Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

masterveecee16 mar 2020, 11:05

3547  Sven
ewel ja, ik zou toch ook gewoon opendoen, envelop checken en dan rap terug weggaan ze. en niet kijken voor verborgen luikjes

Vermoljoen16 mar 2020, 11:15

2354  Uma
Je weet dat de naam van de Mol daar niet letterlijk zal liggen, daar moet je moeite voor doen, dus dan moet je ook moeite doen om de doos helemaal te onderzoeken.

chicawah.janssen16 mar 2020, 11:18

8153
Eigenlijk vraag ik mij af waarom Els die doos niet bewaakt heeft. Ze staat daar eerst fel te verkondigen dat ze de doos met hand en tand wil verdedigen maar gaat toch lekker (alleen) slapen.

Mer2816 mar 2020, 11:20

302
Volgens mij zei ze het eerder om er zeker voor te zorgen dat niemand zou komen kijken, maar nu maakt ze haar inderdaad wel verdacht, ga er zelf niet te veel achter zoeken maar wie weet.

CyrusClover16 mar 2020, 13:45

17
Wat mij opvalt is dat Christian in het begin van deze opdracht heel weinig getoond wordt. Je ziet eventjes een glimp van hem als alle kandidaten binnenkomen en gaan zitten, maar daarna komt hij pas terug in beeld - en voor het eerst echt pas fatsoenlijk - als Gilles de beelden laat zien van de eerste nacht. Opvallend is dat hij een gepijnigd gezicht trekt, alsof hij aan het balen is vanbinnen. Al de andere kandidaten worden wel al veel eerder en meermaals in close-up getoond als Gilles aan het praten is.

Iedereen lijkt ook opgelucht en blij als het blijkt dat Jolien en Laure enkel de doos hebben bewaakt. Iedereen, buiten Christian. Hij zit daar maar met een verwrongen gezicht.

(Ja, ik zit in een tunnel. 😛 )

Klaartje16 mar 2020, 14:47

2245  Uma
Ik vond ook dat Christian zich bij de allereerste discussie bij de doos nogal stil hield (dus op de eerste avond, toen ze pas die kist ontdekt hadden, vlak na de eliminatie). De rest gaat in gesprek over wie er in de doos wil kijken, maar Christian houdt zich (verdacht?) stil. Hij mengde zich niet.

Dat kan een kandidatentactiek zijn om de kat uit de boom te kijken en vooral de anderen in het oog te houden en te horen wat die zeggen, maar het kan ook een mollentaktiek zijn om te kijken of er enig enthousiasme is om in die doos gaan te kijken die nacht tussen 4 en 6. Indien de globale tendens is, dat zowat niemand de kist zou willen openen (en dat was het geval, enkel Salim liet een bepaalde intentie om te gaan kijken blijken), dan zal hij (als mol) wellicht, indien mogelijk, vannacht zelf in actie moeten komen, maar dat is natuurlijk moeilijk als je niet alleen in een bed ligt en het wordt al helemaal onmogelijk als er twee anderen bereid zijn om de wacht op te trekken bij de kist.

Vandaar ook de teleurstelling, waarover de mol in zijn dagboek spreekt later. Want de mol zegt daar ook dat hij desnoods zelf die kist had willen openen, maar als je dan merkt dat er twee kandidaten bij die kist de wacht houden, dan wordt het mission impossible. Heeft de groep kandidaten en dan vooral de actie van Jolien en Laure hier de plannen van de mol gedwarsboomd?

Mol Patrol16 mar 2020, 15:27

7
Ik denk dat de mol juist de wacht mee ging houden in de hoop zo toch bij de kist te komen of desnoods zelf te openen op het moment dat de collega-wachter toch beslist om te vertrekken of in slaap zou vallen. Aangezien dat niet het geval was, werd het onmogelijk om hem effectief te openen.

marc.geentjens16 mar 2020, 15:32

6
Wat willen de tv-makers bereiken met deze opdracht?
Dat er iemand gaat kijken? Dit kan niet want ze liggen met 2 op de kamer. Ze zullen elkaar wel in het oog gehouden hebben heel de nacht. Iedereen wil zelf winnen. En dat weten de tv makers ook. En de tv makers zouden toch niet willen dat de mol in aflevering 2 al ontmaskerd werd.
Maar als er niets gebeurd, zijn er geen tv beelden en is heel de scene met de doos waardeloos.
Dus er moet wel iets gebeuren. Ze laten dus de mol de doos bewaken. En het vertrouwen in de groep gaat al weg. Niemand zou de kamer uitkomen. Trouwens de mol wil toch zelf niet ontmaskerd worden doordat iemand gaat kijken. Dus bewaken die doos. Dus de mol is Laure of Jolien.
Achteraf werd Jolien als de grote schuldige goed in beeld gebracht. Zij heeft gelogen, zij heeft het vertrouwen van de groep geschaad. En over Laure geen woord. De mol wordt meestal niet in beeld gebracht als degene die de opdracht laat mislukken.
En het dagboek van de mol, klopt. Laure zat een halve meter van de doos, maar ze kon niets doen want Jolien zat bij haar.

En Els die het bewaken zelf voorstelde, verdacht ja ? Maar Els liet al de 2 andere opdrachten duidelijk in beeld mislukken. Dus geen mol. Met haar uitspraak was het voor de mol wel gemakkelijker om haar kamergenoot te overtuigen om te gaan waken bij de doos.

Ik lees iets op dit forum van 4+6 - Laure
Mel = mol beginnende met el ( L). Weer Laure
Getal 12 van de klokken , L is de 12de letter
Ook in de opdracht van de bruiloft is Laure verdacht

astridm16 mar 2020, 15:43

287
De kist was gesloten met een hangslot, hadden de 'bewakers' dat niet gewoon weer dicht kunnen knijpen? Dan hadden ze terug gekund naar hun warme zachte bedje, in plaats van op de koude harde vloer van de gang te moeten liggen. Of zou de productie het slot dan toch weer open hebben gedaan omdat het nog geen 6 uur was?

Eddy Walput16 mar 2020, 16:01

10
sammy schreef:Ik krijg het niet echt vastgelegd, maar bij de beelden van Jolien en Laure die de doos bewaken is er rond 4:10 iemand te zien die vanachter in de gang rondloopt. Zou dit dan de mol zijn die later in het dagboek zegt dat het bijna onmogelijk was om bij de doos te geraken, waardoor we Jolien en Laure kunnen uitsluiten?
Klopt inderdaad. Op minuut 52:20 is dit te zien in de aflevering. Er loopt iemand door de gang alleszins. Alleen lijkt het mij onmogelijk die persoon te identificeren.

Frolva16 mar 2020, 16:12

2204
astridm schreef:De kist was gesloten met een hangslot, hadden de 'bewakers' dat niet gewoon weer dicht kunnen knijpen? Dan hadden ze terug gekund naar hun warme zachte bedje, in plaats van op de koude harde vloer van de gang te moeten liggen. Of zou de productie het slot dan toch weer open hebben gedaan omdat het nog geen 6 uur was?
Volgens mij mochten ze het slot idd niet gewoon weer sluiten.

chicawah.janssen16 mar 2020, 16:57

8153
mathieu.desmet schreef:Klopt inderdaad. Op minuut 52:20 is dit te zien in de aflevering. Er loopt iemand door de gang alleszins. Alleen lijkt het mij onmogelijk die persoon te identificeren.
Meen mij ook zoiets te herinneren maar zou nog eens moeten kijken.
Als daar iemand te zien is, kan het eigenlijk alleen maar Els geweest zijn als je bedenkt dat alle anderen met z'n tweeën in bed lagen.
Ofwel was het iemand van de crew.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12