Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Mollenjager-DT18 mar 2019, 19:55

767  Yens
Of er nu een klok inzit of niet, zoals hier al terecht op voorhand opgemerkt is, wisten ze dat het geldbedrag om de 10 min wegtikte en ze dus nog zeker 5 min konden blijven wachten. Het blijft een rare zet om meteen na het verspringen van het geldbedrag naar Gilles te willen gaan.

Klopgeest19 mar 2019, 11:13

8
In de nabespreking heeft Joeri het plots over 'steengoed zijn'.

In Noord-Limburg wordt dit echt nooit uitgesproken en zeggen we altijd kei-goed. Kwam er ook zeer onnatuurlijk uit..

Frolva19 mar 2019, 11:32

2204
Dus?

😉

FlightWolf2394919 mar 2019, 11:37

183
Ik stoor mij er persoonlijk vrij hard aan dat de sterke groep zo denigrerend doet over de zwakke groep. Dat kunnen ze niet, daar denken ze niet aan, zo vlug gaan ze niet zijn,...
Maar bon. Bij de opdracht van de bruine zeep, zou het gelukt hebben om de 2 buitenste personen op het gras te laten lopen, en de andere 3 omhoog te trekken op de helling? Of mocht dit niet? :p

chicawah.janssen19 mar 2019, 11:58

8153
Ik vond het ook een beetje overdreven, maar soit.
Ik denk dat jouw oplossing niet mocht.

FlightWolf2394919 mar 2019, 12:01

183
Ik had het toch overwogen denk ik.. aangezien de aanwijzing gewoon is dat ze hoog moeten geraken, en er niet bijstaat hoe en wat wel/niet mocht 😃

chicawah.janssen19 mar 2019, 12:06

8153
De uitleg die de kandidaten krijgen is altijd veel uitgebreider dan wat wij te horen krijgen. Er zijn in het verleden nog al opdrachten geweest waarvan je dacht "waarom hebben ze dat nu niet gewoon op die manier gedaan, dat was toch veel eenvoudiger en had een kans op slagen".

Frolva19 mar 2019, 12:29

2204
FlightWolf23949 schreef:Bij de opdracht van de bruine zeep, zou het gelukt hebben om de 2 buitenste personen op het gras te laten lopen, en de andere 3 omhoog te trekken op de helling? Of mocht dit niet? :p
Of gewoon vanaf de kant het hoogste bedrag pakken. :albino:
Domme kandidaten. :mrgreen:

Zoals reeds opgemerkt: de spelregels zijn (vaak) iets ingewikkelder dan wat wij te horen krijgen.

anja.mathijs19 mar 2019, 14:10

391  Uma
Denk ook, na Liesbet als afvaller gehoord te hebben, iedereen liegt en in het verlengde denk ik dat er al veel bezig zijn met nepmollen!
Wat het ons niet makkelijker maakt..

masterveecee20 mar 2019, 08:27

3547  Sven
FlightWolf23949 schreef:Ik had het toch overwogen denk ik.. aangezien de aanwijzing gewoon is dat ze hoog moeten geraken, en er niet bijstaat hoe en wat wel/niet mocht 😃
Dat is eentje voor achteraf als GDC een oplijsting maakt van wist-je-datjes: "Wist je dat de kandidaten eigenlijk gewoon langs de zijkant mochten lopen bij de schans met bruine zeep maar het niet deden?"

tom.hoebrechts20 mar 2019, 08:53

20
Mollenjager-DT schreef:Of er nu een klok inzit of niet, zoals hier al terecht op voorhand opgemerkt is, wisten ze dat het geldbedrag om de 10 min wegtikte en ze dus nog zeker 5 min konden blijven wachten. Het blijft een rare zet om meteen na het verspringen van het geldbedrag naar Gilles te willen gaan.

Tijdens de uitzending maakte ik ook onmiddellijk die bedenking. Maar tijdens de eliminatieronde laten ze zien dat de zwakke groep binnen komt op 2000euro. Volgens mij speelt de tijd niet echt op die manier een rol maar moesten ze op hun klok 1250 euro of beter hebben. Dus eig kon zelfs de zwakke groep trager zijn en toch de proef nog winnen omdat ze dan in hetzelfde blokje zaten.
Zou anders heel raar zijn als je daar toch staat te wachten en niemand die bedenking maakt : we wachten nog 9min extra wnt dat maakt geen verschil.

masterveecee20 mar 2019, 09:29

3547  Sven
is typisch mollengedrag: zorgen dat er minder geld verdient wordt, maar dan ook niet te hard tegen de groep in gaan en ze laten doen als het alsnog kan mislukken (dat ze net dat iets te vroeg waren)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10