Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

chicawah.janssen09 mar 2017, 15:36

8153
aikoo.altitude schreef: Ik ben ook id overtuiging dat we het soms te ver gaan zoeken, en dat bepaalde hints edm onder onze neus worden geschoven waardoor we d'er gewoon over zien.
Dat is een waarheid als een mol!

matthias.bouquet09 mar 2017, 15:51

171
Ik heb voor het ogenblik het voordeel een vrij onbevooroordeelde blik te hebben op de feiten, want ik recupereer nog van mijn serieuze tunnelvisie op Hans. Dus ik sta ook open voor andere mogelijkheden. 😉

OrthoMol09 mar 2017, 15:58

219
matthias.bouquet schreef:Ik heb voor het ogenblik het voordeel een vrij onbevooroordeelde blik te hebben op de feiten, want ik recupereer nog van mijn serieuze tunnelvisie op Hans. Dus ik sta ook open voor andere mogelijkheden. 😉
Ik heb mezelf voorgenomen om aan puzzelvisie 💡 te doen, en ik ben id hoop dat er vruchten van mogen geplukt worden. Voorjaarsvruchten 😂

Molière09 mar 2017, 21:32

92
Mijn onwetenschappelijke persoonlijke mening over die nummerplaat.

Veronderstelling: de eerste auto die in beeld verschijnt, met de nummerplaat 1-ZZA-431 dus, is de auto die de mol ophaalt. (Of ten minste zogezegd, in werkelijkheid is dat niet het geval geweest. Dat beeld is enkel voor de kijkers bedoeld, als hint, niet voor de kandidaten.) Die auto parkeert ergens.

[ external image ]

Wat zien we daarna? Davey die wordt opgehaald met een andere auto, de nummerplaat is duidelijk leesbaar 1-PSY-88.

[ external image ]

Als mijn veronderstelling klopt, is dit een duidelijke hint dat Davey niet de mol is. (Ik gis dat hij als eerste in beeld komt omdat hij het spel zal winnen.)

Vraag: Wie werd dan wel (zogezegd) opgehaald met die eerste auto?

Antwoord: http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=57803#p57803 : "Noteer dat Robin de enige niet-afvaller is waarvan we nooit de plaat zien. Hij blokkeert die zelf door de koffer te laten open staan waardoor de nummerplaat nooit leesbaar is."

Bijkomend: 43 is de leeftijd van Robin. (De rest van de nummerplaat lijkt mij niet te verwijzen naar de identiteit van de mol. ZA is wschl te lezen als Zuid-Afrika.)

Kobe09 mar 2017, 21:48

429
Molière schreef:Mijn onwetenschappelijke persoonlijke mening over die nummerplaat.

Veronderstelling: de eerste auto die in beeld verschijnt, met de nummerplaat 1-ZZA-431 dus, is de auto die de mol ophaalt. (Of ten minste zogezegd, in werkelijkheid is dat niet het geval geweest. Dat beeld is enkel voor de kijkers bedoeld, als hint, niet voor de kandidaten.) Die auto parkeert ergens.

[ external image ]

Wat zien we daarna? Davey die wordt opgehaald met een andere auto, de nummerplaat is duidelijk leesbaar 1-PSY-88.

[ external image ]

Als mijn veronderstelling klopt, is dit een duidelijke hint dat Davey niet de mol is. (Ik gis dat hij als eerste in beeld komt omdat hij het spel zal winnen.)

Vraag: Wie werd dan wel (zogezegd) opgehaald met die eerste auto?

Antwoord: http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=57803#p57803 : "Noteer dat Robin de enige niet-afvaller is waarvan we nooit de plaat zien. Hij blokkeert die...

Die 1 kan ook staan voor de enigste met nummerplaat...

Molière09 mar 2017, 21:56

92
Kobe schreef:Die 1 kan ook staan voor de enigste met nummerplaat...
Die opmerking begrijp ik niet.

Kobe09 mar 2017, 21:59

429
Molière schreef:Die opmerking begrijp ik niet.
Gewoon in het begin van de nummerplaat staat 1-zza-431. Ik dacht da die 1 kon staan voor de enigste, want er is er maar 1.

Nu ik het zo uitleg is het eig wel vrij stom, ma soit. 😂

Molière09 mar 2017, 22:04

92
Kobe schreef:Gewoon in het begin van de nummerplaat staat 1-zza-431. Ik dacht da die 1 kon staan voor de enigste, want er is er maar 1.

Nu ik het zo uitleg is het eig wel vrij stom, ma soit. 😂
Ah ok. Ik denk dat die 1 aan begin en einde gewoon verwijzen naar speler nr. 1. Dan heb ik enkel nog één Z zonder betekenis. Maar de betekenis van wat op die nummerplaat staat is eigenlijk niet echt van belang. Dat ze getoond wordt en die van Robin niet, dat is de hint.

Mke10 mar 2017, 08:29

112
Molière schreef:Ah ok. Ik denk dat die 1 aan begin en einde gewoon verwijzen naar speler nr. 1. Dan heb ik enkel nog één Z zonder betekenis. Maar de betekenis van wat op die nummerplaat staat is eigenlijk niet echt van belang. Dat ze getoond wordt en die van Robin niet, dat is de hint.
Of misschien is de hint dat alle nummerplaten er normaal uitzien (rood), terwijl die ene normaal in feite altijd groen is (dus altijd een groen scherm krijgt).
Wie zat er weeral in die auto?

Jansen10 mar 2017, 11:29

3423  Yens
Mke schreef:Of misschien is de hint dat alle nummerplaten er normaal uitzien (rood), terwijl die ene normaal in feite altijd groen is (dus altijd een groen scherm krijgt).
Wie zat er weeral in die auto?
Dat is het nu net.... niemand. Die nummerplaat komt alleen in het begin in beeld, maar nadien niet meer, ook niet als de auto's opgesteld staan rond het vliegtuig in de hangar. Je kan dit allemaal eens nalezen in dit topic:
http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2002

Serpones10 mar 2017, 12:13

22
Robin wordt opgehaald in de eerste woning met crépi. Nadien is te zien dat hij afscheid neemt van zijn 3 kinderen.

Frolva10 mar 2017, 12:21

2204
Serpones schreef:Robin wordt opgehaald in de eerste woning met crépi. Nadien is te zien dat hij afscheid neemt van zijn 3 kinderen.
Deze bedoel je?

[ external image ]
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10