Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Elysia198511 apr 2018, 11:11

105
chicawah schreef:Aanname 1 denk ik. Volgens mij voelde Pieter zich ook schuldig tegenover de groep dat hij pasvragen kocht en wilde hij daarom niet het volledige bedrag spenderen.
Steve daarentegen deed zonder aarzelen en zonder scrupules al zijn geld op.
Eerlijk gezegd begint Steve mij tegen te vallen. Dat hij geen sfeermaker is, tot daaraan toe, niet iedereen is zo grappig als Jeffrey en zo spontaan als Lloyd. Pascale en Katrien zijn ook niet echt uitbundig, maar bij hen stoort mij dat niet. Heel veel gevoel voor humor lijkt Steve niet te hebben; door zijn introductiefilmpje (dochter onterfd) dacht ik nochtans van wel. Ik vind hem niet echt sociaal en dat stoort bij toch een beetje bij iemand die meedoet aan De Mol.
Ofwel is hij de mol en zo geconcentreerd bezig met zijn rol en bang om teveel te zeggen en door de mand te vallen, dat hij zich wat ongemakkelijk voelt en zich vaak nogal krampachtig gedraagt.
Ik ben blij dat iemand dit eens opmerkt. Ik wil niemand beoordelen in zo’n spel, want dat doet wat met een mens en mogelijk is Steve erg sympathiek in het echte leven, maar in dit spel vind ik hem noch als mol noch als kandidaat interessant. Als mol zou hij (net als Baha in mijn ogen) véél te doorzichtig zijn, en als kandidaat zonder scrupules ál het geld opdoen dat je is toe vertrouwd vind ik storend, vooral omdat hij in het begin erg tegen werkt, botweg ‘nee’ zegt op de vraag of hij zijn antwoord wilt zeggen, en dan zonder een schijn van schuldgevoel al het hem toe vertrouwde geld op doet. Als dat nu de enige proef was waarbij je dat gevoel krijgt, tot daar aan toe, maar hij komt echt consequent over op die manier...

chicawah.janssen11 apr 2018, 11:13

8153
commisaris Witse schreef:Alhoewel Steve verre van mijn favoriet is, denk ik toch dat veel komt omdat hij van origine Franstalig is... "Bon Jovi" en het veelvuldig gebruik van Franse stopwoorden bewijzen dat.
Dat zal ook wel meespelen. En als hij dan in het Nederlands "vloekt" dan is het met een uitspraak als "God in de hemel" :roll:

Taupe07711 apr 2018, 11:16

767  Yens
Elysia1985 schreef:Ik ben blij dat iemand dit eens opmerkt. Ik wil niemand beoordelen in zo’n spel, want dat doet wat met een mens en mogelijk is Steve erg sympathiek in het echte leven, maar in dit spel vind ik hem noch als mol noch als kandidaat interessant. Als mol zou hij (net als Baha in mijn ogen) véél te doorzichtig zijn, en als kandidaat zonder scrupules ál het geld opdoen dat je is toe vertrouwd vind ik storend, vooral omdat hij in het begin erg tegen werkt, botweg ‘nee’ zegt op de vraag of hij zijn antwoord wilt zeggen, en dan zonder een schijn van schuldgevoel al het hem toe vertrouwde geld op doet. Als dat nu de enige proef was waarbij je dat gevoel krijgt, tot daar aan toe, maar hij komt echt consequent over op die manier...
100% mee eens. Dan liever iemand zoals Robin vorig jaar die ook soms over de schreef ging maar op een positieve en veelal soms grappige manier. Wat een zonde dat hij niet weer mee mocht doen :mrgreen:

chicawah.janssen11 apr 2018, 11:17

8153
Klaartje schreef:Als gewone kandidaat weet Bahador niet wat de situatie van Jeffrey is. Hij weet niet wat Jeffrey heeft geantwoord op de vraag 'Heeft de mol kinderen?". Hij weet enkel wat hij zelf heeft geantwoord. Wat dat betreft verkeert Baha dus geheel in het ongewisse, hij kan dus niet weten of Jeffrey neen heeft geantwoord en of Jeffrey dus mogelijks de afvaller is. Hij weet enkel, in het geval dat hijzelf Ja heeft geantwoord op die vraag, dat hij zelf niet die afvaller is.
Hier ga je er vanuit dat het juiste antwoord "ja" is.
Er is hier al heel veel over geschreven en zowat iedereen is het ermee eens dat je niet weet wat het juiste antwoord is. Het is niet omdat Gilles zegt dat de afvaller "nee" geantwoord heeft dat het juiste antwoord "ja" is. De afvaller kan net zo goed deze vraag juist hebben en afvaller zijn omdat hij in totaal meer foute antwoorden gegeven heeft dan de anderen.

Klaartje11 apr 2018, 11:28

2245  Uma
chicawah schreef:Hier ga je er vanuit dat het juiste antwoord "ja" is.
Er is hier al heel veel over geschreven en zowat iedereen is het ermee eens dat je niet weet wat het juiste antwoord is. Het is niet omdat Gilles zegt dat de afvaller "nee" geantwoord heeft dat het juiste antwoord "ja" is. De afvaller kan net zo goed deze vraag juist hebben en afvaller zijn omdat hij in totaal meer foute antwoorden gegeven heeft dan de anderen.
Neen, daar ga ik niet vanuit. Of het antwoord 'neen" juist of fout, doet toch niks af aan het feit dat de afvaller neen heeft geantwoord. "De afvaller heeft neen geantwoord" is info die je als kandidaat gebruikt om je eigen situatie te beoordelen.

Wij weten niet wat het juiste antwoord op die vraag is. Dat schreef ik al in mijn allereerste post in dit topic, als ik me niet vergis. Ik noemde dat daar dacht ik "een schone twist" in deze opdracht.

bart.seghers11 apr 2018, 12:41

10
BELANGRIJKE TIP:
Eerder in deze rubriek vroeg ik hoe het zat na de verdeling van de geldkoffers. In welke volgorde werden de kandidaten bij Gilles geroepen om eventueel hun pasvragen te kopen?
Antwoord was van laag naar hoog. Dus beginnen met Katrien (€750) en eindigen met Lloyd.
Ik heb dit fragment nu herbekeken: dit klopt bijna, op 1 kandidaat na: Pascale.
De volgorde is: Katrien (750), Pascale (1500), Steve (1000), Joke (2000), Pieter (3000), Lloyd (6000).
De 2e reeks beelden, waarin men de antwoorden toont of ze al dan niet pasvragen kopen, zijn WEL in de correcte volgorde (Katrien, Steve, Pascale, Joke, Pieter, Lloyd).
De vraag is nu: waarom wisselt men het beeld van Steve en Pascale?
Steve kwam normaal gezien het eerst: hij kocht 2 pasvragen. Daarna Pascale.
Stel: Pascale = de mol. Dan moest zij op dat moment geen pasvragen meer kopen om de proef te doen mislukken. Geen €3000 meer. Zij kon hierdoor de verdenking(en) van zich afschuiven en als eerlijke kandidaat naar voor komen. Door haar eerst te monteren in de aflevering, lijkt het alsof ze dit oprecht niet heeft gedaan. Maar Gilles heeft haar gewoon ingelicht wat Steve al had gedaan op dat moment!
Soit, mijn tunnel naar Pascale is weer wat dieper geworden 😃

michiel.dewitte11 apr 2018, 12:48

53  Sven
Net nog eens herbekeken en enkele dingen vallen mij op en wou even wat weerwoord hebben dus hoop dat jullie mij tegenspreken of beamen wat ik zeg.

Ten eerste keek ik naar de mimiek van de kandidaten na het horen van het feit dat de afvallers neen had geantwoord. Meteen viel me op hoe baha begon nerveus te worden door met zijn benen te trillen en zijn uitdrukkingen. Steve had precies een zenuwinzinking net als Pieter die ook niet meer gerust was. Joke was ook niet al te zeker van haar stuk. Dit zijn dan volgens mij de mollen al niet.

Ik las veel over baha zijn uitzonderlijk gedrag in deze opdracht ten opzichte van vorige afleveringen en ik denk echt dat dit te wijten is aan stress omdat hij vreest om er uit te liggen. Hij weet echt met zijn stress geen blijf en dit zou ik toch niet goed vinden als mol die zijn koelte moet bewaren. Ook het feit dat hij met de koffer van nul meegaat is eerder uit sympathie en gevoel voor opoffering voor de groep dan dat hij de mol zou zijn. Hij schrikt ook in mijn ogen als GDC komt meedelen dat de kandidaten pasvragen konden kopen. Het is in mijn ogen ofwel de nieuwe Brad Pitt ofwel een oprecht zenuwachtige persoon in die situatie.

Ook viel mij het gedrag van Pascale, die weerom goede voorstellen doet als kandidaat om het op te lossen en niet zo goede voorstellen als mol doet zoals het loterij idee wat je als mol wilt vermijden.

Bij Katrien viel me dan weer op dat ze ijzig kalm was en geen pas vraag kocht (ze had maar 700 dus waarom er geen 200 van maken, dat maakt toch geen groot verschil). Het lijkt me alsof zij iets heeft gezien net zoals Annelies vorig jaar en daardoor zeker is van haar mol. Ik de proeven die ze deed waren het meeste bij haar Jeffrey (3x) Lloyd (2x) Pascale en Pieter (elk 1 keer) en de rest weet ik niet of er nog iemand bij haar zat eens. Jeffrey ligt eruit. Ik denk echt dat ze op Lloyd inzet na het basketballen en in de truck gezeten te hebben.

Het laatste wat me opviel is dat Lloyd (ik zit echter wel in mijn tunnel) totaal niet blij leek met de 6000 euro. Dit kan zowel betekenen dat hij als kandidaat schrik heeft om dit te verliezen of in mijn ogen als mol een klein gevoel te hebben van dju ik had die liever aan een onzekere kandidaat gegeven of aan de afvaller...

Ik heb nog bedenkingen die ik niet direct meer weet maar misschien door jullie reacties kom ik er weer op 😉

michiel.dewitte11 apr 2018, 12:55

53  Sven
bart.seghers schreef:BELANGRIJKE TIP:
Eerder in deze rubriek vroeg ik hoe het zat na de verdeling van de geldkoffers. In welke volgorde werden de kandidaten bij Gilles geroepen om eventueel hun pasvragen te kopen?
Antwoord was van laag naar hoog. Dus beginnen met Katrien (€750) en eindigen met Lloyd.
Ik heb dit fragment nu herbekeken: dit klopt bijna, op 1 kandidaat na: Pascale.
De volgorde is: Katrien (750), Pascale (1500), Steve (1000), Joke (2000), Pieter (3000), Lloyd (6000).
De 2e reeks beelden, waarin men de antwoorden toont of ze al dan niet pasvragen kopen, zijn WEL in de correcte volgorde (Katrien, Steve, Pascale, Joke, Pieter, Lloyd).
De vraag is nu: waarom wisselt men het beeld van Steve en Pascale?
Steve kwam normaal gezien het eerst: hij kocht 2 pasvragen. Daarna Pascale.
Stel: Pascale = de mol. Dan moest zij op dat moment geen pasvragen meer kopen om de proef te doen mislukken. Geen €3000 meer. Zij kon hierdoor de verdenking(en) van zic...
Mmmmh... Zeer goed opgemerkt! Ik zelf heb dit niet gezien bij het herbekijken. Ik zit in een andere tunnel dus kan misschien wat weerwoord bieden. Ik denk gewoon dat Pascale ja heeft geantwoord op die vraag omdat ze weinig stress symptomen toont wanneer ze horen dat de afvaller 'nee' heeft geantwoord op de welbewust vraag. Ook vind ik Pascale niet echt een mol verdachte omdat ze in de opdrachten niet altijd de beste molpositie inneemt in mijn gedachte. Zo koos ze bijvoorbeeld voor in de helikopter te zitten in de rabbit joke opdracht wat me nu wel de slechtste positie is in deze opdracht. Ook koos ze voor de onmogelijke sombrero opdracht. Verder kwam ze in aflevering 1 ook niet uit de kist wat mij nu ook niet de beste strategie als mol lijkt.

sophie.fastré11 apr 2018, 13:02

32  Bert
Ik zou het jammer vinden als Baha de mol is.
Heel die aflevering is gebaseerd om hem verdacht te maken

1) zegt als enige "nee" , rest zegt dat ze niet de mol zijn
2) luistert vooral naar Lloyd zijn antwoorden en doet af en toe wat mis
3) klungelt met de hydraulische krik
4) pakt 0€ koffer en doet verdacht

vind dit gewoon veel te veel verdenking in 1 aflevering
Hetzelfde geld voor Steve (al 2 afleveringen)

Klaartje11 apr 2018, 13:23

2245  Uma
Ik onthoud vooral uit Michiel Dewittes post hierboven: "Baha is de nieuwe Brad Pitt". 🙂

Voor de rest interpreteert Michiel Bahadors gedrag totaal tegenovergesteld aan hoe ik het interpreteer.

Maar die angst in Baha's ogen die Michiel ziet, zie ik helemaal niet bij GDC's mededeling. Integendeel zelfs, je ziet zijn blik zelfs niet veranderen, alsof GDC iets heel triviaals heeft gezegd zoals "we zijn hier nu op de luchthaven van Guanojuato" of "vier maal zes is 24". Ik zie totaal geen reactie bij Baha.

Taupe07711 apr 2018, 13:27

767  Yens
bart.seghers schreef:BELANGRIJKE TIP:

De 2e reeks beelden, waarin men de antwoorden toont of ze al dan niet pasvragen kopen, zijn WEL in de correcte volgorde .
Misschien heb je wel gelijk maar Katrien had 700 en niet 750 ... en dat tonen in verschillende volgorde is in verleden ook al gebeurd zonder een specifiek reden hoor. Zou moeten herkijken of het zo was.

Taupe07711 apr 2018, 13:28

767  Yens
Klaartje schreef:Ik onthoud vooral uit Michiel Dewittes post hierboven: "Baha is de nieuwe Brad Pitt". 🙂

Voor de rest interpreteert Michiel Bahadors gedrag totaal tegenovergesteld aan hoe ik het interpreteer.

Maar die angst in Baha's ogen die Michiel ziet, zie ik helemaal niet bij GDC's mededeling. Integendeel zelfs, je ziet zijn blik zelfs niet veranderen, alsof GDC iets heel triviaals heeft gezegd zoals "we zijn hier nu op de luchthaven van Guanojuato" of "vier maal zes is 24". Ik zie totaal geen reactie bij Baha.
Idem hier, Baha is kalm en cool tot en met imo
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 33