Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

corné.scheel24 apr 2020, 14:58

27
Voor mij persoonlijk is dit een opdracht waar geen conclusies uit te trekken zijn, dat wel doen is voor mij allemaal beetje at random proberen conclusies te zoeken. Ik kan voor elk geboden bedrag een reden bedenken waarom de mol het geboden heeft, zoeken naar geheime hints is niet zo mijn ding, dus ik trek geen verdere conclusies uit deze opdracht. Schijnbaar kijken we hier dus gewoon volledig anders tegenaan, wat uiteindelijk alleen maar leuk is. Enige mening die ik heb over deze opdracht is dat de opdracht voor mij matig is en het hele gebeuren over dat de mol wat mij betreft liever niet het hoogste bied (maar ik ook geen kandidaat wil afstrepen). Om op dit forum alleen maar mensen aan te treffen met meningen gelijk aan de mijne zou ik zeer saai vinden dus prima zo haha. (dit bericht is nog bedoeld als reactie op happyfello)
Laatst gewijzigd door corné.scheel op 24 apr 2020, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kevin.marin24 apr 2020, 15:07

8
happyfello schreef:Dat vind ik niet... er zijn genoeg momenten waarbij de groep in 2 of 3 proeven wordt gesplitst en dan kun je als mol alleen maar je eigen deelproef saboteren of tegen zien gehouden worden. Trouwens als Bart met zijn kajak op een slakkegangetje zou gepeddeld hebben en niemand naar het eiland had kunnen brengen dan had ook niemand hem tegen kunnen houden... Toen Gilles destijds de proef deed met de metro en moet lopen (want hij amper deed; alleen voor de camera) heeft ook niemand hem kunnen tegenhouden... Men zit aan seizoen 8, men moet af en toe eens out of the box denken om met iets nieuws op de proppen te komen.
Ik moet eerlijk toegeven dat als Bart de mol is ik hem dan in deze proef redelijk zwak vind. Terwijl hij in het spel zelf slim en sluw nadenkt bij alles en dat hij dan dit zou doen vind ik te simpel. Geen uitdaging als je maar kon afhalen wat jij wou.

Om terug te komen op de "maar 2700" extra van de pot. Dit klopt gedeeltelijk. Want het spel was niet geef maar het hoogste bod. Het was wel een vrijstelling waard! Dus ocharm Bruno zoveel bieden en niets krijgen. Dan zouden ze mogen tonen dat Bruno er toch uitlag en achter de schermen zijn vrijstelling kreeg xD. Zo niet was deze proef enkel om geld te besparen en berust het niet op de psychologische manipulaties van de mol tegenover de andere kandidaten.

Ik heb dit ergens nog al geschreven. Stel dat Bart (in deze stelling kandidaat) tijdens die proef door de mol (Alina of Jolien) werd gezegd dat het hoogste bod al €10.000 euro is. En hij daardoor die extra €200 deed voor de zekerheid. Dan spreken we hier van ene kant een psychologisch sterke mol en Bart een gedreven kandidaat die alles doet om te winnen. Dat zou de proef ook reden geven en de mol versterken verder in het seizoen.

Jay-Lo24 apr 2020, 15:26

1690  Sven
In de chat op het Nederlandse forum, die hier geplaatst werd door Vermoljoen zegt Gilles het volgende op een vraag over het hoge bod van Bart:

<+SpacyColours> Hoi Gilles, leuk dat je er bent en wat een fenomenaal seizoen weer! Mijn vraag: Als Bart de teller van het geldbedrag in de allereerste opdracht nog verder had laten doorlopen, hadden jullie dan ingegrepen?

<+Gilles> Dat is een uitstekende vraag SpacyColours. Maar Bart is uiteraard nog één van de drie mogelijke mollen. Dus ik ga er voorlopig niet op antwoorden. Maar je krijgt in de twee resterende afleveringen sowieso een antwoord op die vraag.
<+Gilles> Dus nog even geduld. Zondag... of de zondag erop!

Dus ik denk dat er nog een twist komt ivm dat bod.

schotte.jelle24 apr 2020, 15:31

143
Frolva schreef:Dat denk ik nu eerlijk gezegd niet.

Enige referentiekader is (zou moeten zijn :mrgreen: ) hoeveel de eindpot gemiddeld bedraagt.
Indien dat jaarlijks 500.000 euro is, dan zou die 10.200 niet overdreven zijn. Nu wel. 😉
Ik denk echt wel dat de kandidaten hun referentiekader in deze opdracht meespeelt... ik zie iemand die 1500€ per maand verdient geen 10000€ bieden...
Het is ook belangrijk bij het inschatten van wat je moet bieden als je ervoor gaat om het meeste te bieden...
In die zin is Alina haar bod verrassend, lees: verdacht, hoog ( als kandidaat )
Zij weet wat het is om "arm" te zijn, illegaal in een land,...
Dan vind ik het niet logisch dat zij dik 5000€ biedt...

corné.scheel24 apr 2020, 15:39

27
schotte.jelle schreef:Ik denk echt wel dat de kandidaten hun referentiekader in deze opdracht meespeelt... ik zie iemand die 1500€ per maand verdient geen 10000€ bieden...
Het is ook belangrijk bij het inschatten van wat je moet bieden als je ervoor gaat om het meeste te bieden...
oei ik had je post 'geliked' maar nu is ie aangepast naar iets waar ik het niet mee eens ben, gevaarlijk! Je eerste zin sluit ik mij in ieder geval wel aan, zal psychologisch gezien toch impact hebben wat je in je privé leven verdient denk ik

elkemol24 apr 2020, 15:41

654
JBB schreef:Subiet kunnen ze die 10200 euro nog terug verdienen 😲
en dan iedereen die om die reden Bart heeft uitgesloten totaal in de war :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

chicawah.janssen24 apr 2020, 15:45

8153
Maar wat je ook in het dagelijks leven verdient: je hoeft die vrijstelling niet te kopen met je eigen geld hé! Het bedrag gaat gewoon uit te pot.

Nu ik eraan terugdenk: wat het Jolien die, nadat ze de vraag "wat zou je ervoor overhebben" kreeg, vroeg "bedoel je... in geld?". :mrgreen:
SPOILER

BeaVer24 apr 2020, 15:48

1293  Uma
schotte.jelle schreef:Ik denk echt wel dat de kandidaten hun referentiekader in deze opdracht meespeelt... ik zie iemand die 1500€ per maand verdient geen 10000€ bieden...
En stel nu dat Alina dan toch niet de mol is?
Trouwens, ik denk dat Alina dat 'illegaal zijn' allemaal niet zo zwaar ervaren heeft als de meesten denken en aangezien zij het via de normale procedures hebben gedaan, zullen ze wel huisvesting en zo gehad hebben. Zoals ze eerder al zei: "eerlijkheid duurt het langst".
Die mama van haar heeft denk ik ook de botten uit haar lijf gewerkt om ervoor te zorgen dat Alina niets te kort kreeg.

corné.scheel24 apr 2020, 15:49

27
chicawah.janssen schreef:Maar wat je ook in het dagelijks leven verdient: je hoeft die vrijstelling niet te kopen met je eigen geld hé! Het bedrag gaat gewoon uit te pot.

Nu ik eraan terugdenk: wat het Jolien die, nadat ze de vraag "wat zou je ervoor overhebben" kreeg, vroeg "bedoel je... in geld?". :mrgreen:
SPOILER
klopt, ik heb het ook niet over een redenatie uit logica maar over een psychologisch fenomeen zeg maar. Dus qua logica zou je kunnen denken gebaseerd op wat de pot normaliter is etc, maar ik denk dus dat het best impact kan hebben wat jij in het dagelijks leven verdiend. Het 'betalen' van 10k voor een vrijstelling kan voor een grootverdiener toch makkelijker zijn dan iemand in de bijstand. Pure speculatie, maar dat denk ik

schotte.jelle24 apr 2020, 15:50

143
BeaVer schreef:En stel nu dat Alina dan toch niet de mol is?
Trouwens, ik denk dat Alina dat 'illegaal zijn' allemaal niet zo zwaar ervaren heeft als de meesten denken en aangezien zij het via de normale procedures hebben gedaan, zullen ze wel huisvesting en zo gehad hebben. Zoals ze eerder al zei: "eerlijkheid duurt het langst".
Die mama van haar heeft denk ik ook de botten uit haar lijf gewerkt om ervoor te zorgen dat Alina niets te kort kreeg.
Als ze de mol is => bedrag zal aangestuurd zijn
Als ze een kandidaat is: als haar moeder de botten uit haar lijf heeft gewerkt om te overleven, bied je zo geen hoog bedrag. Dat is het gewoon niet waard, onrespectvol tov uw moeder... ( hopelijk is ze de mol want dat is wel een "gevaarlijke" uitspraak )

JBB24 apr 2020, 16:22

439  Uma
elkemol schreef:en dan iedereen die om die reden Bart heeft uitgesloten totaal in de war :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En iedereen die Bart om die reden als mol verdenkt ook 😂

Ik heb nog andere redenen waardoor ik niet denk dat hij de mol is, maar inderdaad, die 10200 euro is toch 1 van mijn hoofdredenen... Bart is al heel het seizoen zeer consistent qua karakter en qua strategische beslissingen die hij neemt. Alina heeft daarentegen al dingen gedaan die niet logisch zijn en die ze precies niet kon uitleggen... De tunnel is diep 😛

Jay-Lo24 apr 2020, 16:27

1690  Sven
chicawah.janssen schreef:Maar wat je ook in het dagelijks leven verdient: je hoeft die vrijstelling niet te kopen met je eigen geld hé! Het bedrag gaat gewoon uit te pot.

SPOILER
Misschien dacht ze dat ze er iets voor moest doen. Of dat ze het uit haar eigen zak moest betalen.

Wat Alina betreft, zowel als mol als kandidaat een mooi bedrag. Je doet mee aan een spel, he is geld dat je niet kunt krijgen als je niet ver in het spel geraakt.

Het bod van Bart was ook de eerste reden om hem net niet te verdenken. Het wringt nog steeds. Mocht het terug te verdienen zijn dan doen ze dat natuurlijk best in de laatste aflevering, en dan hebben ze de kandidaten tegen mekaar uitgespeeld en de mol een vrijstelling gegeven. Maar dat is speculeren, we zullen het maar afwachten.

De luchthavenopdracht met Eline, daar waren ook 6 (of meer) mensen die meteen 5000 euro uit de pot speelden om er zeker van te zijn mee te mogen.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 29