Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

OMEGA11 apr 2020, 00:31

7
Jolien heeft dan ook effectief gezegd dat ze haar pijl mochten neerleggen he.
op 1:00:28 - 'Oké ja, doe maar. Echt serieus, doe maar.

Na een korte pauze zegt Christian: 'Dus buiten Jolien en mij, komt hier niemand meer ter sprake'
Dan volgen enkele woorden van Alina en Bart.
Christian kijkt heen en weer tussen Alina en Bart en besluit vervolgens om te veranderen van stem.

Goh, naar mijn mening is het minder opvallend voor de mol om over te komen als kandidaat door wat tegen te stribbelen, dan gewoon diens pijl neer te laten leggen. Ik merk dat veel mensen om deze reden Jolien als verdachte geschrapt hebben, dus als ze mol zou zijn, zou ik dit een zeer goede zet vinden.

Ik denk dat ze zelf verwacht had dat ze haar pijl gingen neerleggen, maar ik denk ook dat Christian door had dat ze ofwel geen rood had, ofwel de mol was. Vandaar dat hij plots verandert van stem. De keuze van Alina zou een pure gok zijn, maar dat kunnen we pas zeker weten op de laatste aflevering.

Mollenjager-DT11 apr 2020, 08:18

767  Yens
arne.devisscher schreef:Ik denk dat ze zelf verwacht had dat ze haar pijl gingen neerleggen, maar ik denk ook dat Christian door had dat ze ofwel geen rood had, ofwel de mol was. Vandaar dat hij plots verandert van stem. De keuze van Alina zou een pure gok zijn, maar dat kunnen we pas zeker weten op de laatste aflevering.
Dat bedoel ik nu net. Net omdat ze door Joliens gedrag veranderen naar een andere kandidaat is die molactie dan toch mislukt. Zoals ik al zei, had die laatste pijl dan dus even goed de pijl van de echte afvaller kunnen zijn. In mijn ogen dus niet echt de beste molactie, want dan heeft ze gewoon veel geluk gehad.

Cadfael11 apr 2020, 12:02

229  Uma
Kunnen we ook niet zien misschien bij deze proef wie Salim verdenkt, ervan uitgaand dat Salim fout zat.
Hij gaat direct mee met Dorien en later zegt hij ook Jolien haar naam.
Als Christian vervolgens naar Alina wijst, is Salim de eerste die hierin meegaat en zegt dat hij ook van gedacht verandert. Hierdoor zou je kunnen zeggen dat Salim op Bart of Christian zat.
Salim volgt Christian wel direct als Christian overgaat naar Alina. Hierdoor zou je misschien ook kunnen zeggen dat Salim niet Christian verdacht.
Was Bart de verdachte van Salim?

Andy Lemmens11 apr 2020, 12:20

70  Bert
Cadfael schreef:Kunnen we ook niet zien misschien bij deze proef wie Salim verdenkt, ervan uitgaand dat Salim fout zat.
Hij gaat direct mee met Dorien en later zegt hij ook Jolien haar naam.
Als Christian vervolgens naar Alina wijst, is Salim de eerste die hierin meegaat en zegt dat hij ook van gedacht verandert. Hierdoor zou je kunnen zeggen dat Salim op Bart of Christian zat.
Salim volgt Christian wel direct als Christian overgaat naar Alina. Hierdoor zou je misschien ook kunnen zeggen dat Salim niet Christian verdacht.
Was Bart de verdachte van Salim?
Hij zal sowieso ook wel ingezet hebben op Bart en/Of Dorien.Hij stelde de foto's van Willy Sommers toch zwaar in twijfel bij de paparazzi proef.

Elrond11 apr 2020, 18:36

84  Sven
Op dailymotion kan je de aflevering waarin Bertrand het originele rode scherm kreeg en Marzena uiteindelijk afviel nog herbekijken (seizoen 5 afl 3). Daarin zie je wel een aantal opvallende dingen: Annelies die oprecht nerveus is, ondanks dat ze groen had (zoals Christian?). Bertrand die heel weinig zegt en low profile blijft (zoals Bart?) en Eline die huilt nadat Marzena vertrekt.

Vond alleszins dat Bart nu wel heel voorzichtig deed, in het verlengde van hoe Bertrand zich gedroeg. Denk ook dat Bart die eliminatie grondig bekeken heeft en geleerd heeft uit Bertrand z'n fouten (want hij zou eruit gelegen hebben als Annelies niet zo nerveus deed, hij kreeg immers 2 stemmen). Denk dus dat Bart wist hoe je zo'n rood scherm moet aanpakken, maar wel was aangedaan. Tenslotte, als Bart groen had gekregen, waarom mengt hij zich dan nauwelijks in het gesprek? Hij lijkt eerder passief te reageren maar gaat niet echt op zoek naar die met het rode scherm

Jay-Lo11 apr 2020, 18:48

1690  Sven
Ik vind dat echt wel ne moeilijke. Als ik het langs de ene kant bekijk moet Bart wel rood hebben gehad, maar Jolien ook voor mij. Geen van beide is de mol, anders zou Jolien niet zo'n moeite hebben gedaan om haar scherm te sparen. Bart zou, als hij de mol was toch wat meer inspraak willen hebben. Hij voert altijd het woord.
Je vergeet wel te zeggen dat net als Eline toen, nu ook Dorien heel fel reageerde op de exit van Salim :mrgreen: , terwijl ze hem in de discussie probeerde te sparen.

Jansen11 apr 2020, 18:51

3423  Yens
Ik neem aan dat de meeste geselecteerde kandidaten, voorafgaand aan het vertrek, de vorige seizoenen wel zullen doornemen, maar... ze kunnen toch nooit specifieke opdrachten kiezen om zich voor te bereiden op opdrachten die ze zelf gaan moeten doen? Met andere woorden, Bart kon toch niet op voorhand weten dat er een proef met herkansing om niet af te vallen, er tussen zou zitten?

Ik vind wel dat je een punt hebt dat Bart niet zichzelf was tijdens deze eliminatie. Het is misschien mogelijk dat Bart het rode scherm had, maar het zou me heel hard verbazen, de man is voor mij zo intelligent dat ik het mij echt niet kan voorstellen 😃 .

Ik denk dat Bart iemand is die wikt, weegt en vooral heel goed observeert. Ik had wel de indruk een blik van verbazing op zijn gezicht te zien, toen Christian - na het invullen van de 5 vragen - een groene pijl had. Volgens mij dacht hij dat Christian het rode scherm had in de eerste ronde.

P.S. Volgens mij had Jolien het rode scherm 😉.

chicawah.janssen11 apr 2020, 18:52

8153
Goed idee van jou om die eliminatie nog eens opnieuw te bekijken.
Aanvankelijk dacht ik dat Christian rood had, maar nu neig ik toch ook naar Bart.
Bart was heel stil voor zijn doen. Meestal neemt hij de touwtjes in handen, maar nu... Alina's naam was nog niet goed gevallen of hij legde haar pijl al neer.
Maar wat ik van die plotse switch van Christian moet denken weet ik nog steeds niet goed.

Elrond schreef:Op dailymotion kan je de aflevering waarin Bertrand het originele rode scherm kreeg en Marzena uiteindelijk afviel nog herbekijken (seizoen 5 afl 3). Daarin zie je wel een aantal opvallende dingen: Annelies die oprecht nerveus is, ondanks dat ze groen had (zoals Christian?). Bertrand die heel weinig zegt en low profile blijft (zoals Bart?) en Eline die huilt nadat Marzena vertrekt.

Vond alleszins dat Bart nu wel heel voorzichtig deed, in het verlengde van hoe Bertrand zich gedroeg. Denk ook dat Bart die eliminatie grondig bekeken heeft en geleerd heeft uit Bertrand z'n fouten (want hij zou eruit gelegen hebben als Annelies niet zo nerveus deed, hij kreeg immers 2 stemmen). Denk dus dat Bart wist hoe je zo'n rood scherm moet aanpakken, maar wel was aangedaan. Tenslotte, als Bart groen had gekregen, waarom mengt hij zich dan nauwelijks in het gesprek? Hij lijkt eerder passief te reageren maar gaat niet echt op zoek naar die met het rode scherm

Bart was zichzelf niet, Christian maakte een rare switch en Jolien nam nadat ze haar scherm gezien had een heel defensieve lichaamshouding aan. En toen ze haar groen kreeg, was er dat gelukzalige lachje.
Maar wie van die 3 had eerst rood?
Pffffffffffffff, verdomd moeilijk.

Elrond11 apr 2020, 19:06

84  Sven
Hehehe, kijk al uit naar de reveal aflevering waarbij de echte afvaller zijn/haar hand opsteekt in de videochat :p

happyfello11 apr 2020, 20:54

326  Uma
Ik denk ook dat de perfecte kandidaat hier rood had... en nu, na de 5 extra vragen, opeens de slimste van de groep geworden is...

Dkays12 apr 2020, 02:55

9
Deze proef geeft veel weg over de groepsdynamiek. In dit stadium hebben sommige kandidaten al een goed idee van wie de mol zou kunnen zijn. Bart weet volgens mij wie de mol is.

Jolien had 3 verdachten en nu 2 door de hulp van Sacha. Door het onmiddellijk vallen van de naam van Dorien, wordt zij al praktisch uitgesloten als mol, hetzelfde met Salim (wat bevestigd wordt door zijn rood scherm). De naam van Jolien valt ook enorm vaak. Zij wordt dus ook niet verdacht. Jolien noemt de naam van Christiaan. Hierdoor ben ik van mening dat de 2 verdachten van Jolien, Bart en Alina zijn.

Christiaan die naar mijn mening hoogst waarschijnlijk het rode scherm had, voelt zich in een hoek gedreven, ziet het einde in zicht komen en noemt Alina. Volgens mij gooit Christiaan hier expres de naam van de mol in de groep. “Weet je wat? Ik ga voor Alina”, wetende dat velen zullen volgen omdat de meesten haar zien als de mol, wat bevestigt wordt door het feit dat haar naam nooit gezegd wordt. Dit om te kijken wat de mol doet als reactie. (Net zoals bahador en Pieter met de geldkoffers). Dit zorgt op zijn beurt voor bevestiging voor vele kandidaten.

Jolien vult vervolgens alles in op Alina en dit is wat haar reactie weergeeft. Jolien had geen rood scherm omdat ze uiteindelijk zegt, “doe maar” als in, je zal wel zien dat ik groen had. Zij wil dus voornamelijk de quiz niet verder in vullen en naar huis moeten.

Bart is veruit de slimste kandidaat, dus het is heel onwaarschijnlijk dat hij het rode scherm had. Zelfs bij de volksvertegenwoordigers wou hij niet stemmen omdat hij zijn gedachten niet wou meedelen. Heel slim want op deze manier heeft hij de mol waarschijnlijk helemaal ontmaskerd.

Dit brengt mij dan opnieuw bij de 2 verdachten van jolien en bevestigt op zijn beurt dan dat Alina de mol is.

Jimmy12 apr 2020, 09:21

197  Anke
darnnhel.kabongo schreef:Christiaan die naar mijn mening hoogst waarschijnlijk het rode scherm had, voelt zich in een hoek gedreven, ziet het einde in zicht komen en noemt Alina.
Christian kan nooit een rood scherm gehad hebben: Hij was reeds zeker in de 3de ronde dat zijn pijl niet omgelegd ging worden (Jolien had reeds 3 stemmen en Dorien ging niet op Christian gestemd hebben). Waarom zou hij zijn positie dan verder in gevaar brengen? En als Christian wel een rood scherm had, dan had het geen enkele zin om van keuze te veranderen. (het resultaat zou toch steeds groen zijn)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 34