Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

mark.vandaele18 mar 2019, 23:04

178
Ik vond dat Bas te opvallend probeerde te mollen, voor mij is hij momenteel een kandidaat die zich verdacht probeert te maken, Ik denk ook niet dat de mol bij de eerste groepjes zat.

Jeffrey Vanlinden19 mar 2019, 07:50

Deelnemer  10
Zo goed mogelijk je best doen met de torens en zo laat mogelijk naar het eten gaan, dat lijkt me de ideale positie voor de mol in deze opdracht. Door het eten op het allerlaatste te doen mislukken, heeft het goed bouwen van de torens geen enkel nut meer.
Maar blijf je als mol volledig onder de radar want hij/zij bouwde echt wel heel goed.

Taupe07719 mar 2019, 09:06

767  Yens
Lijkt me vrij logisch wat Jeffrey zegt en is ook wat ik zou doen als mol. Daar je best doen zodat anderen je minder verdacht vinden en dan later dat éne ingrediënt in verkeerde mate toevoegen. Dus dan is de mol bijna bekend ... echter het is de mol en dus zouden we wel eens kunnen verschieten straks 😉

Frolva19 mar 2019, 09:38

2204
Taupe077 schreef:en dan later dat éne ingrediënt in verkeerde mate toevoegen.
Dat was - blijkbaar - een mogelijkheid, maar volgens mij is dat niet gebeurd; het was immers niet nodig om de proef te doen mislukken.

Dat bij de briefing van de mol expliciet wordt gezegd hoe de mol de proef kan doen mislukken ... doet mij vermoeden dat het een dwaalspoor is.

Indien niet, wordt Elisabet wel heel verdacht gemaakt (zij zegt "kiep dat erbij").
Afbeelding

Klaartje19 mar 2019, 10:36

2245  Uma
Wat Frolva zegt snijdt hout.

Andere kandidaten hebben ook staan knoeien, zoals Martijn, die opnieuw aan die dipsaus begint en dan maar "een goede scheut" van het eerste ingredient erin kapt, maar dat was nog een beetje volgens het recept.

Maar wat Elisabet doet, stond helemaal niet in het recept: zij proeft de stukken vis die in de pan liggen te sudderen, zegt dat het niet genoeg gekruid is en kapt dan naar eigen smaak maar wat kruiden bij uit dat flesje. Wie weet wat daarin zat, hoe sterk dat dat was? Waarschijnlijk genoeg om de smaak fel te doen veranderen, wie weet.

Heel opvallend dat Elisabet juist datgene doet wat we in de briefing van de Mol hebben gehoord, dus dan begin ik ook te vermoeden dat de makers ons hier op een dwaalspoor willen brengen: so obvious. Anderzijds is het een "blunder", te vergelijken met het domme antwoord van Eline op de vraag waar de oostkantons lagen (seizoen 5). Toen dacht ook iedereen: allez, dat ligt er toch vingerdik op, dus Eline kan de mol niet zijn, de makers laten dat toch nooit zien. En toch, achteraf hadden we beter moeten weten.

Frolva19 mar 2019, 10:56

2204
Klaartje schreef:Anderzijds is het een "blunder", te vergelijken met het domme antwoord van Eline op de vraag waar de oostkantons lagen (seizoen 5). Toen dacht ook iedereen: allez, dat ligt er toch vingerdik op, dus Eline kan de mol niet zijn, de makers laten dat toch nooit zien. En toch, achteraf hadden we beter moeten weten.
Met dat verschil dat we voordien niet te zien kregen dat de mol werd gebriefd met de mededeling dat je de proef kan doen mislukken door West-Vlaanderen te antwoorden op die vraag. :mrgreen:

En - ietsiepietsie off topic - volgens mij dacht Eline echt dat de Oostkantons in West-Vlaanderen liggen (ze verwarde even met de Westhoek). :mrgreen: (ik meen dat echt)

chicawah.janssen19 mar 2019, 11:04

8153
Er zijn wel meerdere kandidaten die zeer royaal omsprongen met ingrediënten die je best een beetje voorzichtig doseert 😉

anja.mathijs19 mar 2019, 11:13

391  Uma
EWas volgens mij een opdracht gedoemd om te mislukken, kruiding is heel belangrijk en de juiste dosering vinden tussen zoet, zuur, bitter is niet gemakkelijk.
Maar niet alleen de dipsaus is mislukt, ongare vis zal nooit verkocht worden en de noedels mochten ook niet gebakken worden.
Te weinig info, de meesten doen maar wat,
Vind persoonlijk als eerste gaan ( Kaat en Bas) wel een goede positie, zij krijgen als enige het gerecht volledig voorgedaan, terwijl anderen afhankelijk zijn van de torens om info te vergaren, want het het tweede koppel kon al letterlijk geen verdere info geven wat juist de bedoeling is.
Begin er maar aan !

gejan19 mar 2019, 11:26

28
Klaartje schreef:Wat Frolva zegt snijdt hout.

Andere kandidaten hebben ook staan knoeien, zoals Martijn, die opnieuw aan die dipsaus begint en dan maar "een goede scheut" van het eerste ingredient erin kapt, maar dat was nog een beetje volgens het recept.

Maar wat Elisabet doet, stond helemaal niet in het recept: zij proeft de stukken vis die in de pan liggen te sudderen, zegt dat het niet genoeg gekruid is en kapt dan naar eigen smaak maar wat kruiden bij uit dat flesje. Wie weet wat daarin zat, hoe sterk dat dat was? Waarschijnlijk genoeg om de smaak fel te doen veranderen, wie weet.

Heel opvallend dat Elisabet juist datgene doet wat we in de briefing van de Mol hebben gehoord, dus dan begin ik ook te vermoeden dat de makers ons hier op een dwaalspoor willen brengen: so obvious. Anderzijds is het een "blunder", te vergelijken met het domme antwoord van Eline op de vraag waar de oostkantons lagen (seizoen 5). Toen dacht ook iedereen: allez, dat ligt er toch vingerdik op, dus El...
Zou de mol alleen gehoord hebben dat ze een recept makkelijk kon verknoeien met een scheutje ‘verkeerd’? Anders is dit inderdaad erg opvallend van Elisabet. Zeker als ze ook nog weet dat alle andere kandidaten precies kunnen volgen wat ze doet. Elisabet vertelde in het voorstelfilmpje dat ze een goede mol zou zijn. Ze lijkt mij te slim om zichzelf zo verdacht te maken in de eerste opdracht. En wanneer je als eerste of laatste gaat ben je kwetsbaar omdat mensen deze informatie/beelden het beste onthouden.

Ik blijf geloven dat de Mol hier redelijk onopvallend zijn taak heeft uitgevoerd (koppel 2tm4).
En ook dat de mol in de briefing het complete stappenplan van het recept heeft gekregen.

Frolva19 mar 2019, 11:28

2204
anja.mathijs schreef:Vind persoonlijk als eerste gaan ( Kaat en Bas) wel een goede positie
Dat was op zich inderdaad dé perfecte molpositie.

Maar misschien dat de mol er daarom (zeker voor de eerste opdracht) niet voor koos? :mrgreen:

Wat mij bij Kaat en Bas ook wel opviel was dat ze de overbodige ingrediënten 'opzij' hebben gelegd; als je een beetje slim bent gooi je die toch gewoon weg?

chicawah.janssen19 mar 2019, 11:37

8153
Frolva schreef:Wat mij bij Kaat en Bas ook wel opviel was dat ze de overbodige ingrediënten 'opzij' hebben gelegd; als je een beetje slim bent gooi je die toch gewoon weg?
Waar dan? Er zal wel geen afvalbak geweest zijn. En eten op de grond gooien, dat doe je toch niet? En al helemaal niet in een arm land als Vietnam. En dan nog terwijl de Vietnamezen er staan op te kijken.
Het was Kaats idee om wat ze niet nodig hadden opzij te leggen. Slim gezien. Dat ze dat niet aan de anderen gezegd heeft, komt m.i. door het irritante geklets van Bas die haar logische uiteenzetting verstoorde. Ofwel was het een mollenstreek (maar dat denk ik niet).
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 19 mar 2019, 11:43, 4 keer totaal gewijzigd.

anja.mathijs19 mar 2019, 11:38

391  Uma
Inderdaad, en hoe warrig was de info voor het recept dat ze doorgaven, andersom beginnen met dresseren (Bas), echt vind dat het bij het begin al de mist in ging, ook vergeten te vertellen dat de dipsaus al klaar is ( toch een belangrijk detail! )
Ook als de mol als eerst gaat, kan hij rusten na de gebrekkige nachtrust en waarschijnlijk heb je dan geen zin om torens te bouwen, moe, slecht evenwicht , concentratieproblemen, stress eerste opdracht als mol,
misschien probeert de mol dit stuk van de opdracht juist te vermijden,
Juist een ideetje,
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11