Alina heeft al eens een dier gedood... want toen ze klein was, ging ze soms met haar vader op jacht om aan eten te geraken.
Alina is geboren in Almaty. Dat is een grote stad (het was vroeger zelfs de hoofdstad van Kazachtstan). Om te gaan jagen moet je je al een serieuze eind verplaatsen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat daar begin de jaren 2000 zoveel armoede en honger was dat men moest gaan jagen om aan eten te geraken.
Alina is naar België gekomen toen ze 3 jaar was. Welke vader neemt een kind van nog geen 3 mee op jacht?
Volgens mij heeft Alina daar zitten liegen. En heeft ze over nog wel meer dingen gelogen.
Ik vond die evenwichtsbalk eigenlijk nog vrij breed. Ik vraag mij af of de makers de kandidaten hier niet onderschat hebben. Niemand is eraf gedonderd, komaan!
Mer28 schreef:Ik vraag me af of de mol voor de reis begon heeft mogen liegen op al die vragen. Als mol zou ik dan namelijk op alles antwoorden dat ik het al gedaan heb zodat ik zo weinig mogelijk geld verdien. (Of antwoorden dat je alles nog niet hebt gedaan, maar dan zorg je ervoor dat de dans over de houten balk mislukt wat dus niet gebeurd is). Christian komt hier dus verdacht over, maar ook Alina.
Heeft de mol die lijst wel moeten invullen?
charlotte.deblauwe schreef:En zo snel mogelijk... Bart zit er van
Bij het begin maar hij lijkt daar snel moeite mee te hebben als hij weet dat hij moet wachten in de auto.. Stel dat hij niet de mol is wil hij liever aan tafel zitten (bij de kandidaten zoals hij ook niet wou dat ze op hem stemden tijdens de volksvertegenwoordiging
Bart beseft hoe belangrijk het is niet dronken te worden en alert te blijven. En hij weet ook wel dat hij niet gewoon in een auto zal moeten zitten wachten, maar ook iets zal moeten doen.
En ook:
Paraceta schreef:Of Bart kan - vanuit de veronderstelling dat hij een kandidaat is natuurlijk - door bob te zijn, ervoor gezorgd hebben dat de Mol alcohol moest drinken en zo misschien minder bewust dingen kon saboteren.
(Een mogelijke piste natuurlijk, geen idee of dit echt het geval was)
Cedric schreef:Bijvoorbeeld is het makkelijk te zeggen dat Alina het meeste geld heeft verdiend (50+350+350), maar anderzijds heeft zij ook het meeste geld NIET verdiend (50+100+100+200+200=650€) door op 5 vragen 'ja' te antwoorden.
Alina heeft volgens mij meer dan eens gelogen.
elkemol schreef:ik heb niet gezien waar Yevo dit heeft gepost, maar heel leuk, want ik stelde me die vraag ook al...hoe zit het hier op het forum op dat vlak. nice
Ik had nog maar 3 dingen gedaan en vond mezelf zodanig braaf dat ik dan ook maar aangeklikt heb dat ik al eens een gerecht teruggestuurd heb, terwijl ik eigenlijk alleen vroeg naar de noten in mijn salade (die bleken op) en een andere keer in een ander restaurant vroeg ik naar de olijven op mijn pizza (pizza werd meegenomen en keerde terug met olijven - heb ik die dan teruggestuurd?).
nicholas.vandenberghe schreef:Jolien verdenkt Alina al een hele tijd. Ze zit heel vaak samen met Alina in een proef, vandaag ook 2x bij de laatste 2, en analyseert telkens Alina haar reactie. Ook vandaag nadat ze voorgelezen had dat er maar één winnaar ging zijn. En toen Bart erop reageerde, keek Jolien opnieuw naar Alina en niet naar Bart. Volgens mij is dat de reden, maar zeker ben je natuurlijk nooit 
Toen ze aan het ontbijt zaten en in de krant lazen dat er 3 fotografen nodig waren, zat Jolien naast Alina en stootte ze die al onmiddellijk aan met een teken van "dat gaan wij samen doen hé?".
Cedric schreef:Denk ik ook. Idem voor Bart die niet niet meer wilde dat Alina de loopproef zou doen zodra de groep vernam dat die proef allesbeslissend zou zijn.
Inderdaad.
Proud PPP-er (Professioneel Paraceta- en Panamahoedfan)