Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

katrin.schäfer18 apr 2018, 13:04

24
Als er in MacBeth een Mol zit dan is dat toch eerder Lady MacBeth?

Klaartje18 apr 2018, 13:26

2245  Uma
katrin.schäfer schreef:Als er in MacBeth een Mol zit dan is dat toch eerder Lady MacBeth?
Mja, in zekere zin heb je gelijk, het is maar hoe je het bekijkt. Lady Macbeth werkt natuurlijk samen met haar man om Macbeths tegenstanders te vergiftigen op een bapaald moment en is op de hoogte van al hetgeen Macbeth uitspookt om zijn ambities (en die van haar) waar te maken.

Het is wel lady Macbeth die al slaapwandelend op een bepaald moment van het stuk aan haar dokter vertelt wat zij en haar man allemaal op hun kerfstok hebben.

Mijn associatie Macbeth-De Mol was ook maar de vrucht van wat fantasierijk doordenken. 🙂

In dat opzicht vind ik de link met dat boek van Agatha Christy hier hoger aangehaald, veel leuker: onbetrouwbare dokters in een bejaardentehuis. Dokter Steve werkt in een bejaardentehuis!

Cedric18 apr 2018, 14:00

2834  Uma
Vorig jaar Twitter gebruikt met tips (de tijdstippen), nu Instagram. Het zou wel mooi zijn. Erg leuke theorieën in dit topic!

Frolva18 apr 2018, 14:51

2204
slaxx.gaming schreef:Zeer toevallig dat Gilles De Coster dan net beslist om een stuk uit Macbeth te citeren.

Een van de donoren : Mr. Baha
Om van te smullen, zulke ontdekkingen. 😉

Maar de link met Baha is - voor mij - te ver gezocht.
Alsof ze kunnen ontdekken dat iemand met dezelfde naam donateur zal zijn van een opera die in première gaat op de dag dat de eerste aflevering zal worden uitgezonden.

Desalniettemin, goed gevonden. 👍🏻

karl.leenknegt18 apr 2018, 15:00

45
karl.leenknegt schreef:"By The Pricking Of My Thumbs" is een boek van Agatha Christie over dokters die niet te vertrouwen zijn in een rusthuis. (bron)....
Steve is dus werkelijk dokter in een rusthuis. Dat zegt hij in aflevering 1. (13'40").
Een duidelijkere hint uit een Instagrampost is volgens mij niet mogelijk.
Steve is de mol. *drops mic*

Afbeelding

chicawah.janssen18 apr 2018, 15:07

8153
Zou dan toch mijn eerste verdachte de mol zijn?

Frolva18 apr 2018, 15:33

2204
Mij lijkt dit vooralsnog (alweer) het bewijs dat dit forum beter is dan het vinden van verborgen hints dan de makers van het programma in het maken ervan. 😉

chicawah.janssen18 apr 2018, 15:41

8153
Frolva schreef:Mij lijkt dit vooralsnog (alweer) het bewijs dat dit forum beter is dan het vinden van verborgen hints dan de makers van het programma in het maken ervan. 😉
Wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stok 😉

karl.leenknegt18 apr 2018, 15:50

45
Frolva schreef:Mij lijkt dit vooralsnog (alweer) het bewijs dat dit forum beter is dan het vinden van verborgen hints dan de makers van het programma in het maken ervan. 😉
Hey @woestijnvis. Huur mij gerust in voor de ARG meta-game van volgend jaar 😉

Kleintje18 apr 2018, 15:53

125  Sven
Het zou me niet verbazen als ze soms hints zien voorbijkomen van de mol die niet bewust gedaan waren, maar wél goed gevonden waardoor ze die op 't eind van het seizoen gebruiken 😂

commisaris Witse18 apr 2018, 19:43

260
En ik ga er hier nog een schepje bovenop doen :mrgreen:
"Something wicked" is ook een zin uit het liedje Double Trouble uit de Harry Potter film The prisoner of Azkaban. En die werd geregisseerd door de Mexicaan Alfonso Cuaron 😃

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9