens!

JBB schreef:Bon, ik denk dat iedereen in deze discussie zijn of haar mening heeft gevormd, en daar niet meer van wil afwijken 😂
Inderdaad. Ik sta altijd open voor andere visies, maar sommige mensen zitten zo diep in hun tunnel en wringen zich in duizenden bochten om alles te doen kloppen met hun theorie. Het is zinloos om nog met dergelijke mensen te discussiëren.
Ze hebben uiteraard recht op hun mening, maar ik stoor mij aan dat toontje van "Ik heb gelijk en al wie iets anders denkt is een stomme idioot". Alleen daarom hoop ik dat dergelijke mensen zondag goed op hun bek gaan. :mrgreen:
Ik heb nog nooit de mol juist gehad en denk nu dat het Alina is, maar als het Bart of Jolien is, zal ik eens goed lachen met mezelf en het feit dat ik er weer eens met open ogen ingetuind ben. 😃
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 29