Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

mark.vandaele22 feb 2019, 19:48

178
isabelle.DS schreef:Wat ik me afvraag... als ze in de eerste aflevering een mol "kiezen", zou er dan al een eliminatie zijn ook of zouden we een extra aflevering krijgen.... en mogen de kandidaten een beetje langer blijven...
Wat we weten is dat in de eerste opdracht de mol wordt uitgekozen, daarna zou een 2de opdracht moeten volgen en dan veronderstel ik de vragenlijst gewoon op basis van de tweede opdracht?

BeaVer22 feb 2019, 19:52

1293  Uma
isabelle.DS schreef:Wat ik me afvraag... als ze in de eerste aflevering een mol "kiezen", zou er dan al een eliminatie zijn ook of zouden we een extra aflevering krijgen.... en mogen de kandidaten een beetje langer blijven...

Ivm de mol briefen... als ik me niet vergis, werd de mol in het eerste seizoen (1998) ook pas gebriefd tijdens de opnames en was het zelf zo dat de cameraploeg zelf niet wist wie de mol was om zo de beelden niet te manipuleren... heb dit ooit eens in een interview met Magda, de eerste mol, gelezen... uiteraard zijn de tijden ondertussen veeeeel veranderd en zal het nu wel veel moeilijker zijn om zoiets te realiseren. Alvast chapeau voor de makers van het programma!
Ik dacht dat er altijd een kans was dat er een extra aflevering kwam.
In 2016 kreeg Ruth de kans om terug te komen, wat niet gebeurde en ik herinner mij nog dat de productie had gedacht dat ze minder hard gingen zijn en haar gingen laten terug komen.
In 2017 was Hans ook niet echt afgevallen, want hij mocht toch op het vliegtuig stappen.
Vorig jaar kan ik mij niet meer herinneren of er zo'n moment was.
Ivm dit jaar dacht ik dat GDC had gezegd dat de mol pas op het einde gekozen wordt. Dus ik denk zelf niet dat er een eliminatieronde zal zijn.

Ik ben nu al benieuwd naar de manieren waarop ze dit jaar gaan communiceren met de mol. Ik herinner mij van vroeger nog een kaartspel waar dat er op het toilet de juiste kaarten lagen of zo, zodat de mol kon vals spelen. Ik hoop dat er weer van die toestanden zullen tussen zitten.

toevoeging: Quote uit artikel van GDC:
“De kandidaten zijn er van overtuigd dat één van hen de mol is en gaan dan ook al meteen op zoek naar mogelijke aanwijzingen. Wanneer hen aan het eind van die eerste aflevering duidelijk wordt gemaakt dat we die mol nog moeten kiezen staat de wereld voor hen even op zijn kop.”

mark.vandaele22 feb 2019, 22:16

178
beate.verheyde schreef:Ik dacht dat er altijd een kans was dat er een extra aflevering kwam.
In 2016 kreeg Ruth de kans om terug te komen, wat niet gebeurde en ik herinner mij nog dat de productie had gedacht dat ze minder hard gingen zijn en haar gingen laten terug komen. In 2017 was Hans ook niet echt afgevallen, want hij mocht toch op het vliegtuig stappen.
Maar er is nooit een extra aflevering geweest, ook toen Hans terugkwam hebben ze dit gecompenseerd met een dubbele exit van Bouba & Jolien. Dus geen idee ze gaan er in ieder geval altijd creatief mee om 😛.

chicawah.janssen23 feb 2019, 10:04

8153

Ivm de mol briefen... als ik me niet vergis, werd de mol in het eerste seizoen (1998) ook pas gebriefd tijdens de opnames en was het zelf zo dat de cameraploeg zelf niet wist wie de mol was om zo de beelden niet te manipuleren... heb dit ooit eens in een interview met Magda, de eerste mol, gelezen... uiteraard zijn de tijden ondertussen veeeeel veranderd en zal het nu wel veel moeilijker zijn om zoiets te realiseren. Alvast chapeau voor de makers van het programma!
De eerste 3 reeksen verschilden ook van de nieuwe omdat Magda, Hugo en Marc viaviavia kennissen waren van iemand van de makers. Die werden door de productie rechtstreeks aangesproken.
Wat de nieuwe reeksen betreft: Pieter had zich gewoon kandidaat gesteld, Eline ook vermoed ik. Van Gilles weet ik het niet precies.

Er is tot nu toe alleen gesproken over het feit dat de productie de mol niet heeft kunnen voorbereiden (daarin gingen ze naar mijn oordeel soms te ver - denk maar aan de duikproef waarbij Eline gewoon moest uitvoeren wat haar opgedragen was, wat gelukkig mislukt is), maar andersom is ook het geval.
Je vertrekt naar De Mol als kandidaat en wordt plots tot mol gebombardeerd. Wellicht heb je jezelf voorbereid (Baha had dat zelfs zéér grondig gedaan) om te letten op dit en te letten op dat en heb je voor jezelf bepaald hoe je je gaat gedragen en plots valt dat allemaal in het water en moet je het totaal onvoorbereid over een andere boeg gooien. De jager wordt prooi. Lijkt mij niet bepaald gemakkelijk.

rucogo23 feb 2019, 11:54

57
heb misschien enkele locaties uit de trailer

(bungee/spring)(gesprek met gilles)
HOANG MAI STAR
Hoang Mai, Hanoi, Vietnam(waarschijnlijk)

(boot/vlot)
Hạ Long, Quảng Ninh, Vietnam

billie.holiday23 feb 2019, 12:05

462  Bert
In de voorgesprekken peilen ze toch de mensen of ze mol willen zijn. (Denk ik toch )
Hopelijk is het opnieuw een supermol zoals Pieter. En nu aftellen tot 10 maart.

Ik kijk er al naar uit om al jullie theorien, hints,... te lezen.
Nummerplaten, kleuren ,getallen, ... alles zal terug aan bod komen . :mrgreen:

chicawah.janssen23 feb 2019, 15:13

8153
Er werd hier al geopperd dat er misschien een extra aflevering zou zijn nu ze starten zonder mol. Dan zouden er dus 10 afleveringen zijn ipv 9.
Dus vraag ik mij af of de 10 die Yevo al meteen ontdekte in het omgekeerde logo van De Mol misschien niet alleen verwijst naar 10 maart, maar ook naar 10 weken. De M op zijn kop is een W. Die W heeft mij meteen al geïntrigeerd. De W van weken? 💡
Het is nooit eerder voorgevallen maar bij DM is alles mogelijk.
En het zou perfect in mijn kraam passen, want dan valt de finale niet in mijn schoolreis 😃

Lienmol23 feb 2019, 16:11

8  Uma
ja zou best kunnen die w voor weken !

heeft iemand eigenlijk al ontcijferd voor wat die MOLecule op het bord stond in die trailer ? ( sorry als het er al ergens opstaat, maar ik dacht van niet)

Cedric23 feb 2019, 16:20

2834  Uma
Lienmol schreef:ja zou best kunnen die w voor weken !

heeft iemand eigenlijk al ontcijferd voor wat die MOLecule op het bord stond in die trailer ? ( sorry als het er al ergens opstaat, maar ik dacht van niet)
Marc.Roose had het gevonden. Allé, toch één van die chemische dingen, ik weet niet of je die bedoelde want er staan er 2 op het bord dacht ik.

Eén ervan had Marc.Roose in elk geval herkend als zijnde XTC:
Namen verborgen in de trailer

Jansen23 feb 2019, 17:18

3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Er werd hier al geopperd dat er misschien een extra aflevering zou zijn nu ze starten zonder mol. Dan zouden er dus 10 afleveringen zijn ipv 9.
Dus vraag ik mij af of de 10 die Yevo al meteen ontdekte in het omgekeerde logo van De Mol misschien niet alleen verwijst naar 10 maart, maar ook naar 10 weken. De M op zijn kop is een W. Die W heeft mij meteen al geïntrigeerd. De W van weken? 💡
Het is nooit eerder voorgevallen maar bij DM is alles mogelijk.
En het zou perfect in mijn kraam passen, want dan valt de finale niet in mijn schoolreis 😃
De week waarin 10 maart valt, is de 10e week van het jaar, zo had ik het aanvankelijk geïnterpreteerd. Maar... jouw verklaring kan net zo goed zijn. Zeker als je in het interview op NRJ, GDC hoort zeggen dat de kandidaten pas op het einde van de eerste aflevering te horen krijgen dat de mol niet op voorhand was aangeduid. Dan kan het goed zijn dat ze na de eerste aflevering geen eliminatie hebben.

Lienmol23 feb 2019, 17:19

8  Uma
Cedric schreef:Marc.Roose had het gevonden. Allé, toch één van die chemische dingen, ik weet niet of je die bedoelde want er staan er 2 op het bord dacht ik.

Eén ervan had Marc.Roose in elk geval herkend als zijnde XTC:
Namen verborgen in de trailer
o ja was ik vergeten dankjewel

chicawah.janssen23 feb 2019, 18:26

8153
Jansen schreef:De week waarin 10 maart valt, is de 10e week van het jaar, zo had ik het aanvankelijk geïnterpreteerd. Maar... jouw verklaring kan net zo goed zijn. Zeker als je in het interview op NRJ, GDC hoort zeggen dat de kandidaten pas op het einde van de eerste aflevering te horen krijgen dat de mol niet op voorhand was aangeduid. Dan kan het goed zijn dat ze na de eerste aflevering geen eliminatie hebben.
Doordat ik mij met jou vereenzelvig was ik uit het oog verloren dat jij al eerder geopperd hebt dat M op zijn kop = W en dat W wel eens voor week/weken zou kunnen staan. De 10 zou dan niet alleen slaan op 10 maart (vorig jaar begonnen ze 2 weken later, maar met 17 en 24 kan je moeilijker goochelen).
Ik meen mij ook te herinneren dat GDC zei dat de mol op het einde van de aflevering aangeduid werd en niet na de eerste proef. De proef waarbij beslist werd wie de mol is, was blijkbaar een zware proef. Best mogelijk dat die uit verschillende onderdelen bestond die samen 1 aflevering vormen.
In een aflevering met meerdere proeven zou een eliminatie in de eerste aflevering wel mogelijk zijn als de mol na de eerste proef gekozen werd. Als de mol echter gekozen werd op het einde van de eerste aflevering niet. In het laatste geval 2 mogelijkheden: later een aflevering met 2 geëlimineerden of... een extra aflevering (laat het please please please het laatste zijn!).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10