Aflevering 4 en de bijhorende CDM heb ik nog niet gezien (ben er wel héél benieuwd naar), maar algemeen vind ik het toch al beter dan de vorige seizoenen..
'In den beginne' was het nog Gilles VB en Frances Lefebure. Met Frances die bij een apart tv-scherm "leuke" tweets behandelde. Frances was beter dan Elodie, maar dat rubriekje met die tweets hoefde niet. Voor mij zelfs nu nog altijd niet, want de tweets zijn zelden de goeie. Het doet me denken aan een aflevering een seizoen of 2 geleden waarin aan de afgevallen kandidaat (Gilles in seizoen 8?) de twittervraag werd gesteld wat hij vond van ananas op pizza... Het doet geen f*ck ter zake, dus waarom in godsnaam zo'n vraag? Laat de tweets maar voor wat ze zijn.
Het ganse cafésfeertje stoort ook een beetje, maar ik snap wel dat het past voor op tv, dat dan weer wel. Het is een leuk extraatje voor de ludieke Molkijker, minder voor de échte Molfans. Maar op die manier is er wel voor beiden een platform. De eerste groep kijkt naar CDM, de tweede komt hier naar het forum
Uiteindelijk waren de beste afleveringen van CDM die tijdens corona, toen er geen publiek was, er minder gezeverd werd, de analyses grondiger waren, et cetera. Denk aan Kaat die in Griekenland doorhad dat bij de parachutesprong de Mol gebrieft was geweest over de al dan niet keuze voor pasvragen. Dat mis ik wanneer de cafésfeer overheerst. Maar again, ik snap wel dat het past voor de gemiddelde tv-kijker.
Enne... Jammer voor Gilles VB, maar ik vind het toch beter met Dennis Xhaët eigenlijk.
Soit, ik kijk uit naar aflevering 4 en de gesprekken over de exit van ons aller Philippe. Ik hoor er in elk geval veel goeds over.