francky.bruggeman schreef:Ik denk dat er bij de eerste 4 onderdelen uitgehaald werd wat er kon behaald worden. Speerwerpen en discuswerpen zijn zodanig technische nummers dat het als leek bijna onmogelijk is om zelfs met joker een goed resultaat te halen. Dus bleef er het verspringen en worstelen over. Jolien leek me een logische kandidaat voor verspringen + joker en ze heeft het ook gehaald. Dorien leek me logisch voor het worstelen, denk niet dat Christian of Alina hier meer kans maakten.Ik ga hier eigenlijk niet volledig mee akkoord..
De switch lopen Alina - Bart... op zich niet zo vreemd dat men voor die alles bepalende proef daar de beste op dat onderdeel willen inzetten, alleen vind ik het vreemd dat ze vooraf bij het verdelen niet al eens getest hadden... ook vreemd dat Jolien niet test bij het lopen, lijkt me nochtans een jonge sportieve vrouw die zeker ook aanspraak kon maken.
Maar uiteindelijk hoeft de mol hier weinig te doen, eigenlijk is deze proef vorige week al mislukt toen Salim slachtoffer werd van die vuurwerkproef. Zelfs met 10m achters...
Cedric schreef: De ideale posities waren voor mij als volgt:Ik ga niet helemaal akkoord met die redenering.
- Dorien het discuswerpen. sorry, maar door haar overgewicht. Meer gewicht in de schaal, meer middelpuntvliedende kracht. Daarom dat IRL de hamerslingeraars en discuswerpers een pak struiser gebouwd zijn dan andere topsporters.
elkemol schreef:Die enkel verstuiken kan er ook echt in gemonteerd zijn om haar verdacht te maken he.Omgekeerde psychologie: het kan ook zijn dat ze dit erin steken zodat iedereen denkt, dit is zó verdacht, zij zal de mol wel niet zijn.
Ik sla mijn enkel zo vaak om. Doet even pijn, maar gaat snel over. Ze gaf zelfs aan dat het niet zo erg was.
Kan een grote misleidingstruc zijn.
alexander.engelen schreef:Omgekeerde psychologie: het kan ook zijn dat ze dit erin steken zodat iedereen denkt, dit is zó verdacht, zij zal de mol wel niet zijn.omgekeerde psychologie is het beste tunnelvoer
elkemol schreef:omgekeerde psychologie is het beste tunnelvoerIk weet het
The hunter schreef:Persoonlijk vond ik dit een van de zwakste opdrachten ooit, mede doordat er bij de overgebleven kandidaten geen echte sporters zaten. Ik heb zelf atletiek gedaan en ben zelfs een tijdje trainer geweest en in principe hebben de kandidaten zelfs met de verdubbelaar 0,0 % kans in het speer- en discuswerpen. Ik zeg in principe, want bij het discuswerpen lijkt de werpcirkel mij in zo'n schabouwlijke staat dat je zelfs geen normale rotatie kan uitvoeren wat zelfs bij de oude Griekse kandidaat tot een erbarmelijke techniek leidt. Die gooit dan ook maar 17 meter ver, wat een lachertje is. Als het mij gelukt was om in die cirkel te roteren, had ik zeker verder geworpen. De speerwerper gooit 30 meter, wat op amateurniveau ook ondermaats is, maar voor een gewone mens een onmogelijke opdracht. Om 30 meter te kunnen gooien, moet je toch al minstens een week (voor een goede atleet) specifieke speerwerptraining gedaan hebben.Dus eigenlijk waren die twee pogingen van Christian dus niet eens zo slecht, hij haalde meer dan 14 meter. Voor een man van zijn gestalte die het quasi zonder training moest doen is die 14 m zelfs uitstekend. Ik vraag me af wat die Vangramberen heeft uitgevreten om dan 'maar' 20 m te halen: hij is dubbel zo groot als Christian (allez, mits enige overdrijving gesteld) en hij bereidt zich voor op zo'n pogingen, met wetenschappelijke begeleiding en heel de rimram. Aan Christian is een topatleet verloren gegaan, indien die 20 m van Vangramberen volgens kenners uitstekend is!
Voor zij die de prachtige wereldrecordreeks met Maarten Vangramberen niet...
chicawah.janssen schreef:Great minds think alike... We zitten weer eens met dezelfde gedachte.Oei, dat verbaast me wel. Ik vind het dit jaar een topeditie met enkele zeer sterke kandidaten die ook nog eens lang mee gaan.
Ik vond deze proef saai, niet grappig, niet mooi om naar te kijken en het leek wel alsof ze die er gewoon ingestoken hebben omdat er zo goed als geen kosten aan verbonden waren.
Ik zou zelfs meer zeggen : ik vond dit een proef De Mol onwaardig.
Trouwens (en dit terzijde) in het algemeen valt deze reeks mij tegen. Er waren enkele uitschieters en schitterende proeven, maar veel proeven vond ik maar zwak (Vradetotrappen o.a.) en Griekenland kan qua setting en couleur locale echt niet tippen aan Argentinië, Zuid-Afrika, Mexico en Vietnam. Nu ja, het kon natuurlijk niet in stijgende lijn blijven gaan.
En qua groep vind ik deze groep de flauwste en meest kleurloze ever, op Bart en Christian na die er gelukkig nog allebei bij zijn.