Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

kim.baudart15 feb 2017, 19:31

138
rolhad schreef:Ik verdenk persoonlijk Robin niet echt, maar opzicht kon hij zelf wel dat slot is proberen te openen

*foto*

Die gaten waren groot genoeg om zijn hand door te steken en om zelf eens te voelen
Dat heb ik ook meteen gezegd: waarom doet hij dat zelf niet open? Ten eerste kunnen zijn handen wel door die gaten, ten tweede zit die ketting van het slot volgens mij niet zo strak dat je ze niet kan ronddraaien zodat het slot aan de binnenkant zit en je er beter aan kan.

Door er iemand bij te roepen schuift hij meteen ook de verantwoordelijkheid voor het niet zien dat het slot al open was door naar iemand anders, waar hij dan later ook nog eens stevig de nadruk op legt.

Suspicious15 feb 2017, 22:30

106
Kan aan de montage liggen maar... zie beelden hieronder.

Hoe weet Robin wat op dat bordje staat? Het hangt omgekeerd ten opzichte van zijn positie (tenzij het op de achterzijde ook bedrukt is (ik ben nu op zoek naar eventueel een beeld vanuit Robin's kooi richting het bordje om te zien of het achteraan is bedrukt). Als we Gilles DC mogen geloven zijn de kandidaten geblinddoekt in hun posities gezet, dus dan kan het ook niet zijn gelezen, tenzij Robin zijn blinddoek niet aan had en hem zogezegd afneemt, of misschien is hij op de hoogte gebracht tijdens een briefing?

Ik heb momenteel nog geen verdachte, maar dit viel me toch wel op bij een tweede keer kijken.

[ external image ]

Suspicious15 feb 2017, 22:38

106
En zonet nog es de hele dierenproef herbekijken. Ik weet het niet maar die uitspraken van Bertrand doen me denken aan een slechte B-acteur uit Familie, ik heb soms het gevoel dat het wat gespeeld is. Zijn reactie op 43:53 voelt erg onnatuurlijk en niet echt spontaan aan vind ik.

Dan iets later, die 'Alright', daar heb ik ook datzelfde gevoel en het eerste emmertje melk in de koker gieten doet hij natuurlijk probleemloos want hij weet dat wss niet genoeg melk in die geiten zit om die koker gevuld te krijgen.

Maar dat kan natuurlijk allemaal perceptie zijn.

Laleia15 feb 2017, 22:41

306
masterveecee schreef:Ow, kunde u daarvoor aanmelden??? 😎
Ik weet niet meer waar maar ik denk ergens gelezen te hebben dat er proeven getest waren met kandidaten van vorig jaar. Ofwel begin ik er compleet naast te slaan...

Laleia15 feb 2017, 22:42

306
Suspicious schreef:En zonet nog es de hele dierenproef herbekijken. Ik weet het niet maar die uitspraken van Bertrand doen me denken aan een slechte B-acteur uit Familie, ik heb soms het gevoel dat het wat gespeeld is. Zijn reactie op 43:53 voelt erg onnatuurlijk en niet echt spontaan aan vind ik.

Dan iets later, die 'Alright', daar heb ik ook datzelfde gevoel en het eerste emmertje melk in de koker gieten doet hij natuurlijk probleemloos want hij weet dat wss niet genoeg melk in die geiten zit om die koker gevuld te krijgen.

Maar dat kan natuurlijk allemaal perceptie zijn.
Ik ben het met je eens, maar heel die mens zijn houding heeft iets gemaakt. Volgens mij is die gewoon zo.

ex-molinator15 feb 2017, 23:03

3483  Uma
Laleia schreef:Ik weet niet meer waar maar ik denk ergens gelezen te hebben dat er proeven getest waren met kandidaten van vorig jaar. Ofwel begin ik er compleet naast te slaan...
In het interview in Humo
zie http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=53448#p53448

en voor zover ik me herinner ook in eerdere interviews

Mūses . .16 feb 2017, 00:04

90
Suspicious schreef:Kan aan de montage liggen maar... zie beelden hieronder.

Hoe weet Robin wat op dat bordje staat? Het hangt omgekeerd ten opzichte van zijn positie (tenzij het op de achterzijde ook bedrukt is (ik ben nu op zoek naar eventueel een beeld vanuit Robin's kooi richting het bordje om te zien of het achteraan is bedrukt). Als we Gilles DC mogen geloven zijn de kandidaten geblinddoekt in hun posities gezet, dus dan kan het ook niet zijn gelezen, tenzij Robin zijn blinddoek niet aan had en hem zogezegd afneemt, of misschien is hij op de hoogte gebracht tijdens een briefing?

Ik heb momenteel nog geen verdachte, maar dit viel me toch wel op bij een tweede keer kijken.

[ external image ]
Omg, serieus... Schitterend, echt schitterend opgemerkt! Heb zo pas ook nog eens dit specifieke stuk herbekeken en het is inderdaad verdacht. Ik denk namelijk niet dat het zichtbaar was langs achter gezien (in een snelle flits tijdens Davey's spiegelpoging leek dit mij een volledig witte achterzijde — zou al moeten in spiegelbeeld gelezen worden met genoeg doorschijnend licht + die afstand + geduld (wat hij niet heeft)) en het feit dat hij 'beest' zei ipv 'landdier' kan een reden te meer zijn dat hij de zin eerder gememoriseerd had??? Blijft natuurlijk één groot vraagteken die hem toch voor mij doet stijgen van 3 naar 2. Godverdomme; heb die eerder deze week nog 'het brein' in de groep genoemd (sorry Robin, maar daar gaat je titel). + hij regisseert het toch maar allemaal mooi vanuit zijn kooitje.. :mrgreen:

joachim.morrens16 feb 2017, 00:49

200  Yens
Mūses . . schreef:Omg, serieus... Schitterend, echt schitterend opgemerkt! Heb zo pas ook nog eens dit specifieke stuk herbekeken en het is inderdaad verdacht. Ik denk namelijk niet dat het zichtbaar was langs achter gezien (in een snelle flits tijdens Davey's spiegelpoging leek dit mij een volledig witte achterzijde — zou al moeten in spiegelbeeld gelezen worden met genoeg doorschijnend licht + die afstand + geduld (wat hij niet heeft)) en het feit dat hij 'beest' zei ipv 'landdier' kan een reden te meer zijn dat hij de zin eerder gememoriseerd had??? Blijft natuurlijk één groot vraagteken die hem toch voor mij doet stijgen van 3 naar 2. Godverdomme; heb die eerder deze week nog 'het brein' in de groep genoemd (sorry Robin, maar daar gaat je titel). + hij regisseert het toch maar allemaal mooi vanuit zijn kooitje.. :mrgreen:
Ja, was me ook opgevallen gisteren bij het herbekijken. Maar ik dacht persoonlijk dat dit te duidelijk zou zijn... Zou het niet kunnen dat Robin het ook vanbinnen ziet? Dus dat er zowel een tekst aan de buitenkant te lezen valt, als aan de binnenkant?

Laleia16 feb 2017, 01:05

306
Mūses . . schreef:Omg, serieus... Schitterend, echt schitterend opgemerkt! Heb zo pas ook nog eens dit specifieke stuk herbekeken en het is inderdaad verdacht. Ik denk namelijk niet dat het zichtbaar was langs achter gezien (in een snelle flits tijdens Davey's spiegelpoging leek dit mij een volledig witte achterzijde — zou al moeten in spiegelbeeld gelezen worden met genoeg doorschijnend licht + die afstand + geduld (wat hij niet heeft)) en het feit dat hij 'beest' zei ipv 'landdier' kan een reden te meer zijn dat hij de zin eerder gememoriseerd had??? Blijft natuurlijk één groot vraagteken die hem toch voor mij doet stijgen van 3 naar 2. Godverdomme; heb die eerder deze week nog 'het brein' in de groep genoemd (sorry Robin, maar daar gaat je titel). + hij regisseert het toch maar allemaal mooi vanuit zijn kooitje.. :mrgreen:
Mensen, ik denk dat jullie het soms te ver zoeken. De drie kandidaten die los liepen zijn eerst en vooral gaan verkennen en bordjes lezen. Dat zeggen ze als ze net hun blinddoek afdoen. Zou het niet kunnen dat één van die drie het bordje aan Robin heeft voorgelezen?

ex-molinator16 feb 2017, 01:30

3483  Uma
Suspicious schreef:Kan aan de montage liggen maar... zie beelden hieronder.

...
Dergelijke fouten worden niet gemaakt hoor.
De deelnemers worden geblinddoekt in de arena gebracht maar met Robin is er 1 praktisch probleem. Er is geen dier te horen. Toch moet er voor gezorgd worden dat Robin niet zomaar uit de kooi kruipt maar een tijdje met de schrik zit tot men er op komt dat het veilig is.
Dat kan bereikt worden door hem als eerste in de arena te brengen zonder blinddoek zodat hij die affiche kan zien. En dan nog een beetje overhoorbare small talk door de crew over jachtluipaarden en het zit geïmpregneerd.

Ik beweer niet dat het zo gegaan is: de veronderstelling dat de affiche aan weerszijden leesbaar is lijkt me minder "veilig" maar sluit ik ook niet uit.
Er is wel een beeld van Robin in de kooi vanuit de andere hoek, gericht op de deur waarnaast de affiche hangt, en de affiche is zichtbaar, maar niet leesbaar vanuit de beelden.
De meest plausibele verklaring lijkt me deze aangebracht door Laleia

Suspicious16 feb 2017, 03:44

106
Damn, ik heb net drie uur de dierenproef geanalyseerd en ben tot een conclusie gekomen. Het is volgens duidelijke aanwijzingen volgens mij geen tunnelvisie, het zijn effectieve gebeurtenissen die telkens tot dezelfde persoon leiden. Ik heb mijn theorie uitgeschreven en alles matcht, gelijk waar ik mijn theorie ook maar de feiten tegenover elkaar zet . Best wel spannend, want ik denk de mol door te hebben, hoe hij tewerk gaat, en ga die nu maandag in afl.3 opnieuw observeren.

Ik zet niet online wie ik nu verdenk want dan zou ik voor sommigen mss het programma kunnen verpesten. Als je het echt wil lezen kan ik het wel mailen.

Ik snap nu ook waarom Gilles DC zei dat het een mindfuck is 🙂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9