Mijn idee: Iedereen zat op de volgorde van zijn resultaat!
Pronostiek:
Bart verdenkt Bart
Dorien verdenkt Christian
Christian verdenkt Salim
Alina verdenkt Dorien
Salim verdenkt Dorien
Jolien verdenkt Alina
Uitleg:
Bart: Bart is de mol. (Of stel dat Bart de mol is.) Hij heeft de ideale positie om de pijlen snel om te duwen, of de discussie af te wachten. Bij de derde pijl was de tijd bijna om, dus hij duwt de pijl van Alina toch nog om, om als goede kandidaat over te komen. Want een kandidaat vindt 3 pijlen beter dan 2 pijlen, en hij weet toch dat deze groen is.
Bart wil de pijl van Christian afschieten, dus Christian heeft een groen scherm. Jolien was bijna dood, hij moest gewoon "Okee, Jolien dan" zeggen en de pijl omver duwen, dus Jolien heeft het rode scherm. Alina en Christian hebben dit uiteindelijk ook door en zeggen "Sorry".
Salim had vermoedelijk de tweedeslechtste score, want is de slechtste na 20 vragen.
Als deze 3 plaatsen kloppen, vermoed ik dat iedereen volgens zijn score zit. Zo weet de mol ook wie het rode scherm heeft. De makers leiden ons af met de schermen, maar de oplossing bijt weer in onze neus. De kandidaten krijgen ook een gemarkeerde stoel toegewezen. In de eerste afleveringen kunnen ze bv Christian niet op de tweede rij plaatsen, dus de kandidaten denken daar ook niet bij na.
Dorien: Dorien heeft de beste score, en tóch stemt ze volgens mij niet op Bart. Zij gaat na het afvallen van Bruno 100% voor Christian. Ze heeft hier de beste score omdat ze juist scoort op vragen als "Is de mol een man? " en "Zat de mol in de verkeerstoren?" Christian haalt hierop 1/2 en de rest 0/2. Dorien valt ook al af in aflevering 6, dus ze zat niet op Bart. In aflevering 4 wordt zij volgens mij geholpen door de 4 pasvragen, want zij faalt op vragen als "Sprong de mol?" of "Zat de mol in fitness of restaurant?". Nog een belangrijk punt: een kandidaat zal een andere kandidaat nooit ont-verdenken, zijn belangrijkste taak is zijn eigen pijl beschermen. Behalve... als je groene pijl reeds is afgeschoten. En dat is exact wat Dorien doet bij haar mol Christian: ont-verdenken.
Salim: Een kandidaat heeft 2 taken: zijn eigen pijl mag niet worden afgeschoten want dat is 100% verspild, en de pijl van uw mol mag niet worden afgeschoten want dat is ook verspilling. Het is heel opmerkelijk dat Salim na de groene pijlen van zichzelf en Dorien, niet weet wie te kiezen, dus hij zat op Dorien.
Jolien: Zij maakt enkel Alina niet verdacht, behalve helemaal op het einde om niet dood te gaan.
Alina: Zij kan Christian of Dorien verdenken. Maar als ze Christian verdacht, zat ze op stoel 2 of 3. De pijl van Dorien wordt wel afgeschoten, maar daar moet Jolien haar voor overtuigen. En als Alina hier tegen strijdt, verklapt ze haar mol.
Christian: Hij verdenkt iedereen, behalve Salim. Als Salim naar voor wordt geschoven door Bart, wil hij de koers wijzigen naar Jolien.