Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Taupe07716 apr 2019, 13:15

767  Yens
Of de 2 verwijst naar de tweede kandidaat in dit spel ...
Dus zeer gevaarlijk weer dit. Doet me denken aan alle complotten rond Robin die puur toeval waren in dat geval.
Misschien is het hier meer maar toch nog eventjes afwachten.

Jay-Lo16 apr 2019, 13:15

1690  Sven
Zullen we eerst eens kijken of er nog 'fouten' in de intro's zitten? Want #2 kunnen we blijkbaar in alle richtingen gebruiken.

Cedric16 apr 2019, 13:19

2834  Uma
Thanks voor de opheldering, Klaartje.
En scherp opgemerkt..

chicawah.janssen16 apr 2019, 13:19

8153
Ik vind het wel sterk. Bij de montage de 3 veranderen in 2 is vergelijkbaar met in het bungalowbordje een stukje weggommen uit de L.
Doordat ze niet op voorhand wisten wie de mol zou zijn, konden ze geen hints gebruiken zoals bv. de QR-code van Eline.

Klaartje16 apr 2019, 13:24

2245  Uma
Jay-Lo schreef:Zullen we eerst eens kijken of er nog 'fouten' in de intro's zitten? Want #2 kunnen we blijkbaar in alle richtingen gebruiken.
Dat is heel veel werk JayLo.

Heb gisteren al eens snel alle intro's bekeken (op mijn tv, alles staat nog op de HD recorder), maar niet echt iets gevonden. Maar toen besefte ik dat het geen sinecure zal zijn, want om fouten in de intro's te ontdekken, ben je eigenlijk ook verplicht om die introbeelden te gaan vergelijken met de beelden in de echte, volledige vorige afleveringen! Ga er maar aanstaan! Goed beseffende dat ik nu al niet gezien had wat Math wel had opgemerkt.

Jay-Lo16 apr 2019, 13:27

1690  Sven
Klaartje schreef:
Dat is heel veel werk JayLo.

Heb gisteren al eens snel alle intro's bekeken (op mijn tv, alles staat nog op de HD recorder), maar niet echt iets gevonden. Maar toen besefte ik dat het geen sinecure zal zijn, want om fouten in de intro's te ontdekken, ben je eigenlijk ook verplicht om die introbeelden te gaan vergelijken met de beelden in de echte, volledige vorige afleveringen! Ga er maar aanstaan! Goed beseffende dat ik nu al niet gezien had wat Math wel had opgemerkt.
Dat is zo, vorig jaar zijn er ook mensen volledige afleveringen gaan terug bekijken om het biepje te vinden. ik zal zelf ook eens kijken of ik iets zie.

Janneman16 apr 2019, 13:27

50  Yens
Taupe077 schreef:Of de 2 verwijst naar de tweede kandidaat in dit spel ...
Dus zeer gevaarlijk weer dit. Doet me denken aan alle complotten rond Robin die puur toeval waren in dat geval.
Misschien is het hier meer maar toch nog eventjes afwachten.
Ik denk dat je bij een tip als deze de gehele context er moet bijnemen. (Lees Survival Skill #2)
Niet het getal 2 aan alle andere theorieën, opdrachten en afleveringen koppelen.

Moldedju16 apr 2019, 13:31

507  Yens
janne.adams schreef:Voor zij die het nog niet met hun eigen ogen hebben kunnen zien, zijn hier de betreffende beelden.
Aflevering 5:
Afbeelding
Intro aflevering 6:
Afbeelding
Mijn theorie: de mol nam deel aan survival skill #2.
Mooi gevonden en bedankt voor de beelden. Was me niet geheel duidelijk maar dit lijkt echt wel een tip inderdaad!
Wel nog een vraagje? Ik kan het hier wel zien maar niet duidelijk op de video. Heeft er iemand al de beelden herbekeken van aflevering 6? Misschien dat de 3 daar ook in een 2 verandert op bepaalde momenten. Dat bordje komt veel in beeld.

In elk geval heb ik nergens het onderschrift "Dat is hem" teruggevonden maar het wel gehoord. Op het moment dat Kaat de boog spant zegt Axel 2 maal "Dat is hem", maar het wordt ondertiteld als "Dat is het".
Afbeelding
Maw Axel roept 2 keer " Dat is hem" als Kaat aanlegt om te schieten. Kaat schiet ook als tweede ...
Laatst gewijzigd door Moldedju op 16 apr 2019, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

chicawah.janssen16 apr 2019, 13:36

8153
Moldedju schreef:In elk geval heb ik nergens het onderschrift "Dat is hem" teruggevonden maar het wel gehoord.
Hier staat toch duidelijk "dat is hem" terwijl het bordje met de 2 in beeld is?
Afbeelding

Moldedju16 apr 2019, 13:44

507  Yens
De screensshot komt uit het begin van de laatste aflevering.
Ik ben gaan kijken in de vorige aflevering. Daar zit dit shot (inclusief "dat is hem") niet in.
Wel hoor je Axel 2 x zeggen "dit is hem" als Kaat gaat schieten (de ondertiteling zegt echter "dit is het).

chicawah.janssen16 apr 2019, 13:45

8153
Dus weer een bewijs dat er mee gefoefeld is 😲

Cedric16 apr 2019, 13:54

2834  Uma
Ondertiteling is wel vaker anders dan wat men zegt hoor.
Herinner u de "kzient an jen oangezichte" van Joke vorig jaar, die ondertiteld werd als "ik zie het aan je ogen" of zoiets. Was ook niet juist, maar hoeven we niets achter te zoeken.

De nummer 2 is een ander verhaal...
Ofwel is het een verwijzing naar het feit dat de Mol in proef 2 zat (dus Axel), ofwel is het een verwijzing naar de 2e kandidaat die deze proef deed (dus Kaat).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14