Het enigste is dat Gilles DC dat kan tonen dat het open eigenlijk voor niks is geweest...
Vond het iets raars...
masterveecee schreef:Kan er mij iemand uitleggen waarom begod het kaartje met de naam van de Mol in een verborgen luikje zat, terwijl er toch totaaaaaaaal niemand er aan zou denken om die zijkant binnenin omgekeerd te steken om het luikje te openen???Begrijp het ook niet zo goed.![]()
Het enigste is dat Gilles DC dat kan tonen dat het open eigenlijk voor niks is geweest...
Vond het iets raars...
Frolva schreef:We weten nu hoe het gelopen is, maar het had (misschien) anders kunnen lopen.Helemaal akkoord, ik denk dat de makers hadden verwacht dat iemand die doos zou opendoen. Als die dan de kaartjes met alle namen had gevonden, zou die wel serieus teleurgesteld zijn. Als dan de dag erna Gilles liet zien dat de naam met de mol er wel degelijk in zat, zou dat wel goeie tv geweest zijn. Waarschijnlijk hebben ze het nu toch laten zien hoe het systeem werkte om de kunde van de makers van de doos in de verf te zetten
Degene die de doos had geopend zou zich 'gefopt' gevoeld hebben, maar de anderen zouden denken dat hij/zij (of is het hij/zei?) de identiteit van de mol kent.
Het meest vreemde vind ik nog dat Salim zegt dat hij geïnteresseerd is om te kijken. Als dat zo is, zeg dat dan toch niet!
chicawah.janssen schreef:Je kon toch verwachten dat er een twist was. Ze zouden nooit zomaar de naam van de mol te grabbel gooien.Absoluut, dat is telkens de bedoeling van zo'n "acties". Toen Robin in die boekjes is gaan kijken, wou Davy (als ik me niet vergis) ook op wacht gaan staan (en heeft het dan uiteindelijk niet gedaan), maar de sfeer is sowieso verpest. Ook levert het de "pleger" niet veel op. Nu zou dat zo geweest zijn en bij Robin uiteindelijk ook, want door zijn actie heeft hij nog steeds niet de finale gehaald. Zo'n acties zijn er puur in gestoken om in te grijpen in de groepsdynamiek (volgens mij).
Als het de bedoeling was dat iemand de doos opende (geld uit de pot), dan is het raar dat ze niet iedereen een kamer alleen gegeven hebben.
De mol had kunnen wachten tot iemand de doos opende en het zelf doen als niemand het deed (uit het dagboek leid ik af dat dat ook zijn/haar bedoeling was). Had een kandidaat de doos geopend, dan hadden ze dat getoond (cfr. Robin die in de mol boekjes keek). Had de mol de doos geopend, dan hadden ze alleen gezegd dat iemand de doos geopend had.
Met in beide gevallen boosheid en wantrouwen in de groep als gevolg.
chicawah.janssen schreef:Je kon toch verwachten dat er een twist was. Ze zouden nooit zomaar de naam van de mol te grabbel gooien.Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Jansen schreef:Absoluut, dat is telkens de bedoeling van zo'n "acties". Toen Robin in die boekjes is gaan kijken, wou Davy (als ik me niet vergis) ook op wacht gaan staan (en heeft het dan uiteindelijk niet gedaan), maar de sfeer is sowieso verpest. Ook levert het de "pleger" niet veel op. Nu zou dat zo geweest zijn en bij Robin uiteindelijk ook, want door zijn actie heeft hij nog steeds niet de finale gehaald. Zo'n acties zijn er puur in gestoken om in te grijpen in de groepsdynamiek (volgens mij).
masterveecee schreef:Kan er mij iemand uitleggen waarom begod het kaartje met de naam van de Mol in een verborgen luikje zat, terwijl er toch totaaaaaaaal niemand er aan zou denken om die zijkant binnenin omgekeerd te steken om het luikje te openen???Als ik was gaan kijken, dan was ik waarschijnlijk eerst teleurgesteld, maar ik had sowieso de hele kist doorzocht.![]()
Vond het iets raars...