Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Cedric07 mei 2018, 20:33

2834  Uma
Lees ik hier nu tussen de regels van enkele posts dat er gesuggereerd wordt om alles nog eens opnieuw te bekijken maar nu de biepjes/telefoontoetsgeluidjes te gaan koppelen aan de letters die worden uitgesproken in de plaats van aan de cijfers die in beeld kwamen?
Chapeau als iemand dat wil doen, maar ik zie dat nu niet meteen zitten... Binnen een maand misschien 😃

Jay-Lo07 mei 2018, 20:54

1690  Sven
Cedric schreef:Lees ik hier nu tussen de regels van enkele posts dat er gesuggereerd wordt om alles nog eens opnieuw te bekijken maar nu de biepjes/telefoontoetsgeluidjes te gaan koppelen aan de letters die worden uitgesproken in de plaats van aan de cijfers die in beeld kwamen?
Chapeau als iemand dat wil doen, maar ik zie dat nu niet meteen zitten... Binnen een maand misschien 😃
Wees gerust, het biepje zou dan de mol in beeld brengen. Zoals Nele aangeeft op 3:07 in aflevering 7, wanneer Baha in beeld is. 🙂

hans.dewitte07 mei 2018, 20:59

7
Wat mij betreft is dit de gemakkelijkste hint die ze ooit gegeven hebben, die alweer leidt naar wie ik al van in het begin verdacht.

Speel het muziekje achterstevoren af, en je hebt drie stukjes uit "broeder Jacob".
Eerst de eerste twee noten van "slaapt gij nog"
Daarna de eerste drie noten van "hoort de klokken luiden"
Ten slotte de eerste twee noten van "bim bam bom"

Het is dus nog steeds Pieter. Kinderspel!

hans.dewitte07 mei 2018, 21:11

7
hans.dewitte schreef:Wat mij betreft is dit de gemakkelijkste hint die ze ooit gegeven hebben, die alweer leidt naar wie ik al van in het begin verdacht.

Speel het muziekje achterstevoren af, en je hebt drie stukjes uit "broeder Jacob".

Ofwel zoek ik het te ver en floot de mol gewoon de begintune...

arne.vanheck07 mei 2018, 21:30

13
hans.dewitte schreef:Wat mij betreft is dit de gemakkelijkste hint die ze ooit gegeven hebben, die alweer leidt naar wie ik al van in het begin verdacht.

Zoals het ook kinderspel zou kunnen zijn met Baha en het lied dat wordt gespeeld wanneer GDC met de auto komt aangereden, of met Jeffrey en zijn T-shirts, met Lloyd z'n blokfluiten en de voicemail, Joke haar positie in de 'follow the money'-theorie,... 😃

chicawah.janssen07 mei 2018, 21:37

8153
nele.pottie schreef:Het is te horen rond 3:07 wanneer Baha de kippen moeten vangen. De biep valt ongeveer samen met het moment waarop Baha iets zegt in de aard van ‘Allee maat’. En dan echt op de ‘A’ van ‘Allee’. Ikzelf heb het geluid ook wat luider moeten zetten maar eenmaal ik het gehoord had bleef ik het wel horen op dat moment.
Maar dat kippen vangen was toch in de 1ste aflevering en niet in de 7de?
Ik vrees dat ik een punthoofd krijg van al die biepjes. :?

nele.pottie07 mei 2018, 21:43

62
chicawah schreef:Maar dat kippen vangen was toch in de 1ste aflevering en niet in de 7de?
Ik vrees dat ik een punthoofd krijg van al die biepjes. :?
Ja inderdaad maar het was helemaal in het begin van de aflevering gisteren bij het overlopen van de nog aanwezige kandidaten. En daarbij toonden ze het fragment met de kippen opnieuw bij Baha.

chicawah.janssen07 mei 2018, 21:44

8153
Cedric schreef:Lees ik hier nu tussen de regels van enkele posts dat er gesuggereerd wordt om alles nog eens opnieuw te bekijken maar nu de biepjes/telefoontoetsgeluidjes te gaan koppelen aan de letters die worden uitgesproken in de plaats van aan de cijfers die in beeld kwamen?
Don't worry, be happy, iemand anders doet het wel voor ons :mrgreen:

chicawah.janssen07 mei 2018, 21:45

8153
nele.pottie schreef:Ja inderdaad maar het was helemaal in het begin van de aflevering gisteren bij het overlopen van de nog aanwezige kandidaten. En daarbij toonden ze het fragment met de kippen opnieuw bij Baha.
Ah ja, da's juist! 🙂
Ik probeer morgen te kijken of ik iets hoor.

ex-molinator07 mei 2018, 22:11

3483  Uma
nele.pottie schreef:Ja ik weet het maar misschien hebben ze het wat minder duidelijk gemaakt nadat we hier vrijdag het hele nummer hebben ontdekt (wat waarschijnlijk niet de bedoeling was dat het zo viraal ging gaan)
Bon, het is duidelijk dat we tegengewerkt worden.
Dit vraagt om harde maatregelen. Vanaf nu ethernet stilte, elke communicatie met de buitenwereld moet eerst goedgekeurd worden door ... euh ... :? Gilles? nee da's een mol, .... Annelies? nee, die staat te dicht bij Pieter ... Sam? jaaaa, die kan tenminste niets in zijn zakken steken. Voor interne communicatie gebruiken we vanaf nu rijstpapier en nadat het bericht doorgegeven is: opeten! - geen Wikileaks hier!!
We moeten nog een verdoken kelder vinden om te vergaderen en een geheim paswoord: iets in de zin van Schild en .. ônèen, der is ier eentwieen van Kortriek die hin sch kun zehhen.
Verdoeme, we zouden het beter omgekeerd doen en Woestijnvos infiltreren. Voila, opgelost en we kennen ook meteen de mol.
Geen dank :drunken:

chicawah.janssen07 mei 2018, 22:21

8153
ex-molinator schreef:Bon, het is duidelijk dat we tegengewerkt worden.
Dit vraagt om harde maatregelen. Vanaf nu ethernet stilte, elke communicatie met de buitenwereld moet eerst goedgekeurd worden door ... euh ... :? Gilles? nee da's een mol, .... Annelies? nee, die staat te dicht bij Pieter ... Sam? jaaaa, die kan tenminste niets in zijn zakken steken. Voor interne communicatie gebruiken we vanaf nu rijstpapier en nadat het bericht doorgegeven is: opeten! - geen Wikileaks hier!!
We moeten nog een verdoken kelder vinden om te vergaderen en een geheim paswoord: iets in de zin van Schild en .. ônèen, der is ier eentwieen van Kortriek die hin sch kun zehhen.
Verdoeme, we zouden het beter omgekeerd doen en Woestijnvos infiltreren. Voila, opgelost en we kennen ook meteen de mol.
Geen dank :drunken:
Duidelijk :drunken: na al je ethernet :mrgreen:

ex-molinator07 mei 2018, 22:40

3483  Uma
chicawah schreef:Duidelijk :drunken: na al je ethernet :mrgreen:
Geen etherische drankjes vandaag hoor: ik moet dringend minderen - de voorraad voor deze week is ver op en de nieuwe levering komt pas overmorgen, ..hik.. :(
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 57