Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

septentrio07 mei 2018, 12:27

30
Mede mollenjagers, kijk eens in het topic 'Mollogo tussen kandidaten', tenminste als je in mijn ogen een cruciale tip wil zien 🙂

james.waker07 mei 2018, 12:30

417
gert.cornelis schreef:Tenzij ik iets gemist heb, maar ben ik correct als nog altijd niet duidelijk is waar exact dan toch ook de eerste 0 uit het gsm nr ergens als verborgen hint met biep moet zitten?
de biep van de "0" zat bij de domino-opdracht naar 't schijnt (onhaarbaar voor mij)

annelies-a.-a..vanbelle07 mei 2018, 12:33

263
james.waker schreef:dus 't was de bedoeling dat pascale die noten zou herkennen??? lijkt mij dan een vergiftigd geschenk :mrgreen: bovendien zie ik er geen enkele logica in... soms pakken ze de klinker, dan de medeklinker en van Si maken ze B/H :?:
inderdaad, ik heb hetzelfde gedacht!!

Combinatie van letters/letters die bij noten horen is toch twee systemen combineren + wat doe je met de laatste twee noten + waarom de si gelijkstellen met een H (dat is in het Duitse systeem zo, maar fieuw, wel veel systemen tegelijk hoor dan).

james.waker07 mei 2018, 12:34

417
chicawah schreef:En wie heel diep in zijn tunnel zit, interpreteert alles zodanig dat het in zijn eigen kraam past...
Pas op: ik zeg niet dat jouw mol niet de juiste is hé!
geen probleem... maar voor mij is het de enige logische link die ik zie....?

als er links zouden zijn met de andere kandidaten hoor ik deze uiteraard graag

chicawah.janssen07 mei 2018, 12:37

8153
james.waker schreef:geen probleem... maar voor mij is het de enige logische link die ik zie....?

als er links zouden zijn met de andere kandidaten hoor ik deze uiteraard graag
Ik heb het al gezegd: door de floyd van Lloyd zou Pascale dan aan LLoyd moeten denken, maar misschien is dat net een instinker, want ze kunnen allemaal wel dat deuntje fluiten.

Jansen07 mei 2018, 12:43

3423  Yens
gert.cornelis schreef:Tenzij ik iets gemist heb, maar ben ik correct als nog altijd niet duidelijk is waar exact dan toch ook de eerste 0 uit het gsm nr ergens als verborgen hint met biep moet zitten? Terwijl velen de link leggen met een misviering omdat een priester meedoet, is het dit mss wat de mol al van voor de reeks startte letterlijk bedoelde met 'Heb je mij gemist?'... en dus gewoon bedoelt dat we deze biep-hints als kijker (bijna) gemist hebben?
De eindmontage als mol goed kennende, zou het 'missen' van die 0 iets speciaals betekenen?
Gisteren in café de Mol werd de cirkel uit de domino proef als 0 getoond. De vraag is natuurlijk in hoeverre Café de Mol hier zeker van is. Ze doen ons toch geloven dat zij evenveel weten als wij. Het lijkt me wel plausibel. Je ziet wel degelijk een 0-vorm en je hoort het biepje.

Mola Lisa07 mei 2018, 12:50

328  Uma
Ik denk dat we ons te veel fixeren op het fluittoontje. Volgens mij moet er meer info te halen zijn uit het telefoonnummer vermits het, zoals eerder aangegeven is, om een oud telefoonnummer gaat. Dan is het toch gemakkelijk om hints te koppelen aan de cijfers/getallen van het gevonden (reeds lang bestaande) nummer. Denk dat Pascale door die rode telefoon afgeleid werd en daardoor de getallen niet onder de loep nam. Ze dacht de ultieme tip te horen door het nummer te bellen.

natasha.desimpel07 mei 2018, 13:01

1
Ik heb niet gans het topic gelezen wegens tijdsgebrek op dit moment. Dus misschien al aangehaald
Maar als ik bel,hoor ik precies de tune van “altijd is kortjakje ziek”...
Zondags gaat hij naar de kerk...Pieter dus??
De dame die vroeg naar zijn nummer noemde Jackie...kortrakje..jackie...doet me toch sterk naar Pieter neigen.

Frolva07 mei 2018, 13:31

2204
In dit topic staat ook een opname:
hannes.bossuyt schreef:Voor de liefhebbers: hierbij de opname https://randomize.be/storage/Mol.m4a
Met de beste wil van de wereld (en in de Pieter-tunnel :mrgreen: ) kan ik Kortjakje daar niet in herkennen. 😉

ex-molinator07 mei 2018, 13:34

3483  Uma
Frolva schreef:...
Met de beste wil van de wereld (en in de Pieter-tunnel :mrgreen: ) kan ik Kortjakje daar niet in herkennen. 😉
Ik ook niet maar het gegeven van de naam van die Mexicaanse, Jackie dus, sluit ik niet uit als een mogelijke aanwijzing (maar ik vind nog geen aanknopingspunt).

james.waker07 mei 2018, 13:36

417
natasha.desimpel schreef: Maar als ik bel,hoor ik precies de tune van “altijd is kortjakje ziek”...
Zondags gaat hij naar de kerk...Pieter dus??
De dame die vroeg naar zijn nummer noemde Jackie...kortrakje..jackie...doet me toch sterk naar Pieter neigen.
als Pascale dat allemaal moet interpreteren op die 15 seconden dat ze dat hoort dan heeft ze een vergiftigd geschenk gekregen me dunkt :mrgreen:

niet veregetne mensen, 't is een hint voor Pascale, dus houdt het simpel

Cedric07 mei 2018, 13:36

2834  Uma
Die naam 'Jacky' vond ik toch ook opvallend. Maar behalve een verwijzing naar Jacky Lafon (Lloyd's t-shirt) zie ik er niets in.
Nu goed, dit is off-topic hier.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 57