Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Vermoljoen25 apr 2021, 21:40

2354  Uma
Het is zelden voorgekomen dat ik vind dat de makers een fout hebben gemaakt. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben. Opdracht 1 en 2 vond ik echt de max, die zaten weer supergoed in elkaar!! Echter heeft opdracht 3 het voor mij een beetje verpest. Een bieding in aflevering 6, jongens toch... Vorig seizoen deden ze dit in de eerste aflevering en dat vond ik zeker nog acceptabel. Maar zoiets doen in aflevering 6 van een seizoen dat al een beetje teveel psychologische opdrachten had? Als je puur naar de feiten kijkt, wist de Mol dat dit zou komen en had die de afleveringen ervoor minder moeite moeten doen, want dit zou toch gebeuren. Ik hoop oprecht dat ze nooit, maar dan ook nooit meer, zo'n bieding gaan doen als het niet in aflevering 1 is. Dit vind ik echt een domper op het heel leuke seizoen tot nu toe. Gelukkig was er toch nog een (kleine) kans dat het geld uiteindelijk toch in de groepspot zou blijven.

Paraceta25 apr 2021, 21:45

717  Sven
Exact, dit zijn dingen die in de Nederlandse WIDM vaker voorkomen en waarvan ik van harte hoopte dat het hier niet gebruikt ging worden. Ik ben dan ook diep teleurgesteld dat dit wel het geval is. Als over 2 weken blijkt dat Lennart ook nog eens de Mol is, vind ik het echt ronduit schandalig.

IkBenDeMol25 apr 2021, 21:48

287
Op het eerste moment vond ik die spanningen en dat het uiteindelijk allemaal lukte fantastisch.

Maar nu denk ik ook, wauw, dit was er eigenlijk los over.

Zal je zien dat ze in de volgende aflevering die 10.000 euro gewoon gaan kunnen terugverdienen. 😉

Vermoljoen25 apr 2021, 21:50

2354  Uma
Paraceta schreef:Exact, dit zijn dingen die in de Nederlandse WIDM vaker voorkomen en waarvan ik van harte hoopte dat het hier niet gebruikt ging worden. Ik ben dan ook diep teleurgesteld dat dit wel het geval is. Als over 2 weken blijkt dat Lennart ook nog eens de Mol is, vind ik het echt ronduit schandalig.
Ik heb bewust WIDM even niet vermeld, maar daar dacht ik dus ook aan. In 2007, 2012, 2017 en 2021 hebben ze zulke biedingen gedaan (vergeet ik nog een seizoen?). Iedere keer vond ik het helemaal niets en dat is voor mij nu ook zo. Jammer.

Jay-Lo25 apr 2021, 21:51

1690  Sven
Ik zat met open mond te kijken. De pot was al niet hoog en dan dit nu nog. Zo een leuke aflevering en dan deze wending, een bieding voor een vrijstelling. Ik vind dat er wel eens zo een opdracht mag tussen zitten, maar bijna elke aflevering gaan zwaaien met voordelen, dan moet de mol niet te veel meer doen. Pas op, niets persoonlijk tegen de mol, want die heeft dat ook niet in de hand, maar het mag wat minder zijn. Lennart had gelijk, 5000euro uit de pot voor een vrijstelling, nog eens 5000 voor een paar pasvragen, 2000 voor 1 pasvraag, 4000 om eens in een map te kijken, ik kan hem geen ongelijk geven. En de mol kan onder de radar blijven.
Ok, nu ik mijn gedacht heb gezegd, misschien moeten we een petitie laten rondgaan voor minder voordelen en meer mollenstreken. Ik hoop dat de productie dit leest, dit was vorig seizoen al een afknapper, geen Nederlandse toestanden aub.
Als ik overdrijf, zeg het dan maar hoor.

zakke langs zijkant25 apr 2021, 21:52

45  Uma
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg als iedereen het doet lijken.
Deze editie gaat gewoon ingaan in de geschiedenis als de hardste en meest psychologische ooit. Zolang dat deze trend zich de komende jaren niet verder zet, vind ik dat allemaal geen probleem. Als dat wel gebeurt, is dat inderdaad wel erg jammer en gaan we gewoon worden aan de mindfucks. Maar ik vind het daar nog net te vroeg om over te oordelen.

Ik zie het trouwens nog gebeuren dat als Isidoor in de finale op de rode knop duwt, de tienduizend euro terug in de pot komt...

stef.vermeiren25 apr 2021, 21:56

79  Uma
Er bestaat niet zoiets als een teveel aan psychologische opdrachten 😉.
Ik vond dit eerlijk gezegd juist een fantastische aflevering: perfect getimed in een seizoen waar er enorm veel verdeeldheid is over de identiteit van de mol. Persoonlijk denk ik dat de kandidaten zelf nog niet al te zeker zijn over hun mol, en als je dan zo'n opdracht als deze erinsteekt vlak voor de eindspurt, merk je pas hoe een kat in het nauw rare sprongen maakt.
Met de vrijstelling was immers waarschijnlijk rekeningen gehouden, dus als iedereen zeker zou zijn van z'n mol zou het geld nu met bakken moeten binnenrollen...

Vermoljoen25 apr 2021, 21:58

2354  Uma
Jay-Lo schreef:En de mol kan onder de radar blijven.
Ik vrees inderdaad ook voor het aantal molacties dat we gaan terugzien aan het einde. Er is veel geld niet verdiend geweest door voordelen die in het spel kwamen en kandidaten die daar (volledig terecht) ook voor willen gaan. Het spel wordt steeds harder gespeeld en daar moeten de makers denk ik meer rekening mee houden vanaf volgend seizoen.

Dus twee gouden tips aan de productie:
1. Verminder het aantal troeven dat verdiend kan worden: 3 of 4 opdrachten waar voordelen mee kunnen worden verdiend zijn voldoende. Het zijn er dit seizoen te veel.
2. Doe ons nooit meer zo'n bieding aan, met uitzondering van aflevering 1: Het verpest alle moeite van alle voorafgaande afleveringen en zal de Mol minder motiveren om te saboteren 'want het gaat er straks toch weer uit'.

Nu ben ik negatief bezig, maar ik wil ook wel dat jullie weten dat ik enorm positief ben over het gehele programma en alle seizoenen die tot nu toe zijn geweest, want daar heb ik altijd enorm van genoten!!

Davy25 apr 2021, 22:02

Site Admin  1167  Uma
Ik ben zelf fan van de psychologische opdrachten dus vond deze aflevering absoluut weer top 😍
Ik volg wel ergens dat het aantal voordelen wat hoog is, maar langs de andere kant kan je moeilijk zon spanning of dilemma creeren zonder

BeaVer25 apr 2021, 22:04

1293  Uma
ergens akkoord, maar ergens ook niet. Steek het vol met psychologische opdrachten en de mol blijft altijd onverdacht, omdat je weet dat kandidaten toch voor de voordelen gaan kiezen.

Jansen25 apr 2021, 22:08

3423  Yens
Paraceta schreef: ↑25 apr 2021, 21:45 Exact, dit zijn dingen die in de Nederlandse WIDM vaker voorkomen en waarvan ik van harte hoopte dat het hier niet gebruikt ging worden. Ik ben dan ook diep teleurgesteld dat dit wel het geval is. Als over 2 weken blijkt dat Lennart ook nog eens de Mol is, vind ik het echt ronduit schandalig.
Het is niet als blijkt dat Lennart de mol is, maar Lennart IS de mol...

Vermoljoen25 apr 2021, 22:09

2354  Uma
Oh maar ik ben ook absoluut fan van psychologische opdrachten, zeker weten! Alleen moet je wel een beetje naar het geheel kijken, want nu heeft bijna iedere aflevering zo'n opdracht gehad en dat maakt het de Mol inderdaad een pak gemakkelijker.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10