Annelies is niet De Mol
 1
ik dacht dat annelies soms quizzen organiseerde, dan begrijp ik niet dat ze zo'n redelijk gemakkelijke vragen niet kon beantwoorden, en tevens ook nog verwarring bracht bij haar medespelers...marie curie, een wetenschapster, wat heeft zij nu te maken met de nobelprijs literatuur....?ik denk al enkele weken dat annelies de mol is. ze blijft in het spel, week na week.....ze moet er alleen maar voor zorgen dat er geen geld in het laatje komt he, voor de rest.....

chicawah.janssen07 mar 2017, 14:14

8153
yoeri.vanvaerenberghe schreef:De Mol zou in mijn ogen niet zo opvallend een proef laten mislukken. Nu verdenkt iedereen Annelies omdat zij Davey eraf heeft laten stappen.

De Mol weet ook wel dat er iemand die denkt het juiste antwoord te kennen, zal zeggen "stapt er maar af". Als Mol wacht je hier gewoon af (tenzij ze aan de laatste vraag geraken, dan saboteer je).
Dat heb ik mij ook bedacht.
Robin was nogal snel om de allereerste vraag in te pikken en heeft zich verder weinig gemoeid. Bizar, want meestal doet hij niet anders dan zich moeien. Doordat vooral gefilmd werd vanuit het standpunt van de laatste die een vraag beantwoordde, viel hij bij deze proef ook niet echt op.
Persoonlijk had ik Eline van haar tegel laten stappen (die stond toch juist he?), want Marie Curie was toch een makkie.

chicawah.janssen07 mar 2017, 14:18

8153
doris-roland.descamps-dierendonck schreef:ik dacht dat annelies soms quizzen organiseerde, dan begrijp ik niet dat ze zo'n redelijk gemakkelijke vragen niet kon beantwoorden, en tevens ook nog verwarring bracht bij haar medespelers...marie curie, een wetenschapster, wat heeft zij nu te maken met de nobelprijs literatuur....?ik denk al enkele weken dat annelies de mol is. ze blijft in het spel, week na week.....ze moet er alleen maar voor zorgen dat er geen geld in het laatje komt he, voor de rest.....
Goed opgemerkt. Ik was uit het oog verloren dat Annelies quizzen organiseert. Dan had ze zeker niet zo mogen missen bij Marie Curie en bij de instinker Monet/Manet.
Toch denk ik dat ze misschien probeerde om zichzelf verdacht te maken bij de anderen.

Hans zei dat hij zeker was van zijn stuk, maar dat zijn vrouw hem gewezen had op iemand die ook de mol kon zijn. Was die iemand misschien Annelies en veranderde Hans door zijn vrouw van gedacht?
Of was die iemand Davey omdat die de paintball gans anders gespeeld heeft dan de rest?
Kan natuurlijk ook dat Hans bij zijn eigen gedacht bleef en er gewoon naast zat.

ex-molinator07 mar 2017, 14:24

3483  Uma
chicawah schreef:.. die de paintball gans anders gespeeld heeft dan de rest?...
spelfout? 😛
Ik denk eerder dat Hans anders gespeeld heeft dan de rest. :blackeye:

chicawah.janssen07 mar 2017, 14:40

8153
ex-molinator schreef:spelfout? 😛
Ik denk eerder dat Hans anders gespeeld heeft dan de rest. :blackeye:
Allemaal te zien hoe je het bekijkt.
Davey is bij het podium gebleven en is spaarzaam omgegaan met zijn kogels. De anderen zijn allemaal het bos ingerend en zijn erop los beginnen schieten. Eline had uiteindelijk zelfs geen kogels meer.
Davey koos voor de vrijstelling maar ook voor het geld, de rest dacht alleen aan de vrijstelling.

astridm07 mar 2017, 20:49

287
jo.engelen schreef: ... ze hadden de vraag anders moeten stellen! Ik heb dat schilderij zelf gezien van Monet in het musée d'orsay
Niet alleen hebben zowel Manet als Monet dezelfde titel gebruikt, maar de toevoeging 'Franse meester' in de vraag slaat ook op allebei. Bovendien zijn het ook nog eens tijdgenoten, dus de vraag liet echt teveel ruimte voor interpretatie. Met de toevoeging 'als eerste' was de vraag wel goed geweest en was er maar één juist antwoord mogelijk, Manet.
Ik gokte toevallig wel goed, omdat een vriendin er net een legpuzzel van had gemaakt. 🙂

weyns196008 mar 2017, 08:33

426
fréderic.chevalier schreef:Ik vond het vreemd dat Robin niet v zijn plaatje kwam. Volgens mij een makkelijke vraag vr iemand die koers volgt.
En dan Sam overdreven beschuldigen omdat hij snel beslist bij een onmogelijke vraag. Die leeftijd weet je of weet je niet, dus waarom aarzelen?
Davey weet ook veel van sport; waarom spoorde hij Robin niet aan om van zijn plek te komen en de volgende vraag te nemen?
Ik vond dat de vragen niet gemakkelijk waren en dat het afgaan van die stofbom echt wel "moest". Bracht meteen animo bij iedereen en het was leuke TV. Toch?

weyns196008 mar 2017, 08:34

426
astridm schreef:Niet alleen hebben zowel Manet als Monet dezelfde titel gebruikt, maar de toevoeging 'Franse meester' in de vraag slaat ook op allebei. Bovendien zijn het ook nog eens tijdgenoten, dus de vraag liet echt teveel ruimte voor interpretatie. Met de toevoeging 'als eerste' was de vraag wel goed geweest en was er maar één juist antwoord mogelijk, Manet.
Ik gokte toevallig wel goed, omdat een vriendin er net een legpuzzel van had gemaakt. 🙂
Deze hele proef met de verwarrende en soms moeilijke vragen sterkt me in mijn idee dat deze proef "moest" mislukken.

weyns196008 mar 2017, 08:42

426
doris-roland.descamps-dierendonck schreef:ik dacht dat annelies soms quizzen organiseerde, dan begrijp ik niet dat ze zo'n redelijk gemakkelijke vragen niet kon beantwoorden, en tevens ook nog verwarring bracht bij haar medespelers...marie curie, een wetenschapster, wat heeft zij nu te maken met de nobelprijs literatuur....?ik denk al enkele weken dat annelies de mol is. ze blijft in het spel, week na week.....ze moet er alleen maar voor zorgen dat er geen geld in het laatje komt he, voor de rest.....
Ik vind de winnaars van een nobelprijs niet altijd een vanzelfsprekende keuze, hoor. Er hebben er bijvoorbeeld enkelen de nobelprijs voor de vrede gekregen terwijl / nadat ze oorlog voerden, of omdat het een zogezegd politiek correcte keuze was. En kreeg een zanger een nobelprijs voor literatuur, dacht ik-hij kan mooie teksten hebben gemaakt, maar volgens mij is literatuur toch nog iets anders. Ik volg de nobelprijzen niet maar er zijn ongetwijfeld nog wel meer "rare" gevallen te vinden.
Als je in een quiz/proef een antwoord kent, is het "gemakkelijk", maar als je het antwoord niet kent, is het een moeilijke vraag en zijn foute antwoorden niet noodzakelijk een teken dat je aan het mollen bent en kan je heel zeker overkomen van je zaak, zelfs al gaf je een fout antwoord.

Noptje09 mar 2017, 00:30

181
weyns1960 schreef:Davey weet ook veel van sport; waarom spoorde hij Robin niet aan om van zijn plek te komen en de volgende vraag te nemen?
Ik vond dat de vragen niet gemakkelijk waren en dat het afgaan van die stofbom echt wel "moest". Bracht meteen animo bij iedereen en het was leuke TV. Toch?
Robin gaf zelf aan, volgens mij, dat hij van het nieuwe onderwerp niks kent. Daardoor wou hij er dus ook niet van af gaan, zelfde reden waarom Hans er niet af wou.

ex-molinator09 mar 2017, 00:53

3483  Uma
weyns1960 schreef:Deze hele proef met de verwarrende en soms moeilijke vragen sterkt me in mijn idee dat deze proef "moest" mislukken.
De vraag met Manet/Monet was in ieder geval één met hoge waarschijnlijkheid op een fout antwoord. Het blijft altijd een kans van 1/3 onafhankelijk van de kandidaat, verhoogd tot 1/2 als je weet dat het of Manet of Monet is. In dergelijk geval (wanneer 2 antwoorden dicht bij elkaar liggen en verwarring veroorzaken) kies je het best altijd het eerste antwoord dat in je opkomt.
We hebben de laatste 3 vragen ook niet gehoord - wie weet wat daar nog tussen zat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9