Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Jansen23 mar 2020, 17:38

3423  Yens
OK, ik begrijp je redenering 😉

armide.lully24 mar 2020, 12:29

20
Waarde mollloten,

Mijn excuses als dit al ergens staat, maar heb het niet gevonden.

Wat mij is opgevallen aan de verdenkingen, in combinatie met het dagboek van de mol:
"Niemand heeft mijn naam gevonden. Niemand weet wie ik ben."
Zou inderdaad kunnen impliceren dat niemand nog gestemd had op de mol (zoals ergens aangehaald op het forum).
Ik heb eens de verdachtmakingen opgesomd van de 2 eerste afleveringen, ze worden zo in beeld gebracht:
AFL 1
Gilles--> hoogste en laagste bod niet verdacht (dus Bart en Christian)
Salim--> een man (of misschien Alina/Jolien)
Jolien--> Laure
Laure--> iedereen/Bruno
Bruno--> Alina
Alina--> Salim
Els--> Christian
Dorien--> Christian
Christian--> Dorien
Bart--> noemt geen naam

AFL 2
Bart--> noemt geen naam
Els--> Salim
Alina--> Jolien+Laure
Bruno--> Laure+Alina
Christian-->Els
Salim-->Dorien
Jolien-->Alina
Laure-->Christian
Dorien--> Bruno

Hierna komt het dagboek van de mol. "Niemand weet wie ik ben."
Welke naam is er geen enkele keer vernoemd? Bart 😎
Opvallend is ook dat Bart zelf als enige geen namen genoemd heeft.

Aflevering 3 fnuikt mijn theorie volledig:

Salim-->Laure
Alina--> Laure
Bart--> Salim
Laure--> Jolien
Christian--> Bart
Jolien-->Alina
Salim--> 'zit er boenk op'
Bart--> 'zit er boenk op'

Nu brengen ze voor het eerst iemand in beeld die Bart verdenkt (Christian). En ook Bart benoemt een verdachte (Salim).
Benieuwd naar het volgende dagboek! 🙂

Andy Lemmens06 apr 2020, 18:25

70  Bert
Mollenjager-DT schreef: Maar waarom gaat iedereen er hier vanuit dat Bart al 3 weken op dezelfde persoon inzet of zeker weet wie we mol is. Je kan daar over speculeren, maar zekerheid heb je daar nooit over. Thibault uit het seizoen van Argentinië zat ook zogezegd al vanaf het begin juist, tot bleek dat hij toch fout was... Zeker het specifieke dat Bart al 3 weken op 1 persoon zit, vind ik raar en nergens op slaan. Vanwaar haal je die informatie?
Omdat Bart 2uitzendingen geleden zei "Als ik mis ben heb ik NUL mensenkennis".

Vorige week uit zijn eigen een pasvraag afgegeven.

Hij is zeker of Is zelf de mol.

Zico06 apr 2020, 19:34

30
BeaVer schreef:Heel juist! Bart wordt precies niet alleen door ons, maar ook door de medekandidaten als übermensch gezien.
Zelf in de aflevering wordt Bart zijn pijl niet in discussie gebracht, ook al wordt die vraag wel op een bepaald moment gesteld. Dus waarom was Bart zijn pijl totaal geen optie om af te schieten?
Volgens mij zit Bart niet op de goede mol en was dit een harde reality check.
De rest van de kandidaten verdenken hem overduidelijk en zitten er ook allemaal naast, ondermeer daarom zit hij er nog steeds in en werd zijn naam niet vernoemd in het afschieten van de pijlen.

Anomolie06 apr 2020, 19:51

64  Uma
Volgens mij zit Bart niet op de goede mol en was dit een harde reality check.
De rest van de kandidaten verdenken hem overduidelijk en zitten er ook allemaal naast, ondermeer daarom zit hij er nog steeds in en werd zijn naam niet vernoemd in het afschieten van de pijlen.
Zico, verklaar u nader aub.
Ben geïnteresseerd in uw denkpatroon.

BeaVer06 apr 2020, 20:01

1293  Uma
Zico schreef:Volgens mij zit Bart niet op de goede mol en was dit een harde reality check.
Dat iedereen er naast zit, daar geloof ik niet in. Er is altijd die ene persoon die de mol heel snel door heeft. Dat zal dit jaar niet anders zijn dan andere jaren. Misschien is dat Bart toch, maar misschien ook niet. Time will tell.

Cedric06 apr 2020, 20:05

2834  Uma
BeaVer schreef:Er is altijd die ene persoon die de mol heel snel door heeft. Dat zal dit jaar niet anders zijn dan andere jaren.
Ik ga ervan uit dat dat Dorien is dit keer. De Annelies van dit seizoen. Amper inbreng in de opdrachten, maar wel door een of andere toevalligheid snel doorhebben wie de Mol is.

The hunter06 apr 2020, 20:24

282  Uma
Cedric schreef:Ik ga ervan uit dat dat Dorien is dit keer. De Annelies van dit seizoen. Amper inbreng in de opdrachten, maar wel door een of andere toevalligheid snel doorhebben wie de Mol is.
Dat zou wel eens kunnen. En sinds ze het doorheeft, gedraagt ze zich ook regelmatig lichtjes opzichtig verdacht om andere kandidaten op een dwaalspoor te brengen.

Jay-Lo06 apr 2020, 20:25

1690  Sven
Zico schreef:Volgens mij zit Bart niet op de goede mol en was dit een harde reality check.
Zou best kunnen, maar ik denk dat iemand toch al goed zit, en evenals Cedric denk ik dat die persoon Dorien heet. En waarom ik dat denk heeft alles te maken met de laatste eliminatie.

Mollenjager-DT06 apr 2020, 22:46

767  Yens
Andy Lemmens schreef:Omdat Bart 2uitzendingen geleden zei "Als ik mis ben heb ik NUL mensenkennis".

Vorige week uit zijn eigen een pasvraag afgegeven.

Hij is zeker of Is zelf de mol.
Dat is dus gewoon een kandidaat die heel zeker van zijn stuk is, maar wat daarom nog niet wil zeggen dat hij ook echt op de juiste mol zit. Zoals ik eerder al zei, was dat ook het geval met Thibault in Argentinië die ook een slimme kandidaat was die 100% zeker was van zijn mol. Bertrand van Zuid-Afrika kreeg zelfs een tweede kans maar toch bleef hij heel zelfzeker van zijn mol, waarna hij toegaf dat hij ook NUL mensenkennis had, zoals jij hier zegt.

En dat van die pasvraag kan inderdaad zijn omdat hij zelf zeker is van zijn mol, maar het is altijd in zijn voordeel om zelf 'maar' 2 pasvragen te hebben en maar 2 andere kandidaten die er iets meer hebben dan dat er nog 4 andere kandidaten 2 pasvragen hebben. Zo verzekerde hij zich ook van de pasvragen tegenover Christian, die ook een deal wou sluiten met Salim en Dorien, maar daarover is al genoeg geschreven in het geschikte topic denk ik.

Ik zie dus nog steeds niet in waarom iedereen ervan uitgaat dat Bart het (al lang) weet of hij de mol is.

Andy Lemmens06 apr 2020, 23:10

70  Bert
Mollenjager-DT schreef: Dat is dus gewoon een kandidaat die heel zeker van zijn stuk is, maar wat daarom nog niet wil zeggen dat hij ook echt op de juiste mol zit. Zoals ik eerder al zei, was dat ook het geval met Thibault in Argentinië die ook een slimme kandidaat was die 100% zeker was van zijn mol. Bertrand van Zuid-Afrika kreeg zelfs een tweede kans maar toch bleef hij heel zelfzeker van zijn mol, waarna hij toegaf dat hij ook NUL mensenkennis had, zoals jij hier zegt.

En dat van die pasvraag kan inderdaad zijn omdat hij zelf zeker is van zijn mol, maar het is altijd in zijn voordeel om zelf 'maar' 2 pasvragen te hebben en maar 2 andere kandidaten die er iets meer hebben dan dat er nog 4 andere kandidaten 2 pasvragen hebben. Zo verzekerde hij zich ook van de pasvragen tegenover Christian, die ook een deal wou sluiten met Salim en Dorien, maar daarover is al genoeg geschreven in het geschikte topic denk ik.

Ik zie dus nog steeds niet in waarom iedereen ervan uitgaat dat Bart het (al lang) weet of hij de mol is.
Tja zo kan je bezig blijven.Of hij echt 100% zeker is van zijn mol zullen we misschien nooit weten tenzij GDC op het einde zegt..."Bart jij zat al snel op het juiste spoor".
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14