Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

elkemol07 apr 2020, 22:01

654
maxime.schaffers schreef:Door te bellen met de andere kandidaten, waarin ze zeiden dat het echt heel moeilijk was.
ok, ik was meer aan het denken hoe ze geïnformeerd zou kunnen worden door de crew.
Denk je dat de andere kandidaten echt gezegd hebben of het gelukt was of niet, naast 'het is moeilijk'?

maxime.schaffers07 apr 2020, 22:06

8
Ja daarom denk ik eerder nummer 2.
Ik denk inderdaad niet dat Alina en Bart gaan gezegd hebben 'sowieso niet gelukt'.
Wat denk je van 2e redenering?

elkemol07 apr 2020, 22:24

654
maxime.schaffers schreef: 2) Denk eerder dat het deze redenering is: Samen met Alina en Christian gaan ze alle plekken bekijken en zoeken naar een goede plaats om een foto te trekken. Alina vraagt als eerste aan de man waarvan ze de boot mochten gebruiken of ze iets mocht vragen. Ik denk daarom dat Jolien zich 100% in deze opdracht heeft gesmeten omdat er op voorhand al een te goede plek was gevonden, dit was ook (vond ik duidelijk) de makkelijkste plek om een foto te trekken van de BV.
Mijn vraag komt dan ...als Jolien de mol zou zijn ,waarom zou ze dan die plek gekozen hebben?
We zien niet hoe de groepjes worden gevormd. Maar bij mijn weten probeert de mol zich toch op een plek te zetten waar het makkelijkste kan gesaboteerd worden. En dat is volgens mij toch niet op die plek.
Bovendien was Salim er niet bij toen de plekken werden gekozen, dus hij wist niet dat het op voorhand al een goede plek was.

Toen ze naar de bezoeker zochten zagen ze een vrouw die mss de vrouw van Bart zou kunnen zijn, maar volgens Jolien rookte. (Ik zag die vrouw niet roken, maar soit)
Ook geeft Jolien aan dat de vrouw van Bart waarschijnlijk niet rookt. Waarom zou ze dat doen, als ze daar evt nog wat kon saboteren en toch voor haar kiezen. Dan zou ik dat, moest ik de mol zijn, zeker niet gezegd hebben. Tenzij ze daar gelogen heeft, en toch dacht dat het Barts vrouw zou kunnen zijn en dat 'roken' verzonnen heeft (ik zag geen sigaret).

Ik zit niet in de Jolien-tunnel, en heb geen enkele reden om haar te verdenken. Maar ik kan helemaal mis zijn natuurlijk..

Torremolinos07 apr 2020, 22:38

264
Een kleine extra bedenking (ik zit wel een beetje in de Jolien tunnel):
Jolien, Alina en Christian moeten eerst verkenning gaan doen van de plaatsen. Bij de eerste 2 locaties vinden ze telkens een plaats in de hoogte met overzicht over de omgeving. We zien niet wiens idee dat oorspronkelijk is of wie het idee om in de hoogte te staan het meest doorduwt. Het lijken ook topplekken om in’t geniep foto’s te nemen. Maar... de mol zal wel geweten hebben vooraf ad BV met paraplu’s beschermd zou worden. Waardoor die ‘topplekken’ eigenlijk opeens heel slechte plaatsen waren. De mol heeft dus misschien al via de verkenning 2 kansen serieus geboycot. Bart had het alvast door...

Alleen de laatste locatie was een moeilijke. In die haven waren eigenlijk geen hoge locaties. Maar daar pushte Jolien Salim wel heel erg om toch maar zoveel mogelijk foto’s te nemen. Maar als het fototoestel werd opgemerkt door,de bodyguards, werd die afgenomen.

Jay-Lo07 apr 2020, 22:39

1690  Sven
Ik denk echt wel dat de mol foto's heeft gezien van het bezoek en weet wie te negeren. Als Jolien al de mol zou zijn zou ze weten dat de vriend van Dorien bij de bodyguards zit, en dus wel Salim aanzetten tot het nemen van een foto van "Barts vrouw".

maxime.schaffers07 apr 2020, 22:43

8
We zien hoe de groep van 'fotografen' en de groep van 'verkenners' worden gemaakt, maar toch niet hoe er wordt beslist wie welke locatie doet?
+ wat torremolinos zegt is een goed punt, door vorige kandidaten in de hoogte te zetten saboteert ze wel al een groot deel (moest ze de mol zijn)

Over de foto van de bezoeker van zogezegd de vrouw van Bart. Op dit punt hadden ze al een verkeerde foto van de broer van Christian, dus pro-actief op zoek gaan naar anderen bezoekers is niet onlogisch.

Jay-Lo schreef:Ik denk echt wel dat de mol foto's heeft gezien van het bezoek en weet wie te negeren. Als Jolien al de mol zou zijn zou ze weten dat de vriend van Dorien bij de bodyguards zit, en dus wel Salim aanzetten tot het nemen van een foto van "Barts vrouw".
Nee want ze hadden al een verkeerde foto van de broer van Christian

Cedric07 apr 2020, 23:46

2834  Uma
Jay-Lo schreef:Ik denk echt wel dat de mol foto's heeft gezien van het bezoek en weet wie te negeren. Als Jolien al de mol zou zijn zou ze weten dat de vriend van Dorien bij de bodyguards zit, en dus wel Salim aanzetten tot het nemen van een foto van "Barts vrouw".
Dat denk ik dan weer niet.
Enfin, de Mol zal wel foto's van de bezoekers gezien hebben, maar zal vooraf niet gebrieft zijn over welke bezoekers zouden worden ingezet.

Bij het eerste duo (Dorien-Christian) was het de mama van Alina.
Bij het tweede duo (Bart-Alina) was het de vriend van Salim.
Bij het derde duo (Salim-Jolien) was het de vriend van Dorien.

Dus telkens moet de te fotograferen bezoeker iemand zijn die het duo uiteraard niet kende.
Maar dat kon pas op de dag zelf beslist worden hé. Pas als je de duo's verdeeld hebt en weet wie welke locatie zal bemannen, kan je kiezen welke bezoekers zouden worden ingezet.

Getuige hoe bij het derde duo de vriend van Dorien als bodyguard werd gebruikt. Waren de groepen anders ingedeeld, dan was dit misschien de broer van Christian geweest in de plaats van de vriend van Dorien.

Dus de Mol zal misschien wel geweten hebben hoe de bezoekers eruit zagen, maar volgens mij niet welke bezoeker hij/zij eigenlijk moest op letten. Gewoon omdat er geen mogelijkheid was om te briefen hierover.

Holmes08 apr 2020, 13:56

395
Er zijn hier al een paar suggesties geweest over briefen van de mol tijdens deze proef.
Dat kon dus wel en is misschien ook gebeurd....

Kijk met wie de mama van Alina zit te babbelen (is dus wellicht iemand van de crew)
Afbeelding

En kijk wie toevallig (?) aan de boom gaat zitten waar Bart en Alina plaatsnemen....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

die persoon was dus ook naar plaats 2 getrokken
Afbeelding

Toeval of niet ?

Klaartje08 apr 2020, 14:03

2245  Uma
Als die vrouw iemand van de crew is, dan moeten Dorien, Christian en Bart die toch even goed herkennen als Alina?

Als Dorien en Christian toevallig daar iemand van de crew, die ze kennen, opmerken als ze zit te praten op het bankje met een onbekende vrouw, dan moeten er toch alarmbelletjes afgaan bij die twee?

Hetzelfde geldt voor Bart en Alina. Ik krijg de indruk, afgaande op het gesprekje tussen Alina en Bart over "die gaan daar ook zitten", dat geen van beiden die vrouw herkent als een crewlid.

Maar het blijft wel opvallend dat die vrouw daar op twee plekken opduikt, dat wel. Dus inderdaad, zoals jij je afvraagt, toeval of niet?

elkemol08 apr 2020, 14:39

654
Ik vind het in ieder geval ook wel heel toevallig en zeer goed opgemerkt. Bedankt hiervoor Holmes :mrgreen:

Zou er iemand van de crew meegaan, die zich onzichtbaar maakt voor de kandidaten maar vb 'figurant' speelt om subtiel tips door te geven aan de mol?
Misschien vergezocht...
Maar stel dat het niet zo ver gezocht zou zijn...(ja ik kan dit nu toch niet laten liggen hé).
Het was wel Bart die aangaf aan de boom te gaan zitten Hij loopt vrij zelfzeker naar die boom, terwijl Alina aangeeft om op het bankje te gaan zitten.
Ook zegt hij: je moet er niet mee inzitten, doe horen gewoon bij ons...dan valt het niet op. (als hij de mol zou zijn, liegt hij echt heel weinig, maar zegt hij gewoon zoals het is waardoor het allemaal niet opvalt. Dat doet hij volgens mij heel vaak)
Hij zit ook redelijk dichtbij die vrouw , ze kunnen als ze willen iets uitwisselen. Ik kan hier geen video's posten (een gifje van dat moment zou wel handig zijn). op 12:00
Daar kan je zien dat ze eventueel wel iets zouden kunnen uitwisselen. De vrouw draait zich daarna ook terug, evenals Bart.

Bart zegt op een gegeven moment ook tegen Alina, 'niet kijken hé'...volgens mij net op het moment dat ze iets uitwisselen (een tip voor de mol) met elkaar. kijk maar.

Het kan natuurlijk ook gewoon een vlaamse toeriste zijn die doorhad dat er een opname plaatsvond, en zin had om het van heel dichtbij mee te maken en een beetje te gaan luistervinken...

Afbeelding

Frolva08 apr 2020, 15:16

2204
Holmes schreef:Kijk met wie de mama van Alina zit te babbelen (is dus wellicht iemand van de crew)

En kijk wie toevallig (?) aan de boom gaat zitten waar Bart en Alina plaatsnemen....
Heel knap opgemerkt, Holmes! 👍🏻

Geen idee wat het te betekenen kan hebben, jammer genoeg. :mrgreen: