Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Karageorgos_13 apr 2020, 04:55

35  Uma
joeri.michiels schreef:Ik had wel een raar gevoel bij de "serieuze" blik van Jolien op Dorien en Bart in de wagen op het moment dat Alina nog niet in de wagen zat. Dorien en Bart zaten maar te lachen (oké Christian keek ook eerder serieus maar toch minder dan Jolien) terwijl Jolien (als evt mol, maar ik verdenk haar ook niet meteen) leek te denken: lap er komt geld binnen.
Ben even zo vrij geweest, deze reactie na te kijken want deze was me volledig ontglipt!

Afbeelding
Afbeelding

Jolien kijkt inderdaad erg serieus... hmmm... 😎

Afbeelding

Dorien: "Joehoe"
Jolien: "Kijk, ze loopt niet meer recht."

Afbeelding

Bart: "seg Komaan hé"
Jolien: "Slim gedaan"

Afbeelding
Afbeelding

Bart: "Dat goed doen hé"
Dorien: "Komaan hé Aline" (met een pedagogische vinger 😂 )

Afbeelding

Dorien: "volgens mij eu... Ik weet het niet."

--> Zowel Christian, Jolien en Bart houden haar met haviksogen in de gaten.

==> Die laatste reactie van Jolien doet me een beetje twijfelen. Even meegeven dat Jolien mijn mol is, en dat ze hier erg haar best doet om Alina verdacht te maken door haar reactie "slim gedaan". Ofwel zit ze op Alina, dan samen met Bart. Maar tot hiertoe blijf ik haar verdenken. 😛

chicawah.janssen13 apr 2020, 07:45

8153
Alina heeft al eens een dier gedood... want toen ze klein was, ging ze soms met haar vader op jacht om aan eten te geraken.

Alina is geboren in Almaty. Dat is een grote stad (het was vroeger zelfs de hoofdstad van Kazachtstan). Om te gaan jagen moet je je al een serieuze eind verplaatsen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat daar begin de jaren 2000 zoveel armoede en honger was dat men moest gaan jagen om aan eten te geraken.
Alina is naar België gekomen toen ze 3 jaar was. Welke vader neemt een kind van nog geen 3 mee op jacht?

Volgens mij heeft Alina daar zitten liegen. En heeft ze over nog wel meer dingen gelogen.

Ik vond die evenwichtsbalk eigenlijk nog vrij breed. Ik vraag mij af of de makers de kandidaten hier niet onderschat hebben. Niemand is eraf gedonderd, komaan!

Mer28 schreef:Ik vraag me af of de mol voor de reis begon heeft mogen liegen op al die vragen. Als mol zou ik dan namelijk op alles antwoorden dat ik het al gedaan heb zodat ik zo weinig mogelijk geld verdien. (Of antwoorden dat je alles nog niet hebt gedaan, maar dan zorg je ervoor dat de dans over de houten balk mislukt wat dus niet gebeurd is). Christian komt hier dus verdacht over, maar ook Alina.
Heeft de mol die lijst wel moeten invullen?

charlotte.deblauwe schreef:En zo snel mogelijk... Bart zit er van
Bij het begin maar hij lijkt daar snel moeite mee te hebben als hij weet dat hij moet wachten in de auto.. Stel dat hij niet de mol is wil hij liever aan tafel zitten (bij de kandidaten zoals hij ook niet wou dat ze op hem stemden tijdens de volksvertegenwoordiging
Bart beseft hoe belangrijk het is niet dronken te worden en alert te blijven. En hij weet ook wel dat hij niet gewoon in een auto zal moeten zitten wachten, maar ook iets zal moeten doen.
En ook:
Paraceta schreef:Of Bart kan - vanuit de veronderstelling dat hij een kandidaat is natuurlijk - door bob te zijn, ervoor gezorgd hebben dat de Mol alcohol moest drinken en zo misschien minder bewust dingen kon saboteren.
(Een mogelijke piste natuurlijk, geen idee of dit echt het geval was)

Cedric schreef:Bijvoorbeeld is het makkelijk te zeggen dat Alina het meeste geld heeft verdiend (50+350+350), maar anderzijds heeft zij ook het meeste geld NIET verdiend (50+100+100+200+200=650€) door op 5 vragen 'ja' te antwoorden.
Alina heeft volgens mij meer dan eens gelogen.

elkemol schreef:ik heb niet gezien waar Yevo dit heeft gepost, maar heel leuk, want ik stelde me die vraag ook al...hoe zit het hier op het forum op dat vlak. nice
Ik had nog maar 3 dingen gedaan en vond mezelf zodanig braaf dat ik dan ook maar aangeklikt heb dat ik al eens een gerecht teruggestuurd heb, terwijl ik eigenlijk alleen vroeg naar de noten in mijn salade (die bleken op) en een andere keer in een ander restaurant vroeg ik naar de olijven op mijn pizza (pizza werd meegenomen en keerde terug met olijven - heb ik die dan teruggestuurd?).

nicholas.vandenberghe schreef:Jolien verdenkt Alina al een hele tijd. Ze zit heel vaak samen met Alina in een proef, vandaag ook 2x bij de laatste 2, en analyseert telkens Alina haar reactie. Ook vandaag nadat ze voorgelezen had dat er maar één winnaar ging zijn. En toen Bart erop reageerde, keek Jolien opnieuw naar Alina en niet naar Bart. Volgens mij is dat de reden, maar zeker ben je natuurlijk nooit 🙂
Toen ze aan het ontbijt zaten en in de krant lazen dat er 3 fotografen nodig waren, zat Jolien naast Alina en stootte ze die al onmiddellijk aan met een teken van "dat gaan wij samen doen hé?".

Cedric schreef:Denk ik ook. Idem voor Bart die niet niet meer wilde dat Alina de loopproef zou doen zodra de groep vernam dat die proef allesbeslissend zou zijn.
Inderdaad.

Mollenjager-DT13 apr 2020, 08:18

767  Yens
floris schreef:Hoe cool zou het zijn te weten dat de mol de week voor het vertrek een datingsite heeft gebruikt, etc ... Zou ik echt de max vinden !!
Dat zou inderdaad leuk zijn om te zien! Wat dan heeft de mol het eerlijk gespeeld en niet gelogen over de stellingen, maar heeft die wel moeten liegen over hoe en wanneer die het gedaan heeft en er een verhaal rond verzinnen. Wat mij opnieuw bij mijn hoofdverdachte Alina brengt. Zoals chicawah hierboven al terecht opmerkt, vind ik sommige dingen zelfs met Alina's achtergrond soms wat te 'mooi' om waar te zijn. Afwachten dus...

annelies-a.-a..vanbelle13 apr 2020, 08:49

263
Vooral bij die politiecel was er zo'n momentje dat je de vreemde sfeer in de lucht voelde hangen... Je voelde ze allemaal denken van: wat vertelt ze nu weer...

Ik zit niet op Alina maar dit was verdacht + idd hoe ze haar in de gaten houden bij het op de balk lopen.

BeaVer13 apr 2020, 08:54

1293  Uma
chicawah.janssen schreef:Alina heeft al eens een dier gedood... want toen ze klein was, ging ze soms met haar vader op jacht om aan eten te geraken.

Alina is geboren in Almaty. Dat is een grote stad (het was vroeger zelfs de hoofdstad van Kazachtstan). Om te gaan jagen moet je je al een serieuze eind verplaatsen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat daar begin de jaren 2000 zoveel armoede en honger was dat men moest gaan jagen om aan eten te geraken.
Alina is naar België gekomen toen ze 3 jaar was. Welke vader neemt een kind van nog geen 3 mee op jacht?

Volgens mij heeft Alina daar zitten liegen. En heeft ze over nog wel meer dingen gelogen.
Wanneer was "toen ze klein was"?
Ziet ze haar vader nog?
Ze zijn 16 jaar illigaal geweest, maar daarna dus niet meer, dus misschien is ze in haar tienerjaren met haar vader gaan trekken en is het dan ook echt back to basic? Weinig/geen eten meenemen en kijken wat er daar te vinden valt?
Ik kan me niet voorstellen (als het waar is), dat het gaan kamperen is zoals Jolientje graag doet.

Jansen13 apr 2020, 08:56

3423  Yens
Volgens mij heeft de mol bij deze opdracht beslist om niet te mollen. Het ging tenslotte maar om kleine bedragen.

BeaVer schreef:Wanneer was "toen ze klein was"?
Ziet ze haar vader nog?
Ze zijn 16 jaar illigaal geweest, maar daarna dus niet meer, dus misschien is ze in haar tienerjaren met haar vader gaan trekken en is het dan ook echt back to basic? Weinig/geen eten meenemen en kijken wat er daar te vinden valt?
Ik kan me niet voorstellen (als het waar is), dat het gaan kamperen is zoals Jolientje graag doet.
Alina is 20 tijdens de opnames. Ze was 3 jaar toen ze in België toekwam en daarna 16 jaar illegaal in het land. Dat maakt dat ze 19 jaar was bij haar regularisatie. Met andere woorden dan heeft ze 1 jaar gehad om misschien met haar papa te gaan jagen. Lijkt me niet echt realistisch. Dus voor mij heeft Alina alvast over deze vraag gelogen.

BeaVer13 apr 2020, 09:04

1293  Uma
ah ok, Ik dacht dat Alina al wat ouder was. Verkeerd ingeschat.
Maar misschien is ze tijdens haar tienerjaren toch naar haar vader gegaan?

Ik zou het gewoon straf vinden als de mol hier mocht liegen terwijl GDC in de voiceover zei dat ze hier niet mochten liegen omdat ze op voorhand allemaal die vragenlijst hadden moeten invullen.

Jansen13 apr 2020, 09:18

3423  Yens
BeaVer schreef:Maar misschien is ze tijdens haar tienerjaren toch naar haar vader gegaan?
Theoretisch is dat mogelijk, maar dat zou toch een groot risico zijn. Het zou dan ook inhouden dat haar vader op de hoogte is dat ze illegaal in België verblijft. Het idee dat een vrouw met een kind van 3 haar land verlaat zonder haar man, doet me toch denken dat contact met die vader moeilijk is.

rolhad13 apr 2020, 09:24

434
BeaVer schreef:Ik zou het gewoon straf vinden als de mol hier mocht liegen terwijl GDC in de voiceover zei dat ze hier niet mochten liegen omdat ze op voorhand allemaal die vragenlijst hadden moeten invullen.
Idd..
Ik zou het gewoon belachelijk vinden moest de mol hier gelogen hebben. Ik verwacht dat dat dus niet gedaan is geweest.

Anders sloeg heel deze opdracht op niets.
Laatst gewijzigd door rolhad op 13 apr 2020, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

chicawah.janssen13 apr 2020, 09:25

8153
BeaVer schreef:ah ok, Ik dacht dat Alina al wat ouder was. Verkeerd ingeschat.
Het werd open en bloot gecommuniceerd dat ze 20 is en ze zegt het ook nog eens in haar flirt met de 80jarige discuswerper. :mrgreen:
BeaVer schreef:Maar misschien is ze tijdens haar tienerjaren toch naar haar vader gegaan?
Voor zover ik weet is Alina hier als driejarige aangekomen met haar ouders en gingen haar ouders vrij snel daarna uit elkaar. Ik denk niet dat ze vanaf dan nog veel contact had met haar vader. Ze zegt trouwens in aanwezigheid van haar mama dat haar mama alles was wat ze hier in België had en dat haar mama dus niet alleen haar mama maar ook haar papa, oma, opa, broer en zus was.
En eventjes terugkeren naar Kazachstan terwijl je hier op je papieren zit te wachten? No way! Terugkeren ja, maar wees er maar zeker van dat ze je daar dan houden voor de rest van je leven.

rolhad schreef:Ik zou het gewoon belachelijk vinden moest de mol hier gelogen hebben. Ik verwacht dat dat dus niet gedaan is geweest.
Maar de mol mag liegen. Altijd. Overal. Ja toch?

BeaVer13 apr 2020, 09:27

1293  Uma
chicawah.janssen schreef:Het werd open en bloot gecommuniceerd dat ze 20 is en ze zegt het ook nog eens in haar flirt met de 80jarige discuswerper. :mrgreen:
Juust. She was 12 years little than his granddaughter.
Laatst gewijzigd door BeaVer op 13 apr 2020, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

chicawah.janssen13 apr 2020, 09:27

8153
Jansen schreef:Theoretisch is dat mogelijk, maar dat zou toch een groot risico zijn. Het zou dan ook inhouden dat haar vader op de hoogte is dat ze illegaal in België verblijft. Het idee dat een vrouw met een kind van 3 haar land verlaat zonder haar man, doet me toch denken dat contact met die vader moeilijk is.
De papa was meegekomen naar België hoor, maar Alina's ouders gingen uit elkaar toen ze nog niet lang in België waren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7