Jimmy schreef:Christian kan nooit een rood scherm gehad hebben: Hij was reeds zeker in de 3de ronde dat zijn pijl niet omgelegd ging worden (Jolien had reeds 3 stemmen en Dorien ging niet op Christian gestemd hebben). Waarom zou hij zijn positie dan verder in gevaar brengen? En als Christian wel een rood scherm had, dan had het geen enkele zin om van keuze te veranderen. (het resultaat zou toch steeds groen zijn)Aanvankelijk dacht ik dat Christian rood had. Toen Jolien hem het vuur aan de schenen legde, voelde hij nattigheid (hmmm... met vuur aan de schenen nattigheid voelen
Nu begon ik mij toch af te vragen of het niet Bart was die rood had.
En 5 minuten geleden kreeg ik volgende ingeving:
De meeste molloten zijn het erover eens dat Bart niet zijn eigen zelfzekere zelf was bij deze proef. Hij was verdacht stil. Maar Bart is waarschijnlijk de intelligentste en sluwste speler die ooit aan De Mol meedeed. We mogen niet vergeten dat voor hem De Mol niet Vlaanderen Vakantieland is en dat het geld hem geen moer kan schelen. Bij de skydivers had hij het over zaken omdraaien, maar die kan je ook weer omdraaien enz.
Stel nu eens dat hij groen had, maar zich opzettelijk zo afzijdig hield om de anderen te laten denken dat hij rood had. Leggen ze zijn pijl om: geen geld (zal hem worst wezen) én de 5 resterende vragen invullen (makkie voor hem want hij weet wie de mol is). De anderen blijven achter met vragen, twijfel, achterdocht en onzekerheid. En dat past goed in zijn kraam.
Pffff, ik heb de indruk dat ik probeer om iets uit te leggen, maar daar niet al te goed in slaag.