Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Klaartje19 apr 2018, 18:40

2245  Uma
Margot3 schreef:ik denk als je mensen kan horen praten, dan kan je de persoon naast jou toch ook horen? ik denk dat 2 mannenstemmen elkaar best wel kunnen horen
Dus dan hadden ze eigenlijk ook geen intercom-communicatie nodig? Als ze hard genoeg roepen, kunnen ze elkaar zonder intercom ook verstaan, maar dan moeten ze eerst wel door hebben dat ze naast elkaar begraven liggen.

Grappig eigenlijk, dat ik zo'n opmerking te lezen krijg. Terwijl ik over deze proef ooit ergens voorstelde: waarom gaat er niemand bij die graven staan roepen? Neen, dat was toen niet volgens de regels, aldus sommigen. :mrgreen:

Frolva19 apr 2018, 19:23

2204
Klaartje schreef:Terwijl ik over deze proef ooit ergens voorstelde: waarom gaat er niemand bij die graven staan roepen? Neen, dat was toen niet volgens de regels, aldus sommigen. :mrgreen:
Ik was sommigen. :mrgreen:

Ik blijf erbij dat dit niet zou gemogen hebben. 😉

Klaartje19 apr 2018, 19:42

2245  Uma
Margot3 schreef:+ Lloyd keek niet raar dat Kelly naast hem lag en Joke en Steve ook niet. Enkel Channy eigenlijk.
Wat de reactie was van Lloyd mbt de locatie van het graf van Kelly: zien of horen we niet, dus daar kan je ook geen uitspraken over doen.

Niet alleen Channy, ook Bahador leek verrast dat Pieter daar vlak naast hem lag "Jij zat hier", horen we hem verrast opmerken (haal ik ook aan in mijn post).

Joke en Steve: idem als Lloyd, we zien of horen hun reactie (if any) op het feit dat ze naast mekaar lagen niet, dus kan je ook niet zeggen dat ze niet verrast waren dat ze naast elkaar lagen.

Margot320 apr 2018, 09:25

91
Klaartje schreef:Wat de reactie was van Lloyd mbt de locatie van het graf van Kelly: zien of horen we niet, dus daar kan je ook geen uitspraken over doen.
Als hij uit zijn graf stapt en dan niet echt rondkijkt en Kelly eruit haalt zal hij wel zo verbaasd niet zijn denk ik dan. Maar ja de makers kunnen knippen en plakken zoveel ze willen.
Misschien zei Pieter wel ik denk dat ik jou naast mij hoor. We waren er niet bij dus we gaan nooit het hele verhaal horen.

habel.gaan23 apr 2018, 20:24

43
De mol is blind, joke de mol? Vorige seizoenen werd er al in de eerste minuut een tip gelost misschien is dit DE TIP.
Afbeelding

Taupe07726 apr 2018, 10:24

767  Yens
Gisteren de opdracht nog eens herbekeken met mijn dochter en specifiek gelet op de kandidaten die er nog in zitten.
Pascale doet echt niets en dat zou ZO'N teleurstelling zijn mocht ze toch de mol blijken te zijn. Lloyd en Pieter spelen eerder om een oplossing te vinden en zo snel en goed mogelijk te helpen. Hoewel pluim niet gevonden wordt door Lloyd.
Baha doet alles op zijn Baha's en laat tijd verloren gaan en doet niet echt veel om te helpen. Zijn dit zijn eerste, rustige mollenstreken?
Joke komt me hier toch nog altijd het meest verdacht over. In lamp kijken en niks vinden waardoor Steve ook niet zoekt hierin. Dan toch vinden later. Kijk ze echt weer opnieuw of heeft ze opdracht gekregen van regie voor ons als kijker?
Ze vindt dan wel de getallen van het andere slot ...
De eerste keer werkt de telefoon niet als Lloyd haar belt, legt ze heimelijk af of heeft ze op flight modus gezet en wacht op een go van regie nog maar eens?
Rest aflevering moet ik ook nog eens herbekijken...

Jansen26 apr 2018, 10:36

3423  Yens
Taupe077 schreef:Gisteren de opdracht nog eens herbekeken met mijn dochter en specifiek gelet op de kandidaten die er nog in zitten.
Pascale doet echt niets en dat zou ZO'N teleurstelling zijn mocht ze toch de mol blijken te zijn. Lloyd en Pieter spelen eerder om een oplossing te vinden en zo snel en goed mogelijk te helpen. Hoewel pluim niet gevonden wordt door Lloyd.
Baha doet alles op zijn Baha's en laat tijd verloren gaan en doet niet echt veel om te helpen. Zijn dit zijn eerste, rustige mollenstreken?
Joke komt me hier toch nog altijd het meest verdacht over. In lamp kijken en niks vinden waardoor Steve ook niet zoekt hierin. Dan toch vinden later. Kijk ze echt weer opnieuw of heeft ze opdracht gekregen van regie voor ons als kijker?
Ze vindt dan wel de getallen van het andere slot ...
De eerste keer werkt de telefoon niet als Lloyd haar belt, legt ze heimelijk af of heeft ze op flight modus gezet en wacht op een go van regie nog maar eens?
Rest aflevering moet ik ook nog eens herbekijken...
Ik denk zo ongeveer exact het tegenovergestelde van jou :mrgreen: Ik heb eerst Katrien als mol gehad, daarna overgeschakeld naar Pascale en nu geneigd om naar Baha over te gaan. Om te vermijden dat ik weer te diep in een tunnel verdwijn zoals bij Katrien, wacht ik af tot na de aflevering van zondag om opnieuw een verdachtenlijst te posten.

Er is echter wel een constante in mijn verdachtenlijst sinds aflevering 1 en dat is dat Joke voor mij geen enkel molgehalte heeft. Ze is echt het prototype van een kandidate die alles er aan doet om te winnen.

Taupe07726 apr 2018, 10:46

767  Yens
eveline.vanhemel schreef:Ik denk zo ongeveer exact het tegenovergestelde van jou :mrgreen: Ik heb eerst Katrien als mol gehad, daarna overgeschakeld naar Pascale en nu geneigd om naar Baha over te gaan. Om te vermijden dat ik weer te diep in een tunnel verdwijn zoals bij Katrien, wacht ik af tot na de aflevering van zondag om opnieuw een verdachtenlijst te posten.

Er is echter wel een constante in mijn verdachtenlijst sinds aflevering 1 en dat is dat Joke voor mij geen enkel molgehalte heeft. Ze is echt het prototype van een kandidate die alles er aan doet om te winnen.
Klopt 100% dat in de volgende opdrachten Joke alles op alles lijkt te zetten om de opdrachten te doen slagen.
En verder is er één constante in het geheel van alle afleveringen tot nu toe en dat is Baha die eigenlijk weinig doet om iets te doen slagen ... Dus hij zal wellicht inderdaad de Mol zijn en waarom niet. Sympathieke gast en zijn acties vallen niet teveel op.
Maar ik heb in afl. 1 na deze opdracht op Joke gegokt en dan hou ik vol tot ze eruit ligt en ga ik niet elke dag een andere mol aanduiden zoals sommigen hier doen 😉

Jansen26 apr 2018, 11:04

3423  Yens
Taupe077 schreef:Maar ik heb in afl. 1 na deze opdracht op Joke gegokt en dan hou ik vol tot ze eruit ligt en ga ik niet elke dag een andere mol aanduiden zoals sommigen hier doen 😉
Ja hoor, dat kan ik begrijpen. Ik was in het begin zo overtuigd van Katrien dat niks of niemand me kon overtuigen van het tegendeel. Katrien lag er dan uit en dan moest ik natuurlijk op zoek naar iemand anders.

Op dat ogenblik leek Pascale toch wel een valabele kandidaat, vooral dan omdat ze in de 4e aflevering bij de verfbom proef, zo irritant in de microfoon zat te roepen en onverklaarbare dingen (zoals het verdwijnen van de kleuren in de film) niet opmerkte. In de 5e aflevering deed ze weinig "molachtig" behalve dan misschien dat terugkeren naar het spiegelpaleis was om tijd te verliezen, maar het kan ook gewoon zijn dat ze de proef zeker wou doen slagen. Mijn keuze voor haar is ook ingegeven door het feit dat ik eigenlijk hoop dat de mol dit keer eens terug iemand van "rijpere leeftijd" is.

Bij de voorstelling van de kandidaten kwam Baha bij me over als sterk lijkend op Gilles, de mol van 2 jaar geleden en Joke lijkend op Eline, vandaar dat ik hen al minder verdacht. Dit gezegd zijnde, kan ik gerust leven met Baha als mol omdat ik hem een echte sympathieke gast vindt, met Joke heb ik dat gevoel minder 😉.

chicawah.janssen26 apr 2018, 11:16

8153
Taupe077 schreef:Taupe077 en Joke: verenigd tot de dood hen scheidt. Amen.

Taupe07726 apr 2018, 11:24

767  Yens
chicawah schreef:Taupe077 en Joke: verenigd tot de dood hen scheidt. Amen.
Oei... Dan is het al over want tenslotte zei priester Pieter in afl 2: "Joke is dood, is Joke dood?"

chicawah.janssen26 apr 2018, 11:29

8153
Taupe077 schreef:Oei... Dan is het al over want tenslotte zei priester Pieter in afl 2: "Joke is dood, is Joke dood?"
Maar ze is toch gereïncarneerd? 😉
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 34