Je moet altijd bij Salim beginnen en dan naar beneden gaan.
Alle kandidaten kunnen het hoogste bod plaatsen, en de grens bepalen waar de mol over moet.
happyfello schreef:Door maar voor € 2.700,- te mollen - je bent het met me eens leuk - is dit voor velen op het forum een 'not done' scenario... Waarom ? De mol begint NU ! Wat moet de mol doen ? De proef bewust doen laten slagen ? De mol begint wel NU hé... niet op Meteora... NU.Voor mij is het misschien niet zo not done als voor andere mensen, maar ik zou het wel jammer vinden. Ik ga hier zeker niet roepen van wow als dat zo is ga ik het nooit meer kijken of iets dergelijks, daar is het programma veelste leuk voor. Maar de issue die ik er mee heb is dat de mol in deze opdracht een ongelimiteerd bedrag naar keuze uit de pot kan werken. Geen catch geen niks, de mol kan een ton uit de pot halen bij wijze van. Ook hebben de kandidaten geen mogelijkheid om het de mol moeilijk te maken, de mol 'free reign' geven vind ik niet de opzet van het spel. Ik zou deze opdracht dus altijd liever met een bepaalde catch zien. En daar zijn tal van dingen in te bedenken; Een max bod, het hoogste bod krijgt de vrijstelling maar het gemiddelde bod gaat uit de pot, een bod telt alleen als hij in de buurt van andermans bod zit en alleen dan kan je de vrijstelling winnen. Er zijn tal van opties bedenken, wat mij betreft moet het een psychologische opdracht zijn waarbij je moet inschatten wat de ander doet en daar op anticiperen om de vrijstelling te winnen. Gewoon 'ok je mag bieden zoveel je wilt en het hoogste bod wint' vind ik een matig concept, was het meer psychologisch geweest, dan was voor mij de mol pas echt begonnen
Als de meeste kandidaten/deelnemers ook zo geredeneerd hebben, dan zou hij inderdaad wel eens héél lang onder de radar kunnen blijven...
happyfello schreef:Dat vind ik niet... er zijn genoeg momenten waarbij de groep in 2 of 3 proeven wordt gesplitst en dan kun je als mol alleen maar je eigen deelproef saboteren of tegen zien gehouden worden. Trouwens als Bart met zijn kajak op een slakkegangetje zou gepeddeld hebben en niemand naar het eiland had kunnen brengen dan had ook niemand hem tegen kunnen houden... Toen Gilles destijds de proef deed met de metro en moet lopen (want hij amper deed; alleen voor de camera) heeft ook niemand hem kunnen tegenhouden... Men zit aan seizoen 8, men moet af en toe eens out of the box denken om met iets nieuws op de proppen te komen.Voor mij zijn al jouw voorbeelden dus anders dan deze opdracht. Ja inderdaad je gaat lang niet altijd met de hele groep zijn, maar er is minstens 1 iemand bij. En je bent onder de mensen, mensen kunnen conclusies trekken uit je acties. Stel dat Bart de mol is en onopvallend probeert de kajak te vertragen en jij ziet dat als kandidaat, dan kan jij hem daardoor gaan verdenken etc. Als Bart in deze opdracht 25k had geboden voor de vrijstelling, was het dan ook nog steeds oké? Ik zie mezelf als redelijk open minded en niet standvastig aan mijn meningen, altijd bereid aan te passen. Out of the box denken prima, maar zie mijn mening hierover helaas niet veranderen. Hoe dan ook is het probleem voor mij niet gigantisch, gewoon een mening dat er vanuit de productie gezien meer in deze opdracht zat