Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Poirot14 apr 2020, 15:55

299
Welke opdracht bedoel je precies?

Vermoljoen14 apr 2020, 15:56

2354  Uma
Ik denk het diner met de Mol in kamer 5 (de laatste opdracht).

Poirot14 apr 2020, 15:58

299
Oh dat heet het diner met de mol? Dat heb ik gemist denk ik :oops:

Hier heeft ze geen bril op, en een paar seconden draait ze zich om en dan heeft ze haar bril wel op. Ze heeft waarschijnlijk haar bril in haar hand en heeft het op gezet. Ze stond met de groep te praten, dus hier zal niks aan de hand zijn. Er is waarschijnlijk ook een groot deel uit gemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding

chicawah.janssen14 apr 2020, 17:30

8153
Vorig jaar werd in de eerste aflevering de mol gekozen. Eerst had je die ronde met de misschien-schermen en daarna moest iedereen één voor één naar GDC en kreeg Elisabet te horen dat ze gekozen was als mol. Als ik het mij goed herinner (ben te lui om het op te zoeken in het archief), was toen ook "met de volgorde gefoefeld". Nochtans had het in dat geval totaal geen zin.

Poirot14 apr 2020, 17:37

299
In De Mol laten ze wel meer zien dan in WIDM. Ik vind het hier ook spannender gemonteerd. Hier kan je de verdachte acties wél zien. In WIDM worden die er bijna allemaal uit gemonteerd.

salb14 apr 2020, 17:53

352  Sven
Jolien draagt eerst een zonnebril (zoals de rest) en nadien zal ze haar gewone bril gekregen hebben. Bij het fantastische droneshot draagt iedereen een zonnebril die ze nadien afzetten. Haar gewone bril heeft ze niet in haar hand.

Afbeelding

Edit: Ook Bart en Christian hun zonnebril is verdwenen wanneer Jolien haar gewone bril draagt.

elkemol14 apr 2020, 18:54

654
Ja als je van het zonnige buiten naar iets donkerder binnengaat, zie je opeens geen steek meer als je een zonnebril ophebt.
Ik zo hem ook afzetten dan...

salb14 apr 2020, 19:21

352  Sven
Het was gewoon een aanvulling op het bericht van Poirot

Het is de rede waarom Jolien eerst geen en nadien wel een bril draagt. En Poirot dacht dat ze haar gewone bril in haar hand had maar dat is niet het geval.
Ze hebben volgens mij 3 opnames gemaakt: droneshot, uitleg zonder bril en weg stappen met bril.

Cedric14 apr 2020, 19:31

2834  Uma
Lijkt me ook. Merk op dat het droneshot perfect uitkwam. Samen met de kandidaten "uit" de auto en dan binnen in de school op het moment dat de kandidaten binnen komen.
Terwijl de kandidaten qua afstand langer onderweg zijn dan de drone, denk ik.
Zou me niets verbazen dat men meerdere takes nodig had voor dit shot en dat men dan ook uit meerdere opnames beeldmateriaal heeft gebruikt.

Klaartje17 apr 2020, 19:18

2245  Uma
Als je goed kijkt naar de beelden wanneer Jolien de eerste stolp opent, waaronder de envelop met Salims hoofdverdachte zit (stolp nr. 3), merk je ook weer dat er twee takes zijn genomen van dat openen van die stolp.

Zouden ze dat doen indien daar aan tafel een gewone kandidate zou zitten?

Het is zo opvallend dat zelfs ik het gezien heb! Kijk maar eens op de beelden op de site van VIER. In een eerste shot zie je dat Jolien met haar hand naar de stolp gaat en die daar even boven houdt, omdat ze twijfelt om ze te openen. Ze houdt haar hand boven de stop van de stolp, zonder die evenwel al aan te raken. En het volgende shot zie je de stolp in beeld en dan komt pas haar rechterhand naar de stolp en grijpt ze direct de stop van de stolp vast en opent ze de stolp, zonder te aarzelen.

Twee verschillende takes toch?

Waar zit Addow als je hem nodig hebt? 🙂

salb17 apr 2020, 19:44

352  Sven
Vreemd dat ze in dat eerste shot zo lang haar hand boven die stolp houdt.

Dat het 5 dagen duurt voordat iemand dit doorheeft 😲

Klaartje17 apr 2020, 19:55

2245  Uma
salb schreef:Vreemd dat ze in dat eerste shot zo lang haar hand boven die stolp houdt.

Dat het 5 dagen duurt voordat iemand dit doorheeft 😲
Omdat ik op vrijdag de beelden nog eens bekijk met het geluid uit, dan word je niet afgeleid door het geluid en kan je je focus makkelijker verleggen naar andere zaken dan die waarop de camera focust en het geluid je naar toe trekt. Bijvoorbeeld als iemand iets zegt, dan heb je de neiging om naar (het gezicht van) die persoon te kijken. Met het geluid uit, heb je dat niet en dan vallen zulke dingen je makkelijker op. 🙂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7